Anonym bruker Skrevet 19. juni 2012 #1 Skrevet 19. juni 2012 Hei på dere! Jeg har nettopp fullført mitt første år på et høgskolestudie. Vi har en datter fra før av på 2 år som vi gjerne vil gi søsken Hvis vi begynner aktivt prøvingen fra aug. i år, og gjerne bli gravid ila sept-nov vil jeg kunne fullføre mitt 2. år før jeg da går ut i permisjon siste året av studiet. Tenker også på vente til jeg er ferdig med studiet slik at jeg har muligheten til å kunne få litt mer penger i permisjon en de pengene jeg får av lånekassen. Men ønsker ikke at barna skal være for langt unna hverandre aldersmessig heller.. Samboeren min sier han er klar nå, og ville helst at vi skulle begynne prøvingen når datteren vår var 1 år! (litt vel tidlig for min del.) Jeg ønsker også å trene opp kroppen slik at jeg er godt rustet for et svangerskap. Moren min er doktorgradstipendiat innenfor svangerskapsomsorg og har gitt meg GRUNDIG informasjon om hvor viktig mors helse er for barnet, under svangerskapet. Hva tenker dere, ville dere fulgt hjertet og startet prøvingen i august eller ville dere ventet litt? Slik at økonomien ble bedre? Vi har en OK inntekt altså, har vel rundt en 500.000 i året. Vi eier ikke bolig enda, men har egen bil. Føler at ting er nok på plass for et nytt barn. Til informasjon er vi hhv. 24 og 27 år gamle
anonym91 Skrevet 19. juni 2012 #2 Skrevet 19. juni 2012 om dere har økonomi til det så er det vell ingen problem ? men er teit og bli planlaggt gravid uten økonomien på plass midt i studie tiden.. men ser jo ut som dere kan klare dere eg gjekk gravid 1 år mens eg gjekk på skole. det gjekk kjempe fint begynte på etter 1 års permisjon etter på hvar så heldig at eg hadde termin i sommerferien
Gjest Hemmeliganonym Skrevet 19. juni 2012 #3 Skrevet 19. juni 2012 Jeg ville venta til etter studiene ettersom du vet jo ikke hvordan formen blir under neste graviditet men lykke til uansett valg
butt Skrevet 19. juni 2012 #4 Skrevet 19. juni 2012 Jeg hadde gjort det! Ellers blir det stor aldersforskjell på søskenene synes jeg, og greier dere det økonomisk så er det vel ingen ting i veien for det Lykke til med evt. prøving!
Anonym bruker Skrevet 19. juni 2012 #5 Skrevet 19. juni 2012 Ja, det er sant! Kanskje blir jeg veldig dårlig :\ Det har jeg ikke tenkt så mye over i og med at jeg var i strålende form under første svangerskap!! økonomien skal det ikke stå på, vi har det fint med penger. Samboeren min tjener godt.
Elsa88 Skrevet 19. juni 2012 #6 Skrevet 19. juni 2012 Jeg har nå nettopp gjort ferdig 1.året på høyskole og er 5 måneder på vei. Tar 1 år permisjon og starte på igjen etterpå. Trur dette skal gå veldig bra, har ikke egen bolig eller bil. økonomien er ikke å rope hurra for men vi har nok til å leve utenom regningene. Men jeg ville ikke vente lengre, samt samboen min. Dermed så hoppet i inn i det
Anonym bruker Skrevet 19. juni 2012 #7 Skrevet 19. juni 2012 Hvis økonomien ikke er en hindring så syns jeg dere skal gå for det. Jeg gikk første året på bachelor som gravid, hadde permisjon et år. Tok andre året som gravid og skal ha et år permisjon igjen før jeg skal ta siste året på bachelor før en eventuell master. Man kan ikke gå og tenke at man kan bli dårlig, det går an og bli sykemeldt fra studiene hvis det viser seg å bli umulig å fullføre. Jeg sleit veldig med kvalme i fire måneder det siste svangerskapet og var plaga med en del sykdom og innleggelse på sykehus osv. Det siste halvåret var skikkelig tøft for meg, men det gikk med litt godvilje fra skolen og praksisstedet mitt. Hva studerer du og er det mye obligatorisk undervisning?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå