Anonym bruker Skrevet 19. juni 2012 #1 Skrevet 19. juni 2012 Har bestilt tur til mann og barn, og på bekreftelsen står navnene riktig til mann og eldstemann, men til yngste ble etternavnene i feil rekkefølge. Dette er reise via Ving til "Syden", jeg skal selvsagt ringe dit i morgen tidlig, men er det KRISE? Vær så snill å si at det ikke er det ?
Anonym bruker Skrevet 19. juni 2012 #2 Skrevet 19. juni 2012 Det kan være krise. Mange krever at navnene er identiske i passet og på billetten, det er det jo ikke nå. Og får å gjøre om på slik krever mange skyhøye gebyrer. Har lest og sett flere saker om slikt i media. Men det ordner seg ved å ta en telefon imorgen, men det kan bli dyrt.
Anonym bruker Skrevet 19. juni 2012 #3 Skrevet 19. juni 2012 Navn må stå nøyaktig som det står i passet!!
Anonym bruker Skrevet 19. juni 2012 #4 Skrevet 19. juni 2012 OK, takk for svar selvsagt måtte jeg kludre det til
Gjest Sekretøsa Skrevet 19. juni 2012 #5 Skrevet 19. juni 2012 Jeg har 4 navn inkludert etternavn, men bestiller alltid tur med fornavnet jeg bruker. Aldri vært et problem det altså, så om de står i feil rekkefølge har vel ikke så mye å si? Hør for sikkerhetsskyld du:)
Gjest Mine ♥ ♥ ♥ Skrevet 19. juni 2012 #6 Skrevet 19. juni 2012 Ja, navn må være helt nøyaktig :/ kan være at på den norske siden så er de ikke så strenge som i utlandet.. men men du må nesten få sjekket opp det på flyplassen imorgen da
Lettie Skrevet 19. juni 2012 #7 Skrevet 19. juni 2012 Jeg har reist med pikenavnet i passet og mitt nye etternavn på billetten. Gikk greit faktisk, og det var til og med mellomlanding så ble totalt 4 ggr jeg måtte vise pass/bill. Hadde med ekstra legitimasjon, da, men de så ikke på det. (var drittnervøs da!!)
Anonym bruker Skrevet 19. juni 2012 #8 Skrevet 19. juni 2012 Ok, takk for litt mer oppmuntrende svar. Reisen er ikke før om halvannen uke, og skal selvsagt ta kontakt med dem i morgen tidlig. Har alt sendt de mail. Sender med ekstra legitimasjon type bankkort. Krysser fingrene for at vi får ordnet opp i morgen, har helt vondt i magen jeg nå ;(
Lettie Skrevet 19. juni 2012 #9 Skrevet 19. juni 2012 Kan ikke tenke meg det er noe problem til syden, selvom kanskje reiseselskapet råder deg til til å kjøpe ny (svinedyr) billett. Spesielt ikke siden navnet er riktig, men bare feil rekkefølge. Jeg dro også til syden, og kan tenke meg det er 6-7 år siden.
Anonym bruker Skrevet 20. juni 2012 #10 Skrevet 20. juni 2012 Hadde ikke gjort galt likevel Ringte ving og fikk det bekreftet akkurat nå.
Anonym bruker Skrevet 20. juni 2012 #11 Skrevet 20. juni 2012 Det du har "driti deg ut" med, er å bestille en uspesifisert reise når du reiser med barn. Du har absolutt INGEN garantier for noe som helst og kan havne på en skikkelig "shitty" plass. Og nå er høysesong i gang også, så... lykke til!
Anonym bruker Skrevet 20. juni 2012 #12 Skrevet 20. juni 2012 Har ikke bestillt uspesifisert jeg. Hvor har jeg skrevet det? Leilighetshotellet er klart, transport til og fra, så alt er i sin skjønneste orden
Anonym bruker Skrevet 20. juni 2012 #13 Skrevet 20. juni 2012 Det var da enda godt. Når du skriver at du har bestilt til "syden", så er det et begrep som brukes om en veldig uspesifisert reise. Da er det jo bare å glede seg!
Gjest sug lut Skrevet 20. juni 2012 #14 Skrevet 20. juni 2012 Det var da enda godt. Når du skriver at du har bestilt til "syden", så er det et begrep som brukes om en veldig uspesifisert reise. Da er det jo bare å glede seg! Eh - det er vel ikke akkurat sånn at folk som reiser uspesifisert ikke engang vet hvilken del av "syden" de skal til. "Syden" er slett ikke synonymt med "uspesifisert".
Lettie Skrevet 20. juni 2012 #15 Skrevet 20. juni 2012 Jeg skal også til syden i sommer. Lurer veldig på hvor jeg havner, ass ...
Anonym bruker Skrevet 20. juni 2012 #16 Skrevet 20. juni 2012 Det var da enda godt. Når du skriver at du har bestilt til "syden", så er det et begrep som brukes om en veldig uspesifisert reise. Da er det jo bare å glede seg! Eh - det er vel ikke akkurat sånn at folk som reiser uspesifisert ikke engang vet hvilken del av "syden" de skal til. "Syden" er slett ikke synonymt med "uspesifisert". Eh, jo! Flere reiseselskaper selger uspesifiserte reiser til destinasjon: SYDEN! Da vet du ikke engang hvilket land du skal til. Har jobbet både som reiseleder og i reisebyrå. At hun har ment noe annet i dette innlegget er jo greit, men jeg tolket det slik når hun hadde skrevet syden i anførselstegn.
Anonym bruker Skrevet 20. juni 2012 #17 Skrevet 20. juni 2012 Det var da enda godt. Når du skriver at du har bestilt til "syden", så er det et begrep som brukes om en veldig uspesifisert reise. Da er det jo bare å glede seg! Ok, beklager, visste ikke det jeg:) Gadd bare ikke skrive hvor de skal, så da ble "syden" et greit begrep, tenkte jeg:)
Anonym bruker Skrevet 20. juni 2012 #18 Skrevet 20. juni 2012 Det er nok ikke noe problem så lenge du ikke skal til USA (der er de veldig strenge). Gutten min har aldri hele navnet i billetten, etternavnet er så langt og kronglete at det ikke er plass Har ringt og sagt fra hver gang, men har alltid fått beskjed om at det ikke spiller noen rolle.
Anonym bruker Skrevet 20. juni 2012 #19 Skrevet 20. juni 2012 Det var da enda godt. Når du skriver at du har bestilt til "syden", så er det et begrep som brukes om en veldig uspesifisert reise. Da er det jo bare å glede seg! Det var da også en konklusjon! Du er ikke redd for å trekke slutninger på syltynt grunnlag du?? Litt dumt å anklage andre for å drite seg ut, eller hva? Holder med Luten, jeg har aldri hørt om noen som reiser så uspesifisert at de ikke engang vet hvilket lande de skal til
Anonym bruker Skrevet 20. juni 2012 #20 Skrevet 20. juni 2012 Det du har "driti deg ut" med, er å bestille en uspesifisert reise når du reiser med barn. Du har absolutt INGEN garantier for noe som helst og kan havne på en skikkelig "shitty" plass. Og nå er høysesong i gang også, så... lykke til! Og du er ikke skadefro eller?? Lyser av deg
Anonym bruker Skrevet 20. juni 2012 #21 Skrevet 20. juni 2012 Det var da enda godt. Når du skriver at du har bestilt til "syden", så er det et begrep som brukes om en veldig uspesifisert reise. Da er det jo bare å glede seg! Eh - det er vel ikke akkurat sånn at folk som reiser uspesifisert ikke engang vet hvilken del av "syden" de skal til. "Syden" er slett ikke synonymt med "uspesifisert". Eh, jo! Flere reiseselskaper selger uspesifiserte reiser til destinasjon: SYDEN! Da vet du ikke engang hvilket land du skal til. Har jobbet både som reiseleder og i reisebyrå. At hun har ment noe annet i dette innlegget er jo greit, men jeg tolket det slik når hun hadde skrevet syden i anførselstegn. Kan du vise meg en link til hvordan man kan bestille en så uspesifisert reise? Jeg har sjekket de mest kjente reiseselskapene, og jeg finner ingen måte å bestille det på. Når tid får man vite hva fly man skal sette seg på da? Er det så uspesifisert at man bare må møte på flyplassen og vente på nærmere beskjed? Hvem ordner dette på hjemme-flyplassen? De uspesifiserte turene jeg har vært på, har man tross alt et avreise- og hjemkomst tidspunkt om ikke annet
Anonym bruker Skrevet 20. juni 2012 #22 Skrevet 20. juni 2012 Samme det vel. De reiser, reisen er korrekt bestillt og betalt. Vi vet hvor de skal og til hvilket hotell. Vi vet hvordan de kommer seg dit. Alle er fornøyde, hurra . Og før flere får anfall her, så reiser mannen med våre to eldste barn, som er passert konf.alder. Jeg blir hjemme med de minste. Sånn blir det for oss i år, vi skal kose oss her hjemme, kanskje en tur til en fornøyelsespark eller to. Er første gang jeg bestiller en sydentur, så lite bevandret i den verden.
Anonym bruker Skrevet 20. juni 2012 #23 Skrevet 20. juni 2012 Til deg som mener HI reiser uspesifisert (som de ikke gjør)... ja er så enig, stakkars stakkars barn som må være i syden på ferie. de får det sikkert grusomt fordi de ikke vet hvor eller hvilket hotell de skal på. regner med selskapet sender dem i en narkobule, og foreldrene har helt sikkert ikke vett til å da finne seg et nytt hotell (det er jo helt ulovlig å finne et nytt hotell og betale for det selv om man ikke er fornøyd). Men det værste må være om stranda ligger 2 km unna hotellet slik at de må ta buss dit. Eller om det ikke er basseng? Og skulle rommet ikke være i tipp topp stand så synes jeg virkelig synd på barn som i 2012 må oppleve at alt ikke er like fint som hjemme. Stakkars dem, kanskje de ikke får spise frokost på hotellet en gang og må ut på restaurant for å spise, eller ha med mat i picknik kurv på stranda? Nei huff, stakkars stakkars barn som skal til syden. Det må være grusomt.
Anonym bruker Skrevet 20. juni 2012 #24 Skrevet 20. juni 2012 Krise og krise, jeg tror ikke det er KRISE, men tror du må betale ett gebyr på omlag 500 kr for å rette på det..!? det skjedde en venninde av meg, men det var på innenlands reise. hun oppdaget det ikke før hun sto på flyplassen, dem endret det der, men som sagt, det kostet henne 500 kr.
♣ Christiane ♣ Skrevet 20. juni 2012 #25 Skrevet 20. juni 2012 OK, takk for svar selvsagt måtte jeg kludre det til Ving fikser dette uten å ta gebyr. Hvis det hadde vært et flyselskap hadde det derimot kostet deg noen kroner.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå