Anonym bruker Skrevet 19. juni 2012 #1 Skrevet 19. juni 2012 Vi flytter antagelig dit og jeg finner så lite praktisk info om stedet på nett. Ser at det finnes to åpne barnehager der, noen som kan si noe om (en av) disse? Og finnes det matvarebutikker på Garnes? I så fall hvilke? Tar det lang tid å gå fra ca Arna Bjørnarhallen til øyrane torg? Er det lett å sykle den strekningen med små barn? På forhånd tusen takk for svar!
Anonym bruker Skrevet 20. juni 2012 #2 Skrevet 20. juni 2012 Først av alt er Garnes en kjempeflott plass å bo. En har alt av tilbud (svømmehall, fotball, håndball osv) for barna i umiddelbar nærhet, så det blir kjempeflott og enkelt for barna dine når de vokser opp. Jeg antar at ene av de to åpne barnehagene du nevner ligger i Arna kyrkjelydshus. Tror de har åpent hver mandag. Pleier å være mange som samles der. Gikk der selv med eldste noen ganger da hun var baby. Den andre ligger i en nedlagt barnehage litt lenger fra øyrane torg i retning mot Garnes. Gikk der med nr 2 litt, og det var veldig bra. Har hørt i ettertid at det er flere og flere som benytter seg av tilbudet. Tror at de har åpent alle dager utenom fredag (var iallefall slik da jeg gikk der). Om du skal gå fra hallen til øyrane Torg tar det ca 1/2 time (kommer jo an på hvor fort dere går). Fin tur, gikk der mye selv med vogn og hjem fra stasjonen. Du går da "gamle veien" slik at det er minimalt med trafikk der. Er sikker på at du kommer til å stortrives. Arna har jo alt:-)
Anonym bruker Skrevet 20. juni 2012 #3 Skrevet 20. juni 2012 Ja, glemte å svare på det med matbutikker. Den som lå på Garnes er nå nedlagt, men på veien mot Garnes er det nå komt en helt ny Rema butikk, som er veldig bra. Vi bor litt lengre inn i Arna nå, men jeg kjører alltid dit og handler allikevel fordi jeg er så fornøyd med den.
Anonym bruker Skrevet 20. juni 2012 #4 Skrevet 20. juni 2012 Tusen takk for svar : ) Det var utrolig kjekt å høre skryt av stedet vi har valgt oss!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå