Gå til innhold

sår endetarmsåpning--- hjelp!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har den siste uke hatt sår endetarmsåpning som klør og blør bittelitt (det er ikke snakk om hemoroide, det er mer at det kommer litt blod på papiret når jeg tørker meg bak,spredte små blodflekker -typisk fra et sår)

Kan årsaken være at jeg ikke har fått med all avføringen når jeg har tørket meg siste uka, at jeg har vært for rask og slurva litt? Kan det at de har vært igjen avføring der gjort endetarmsåpningen sår,slik at den klæør og blør svakt? Hva kan jeg gjøre for at det skal gro og slutte å klø og blø??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg bruker vaselin i små mengder. Men kan jo hende at du kan bruke krem mot hemoroider også. Fås på apotek uten resept.

Skrevet

Hemoridesalve vil hjelpe på rifter også. Den får blodårene til å trekke seg sammen og dermed gjøre at det sprenger mindre når du har avføring. Har du først fått en rift er det ofte vanskelig å få det til å gro fordi det sprekker ved neste avføring. Så jeg anbefaler hemoroidesalve.

Skrevet

Takk for svar begge to!

Skal kjøpe salve...håper det virker, for det er irriterende å ha det sånn, spesielt at det klør.

Noen andre som har opplevd lignende?

-HI

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...