Anonym bruker Skrevet 19. juni 2012 #1 Skrevet 19. juni 2012 Er singel og kommer nok til å forbli evig singel. Tanken på å måtte droppe trusa for en mann gjør at jeg ikke tør å tenke på å gå inn i et forhold. Føler meg så utrolig ekkel og ufyselig Må alltid gå med truseinnlegg/bind. Noen ganger er det bare hvitt, mens andre ganger kan det være gult. Jeg føler det renner ofte, og det kjennes ofte ut som at jeg får mens, men så er det bare utflod. Hva i all verden kan jeg gjøre for å bli kvitt dette? Synes det er et flaut problem
Anonym bruker Skrevet 19. juni 2012 #2 Skrevet 19. juni 2012 Føler meg i samme gate.. Sliter med det samme og kan ikke leve uten truseinnlegg skulle også gjerne hatt noen tips til hvordan dette kan bli bedre :
Gjest UndrendeUllteppe Skrevet 19. juni 2012 #3 Skrevet 19. juni 2012 Utflod er helt normalt og nødvendig! Hvorfor tror dere det finnes og selges truseinnlegg??
Anonym bruker Skrevet 19. juni 2012 #4 Skrevet 19. juni 2012 Har su snakket med legen om dette? Ofte er mye utflod gul/hvitaktig tegn på mye sopp i vagina, selv om du ikke er direkte plaget med kløe...
Anonym bruker Skrevet 19. juni 2012 #5 Skrevet 19. juni 2012 Har dokke kontaktet legen vedr detta. Tenk om det finnes hjelp for detta.
Anonym bruker Skrevet 19. juni 2012 #6 Skrevet 19. juni 2012 Utflod er helt normalt og nødvendig! Hvorfor tror dere det finnes og selges truseinnlegg?? Ja det er normalt og nødvendig, og man kan ikke regne med å være tørr der nede en hel dag. Det vil alltid være litt som kommer ut og litt til ganske fuktig. Men det er ikke nødvendigvis normalt at det kommer i bøtter og spann. Det ekstra innlegget som finnes i mange truser skal i utgangspunktet være nok for å ta i mot utfloden. Husk at truseinnlegg dag ut og dag inn øker sjansen for en infeksjon, for det gjør det både tett og ekstra varmt der nede.
Anonym bruker Skrevet 19. juni 2012 #7 Skrevet 19. juni 2012 sliter med akkurat det samme! har nå samboer og han har ikke merka noe, iallefall ikke som han har sagt jeg skifter undertøy ganske så ofte pluss innlegg og synes det er så ekkelt med utflodet. redd det skal lukte, andre skal merke det osv! før hvis jeg skulle på date e.l så hadde jeg med en ekstra truse (godt gjemt) og intimsåpe/servietter! blir veldig glad om noen har blitt kvitt dette problemet og forteller hvordan
Anonym bruker Skrevet 19. juni 2012 #8 Skrevet 19. juni 2012 Det første du må gjøre om du ikke har gjort det er å sjekke at du ikke har sopp eller annet. Det er vist ofte grunn til å ha mye utflod. Husker legen tok ørten forskjellige tester av meg, for jeg har veldig mye utflod. Men han konkluderte med at jeg bare var slik. At den blir gul kan komme av noe du spiser. Hos meg så blir den rar i farge og lukt om jeg spiser sterk mat, løk eller mye grønnsaker som er "sterke for magen" som feks blomkål, kål. Så jeg er bevist på å ikke spise så mye av dette som gjør at utfloden blir missfarget. Prøv ut forskjellige såper og se om du ser noen forandring, selv intimsåper kan gjøre at det kan bli mye eller rar farge der nede. Jeg klarer ikke å bruke intimsåpene, lano fungerer best. Ingen av de mennene jeg har vært sammen med har syntes dette har vært negativt, de har vært veldig fornøyde med at jeg har vært så våt hele tiden. Gjør det veldig enkelt med spontan sex. Jeg bruker ikke truseinnlegg, for jeg syns det blir så klamt og ekkelt. Jeg tar meg heller noen ekstra turer på do for å tørke meg. Og på de værste dagene som jeg ikke har mulighet til å gå på do så ofte bruker jeg den minste tampongen. Tar en den inn og lar den være der en halvtimes tid så får den sugd opp veldig mye og kan ta den utigjen, da går det lang til før jeg merker noe. Men min mann tenner på at jeg er så våt hele tiden, og da har jeg også klart å synes dette er greit også. Han syns jeg smaker godt også. Så du må nesten lære deg å leve med det. Det skal mye til for at en mann synes dette er ekkelt, så lenge ikke det lukter og smaker vondt. Så det å avskrive menn pga dette tror jeg ikke du skal.
Gjest UndrendeUllteppe Skrevet 19. juni 2012 #9 Skrevet 19. juni 2012 (endret) Utflod er helt normalt og nødvendig! Hvorfor tror dere det finnes og selges truseinnlegg?? Ja det er normalt og nødvendig, og man kan ikke regne med å være tørr der nede en hel dag. Det vil alltid være litt som kommer ut og litt til ganske fuktig. Men det er ikke nødvendigvis normalt at det kommer i bøtter og spann. Det ekstra innlegget som finnes i mange truser skal i utgangspunktet være nok for å ta i mot utfloden. Husk at truseinnlegg dag ut og dag inn øker sjansen for en infeksjon, for det gjør det både tett og ekstra varmt der nede. Jeg har ikke utflod i bøtter og spann, og bruker sjelden truseinnlegg. Jeg er klar over faren for sopp osv. Svaret mitt var ment litt oppgitt, da jeg ikke synes det høres unormalt mye ut i HIs innlegg. De skriver ikke at det renner igjennom trusa, men «alle» kan vel kjenne at det «renner» litt når det kommer litt ekstra, som ved EL? Jeg regner egentlig med at folk får såpass god undervisning at de skjønner noe ikke er helt som det skal hvis det «faller» ut i bøtter og spann? Endret 19. juni 2012 av UndrendeUllteppe
1down Skrevet 19. juni 2012 #10 Skrevet 19. juni 2012 Dette høres ut som skjedekatarr (bakteriell vaginose). Veldig vanlig og kureres enkelt. Ta en tur til gynekologen din!
Gjest UndrendeUllteppe Skrevet 19. juni 2012 #11 Skrevet 19. juni 2012 (endret) Det første du må gjøre om du ikke har gjort det er å sjekke at du ikke har sopp eller annet. Det er vist ofte grunn til å ha mye utflod. Husker legen tok ørten forskjellige tester av meg, for jeg har veldig mye utflod. Men han konkluderte med at jeg bare var slik. At den blir gul kan komme av noe du spiser. Hos meg så blir den rar i farge og lukt om jeg spiser sterk mat, løk eller mye grønnsaker som er "sterke for magen" som feks blomkål, kål. Så jeg er bevist på å ikke spise så mye av dette som gjør at utfloden blir missfarget. Prøv ut forskjellige såper og se om du ser noen forandring, selv intimsåper kan gjøre at det kan bli mye eller rar farge der nede. Jeg klarer ikke å bruke intimsåpene, lano fungerer best. Ingen av de mennene jeg har vært sammen med har syntes dette har vært negativt, de har vært veldig fornøyde med at jeg har vært så våt hele tiden. Gjør det veldig enkelt med spontan sex. Jeg bruker ikke truseinnlegg, for jeg syns det blir så klamt og ekkelt. Jeg tar meg heller noen ekstra turer på do for å tørke meg. Og på de værste dagene som jeg ikke har mulighet til å gå på do så ofte bruker jeg den minste tampongen. Tar en den inn og lar den være der en halvtimes tid så får den sugd opp veldig mye og kan ta den utigjen, da går det lang til før jeg merker noe. Men min mann tenner på at jeg er så våt hele tiden, og da har jeg også klart å synes dette er greit også. Han syns jeg smaker godt også. Så du må nesten lære deg å leve med det. Det skal mye til for at en mann synes dette er ekkelt, så lenge ikke det lukter og smaker vondt. Så det å avskrive menn pga dette tror jeg ikke du skal. Godt svart, men må bare påpeke at tampong ikke skal brukes foruten menstruasjon, men du virker også ganske oppegående, så regner med det er ganske ekstremt de dagene du tyr til sånne midler? Endret 19. juni 2012 av UndrendeUllteppe
Major HotLips Houlihan Skrevet 19. juni 2012 #12 Skrevet 19. juni 2012 Gå til legen og sjekk om du har bakteriell vaginose, spesielt om utfloden lukter. Kan enkelt behandles med en antibiotika-kur
Anonym bruker Skrevet 19. juni 2012 #13 Skrevet 19. juni 2012 Og hvis du barberer deg eller på annet vis fjerner hårene nedentil vil jeg anbefale deg å slutte med det. Det gjør at du produserer enda mer utflod for å kompensere for at hårene ikke er der for å beskytte underlivet ditt mot bakterier. Bare spør gynekologen din.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå