Anonym bruker Skrevet 19. juni 2012 #1 Skrevet 19. juni 2012 Det er så grusomt irriterende. Kjenner at det begynner å bygge seg opp nå. Mannen min er pen, veltrent, sjarm, utadvendt og har en personlighet som alle liker. Nå skal han skifte jobb, og vi møtte tilfeldigvis på en av de nye kolegaene hans her om dagen som han skal jobbe tett med. Og det var SELVFøLGELIG en kjempepen dame på alder med oss. Jeg har mest lyst til å bare hyle høyt for jeg er dritredd for at det skal skje noe. Han er verdens beste far og har aldri vært utro, men kan man egentlig stole på noen 100 %?
Lykken_er_tre Skrevet 19. juni 2012 #2 Skrevet 19. juni 2012 Ja.. du har ikke noe valg... Du må bare stole på han, uansett hvor vanskelig så bit det i deg, fortell din mann hvordan du har det men uten å anklage han.. Stol på det dere har og presenter deg med ett strålende smil og selvsikkerhet for den nye kollegaen hans så hun vet hvor landet ligger;)
Gjest Mentha & Junior Skrevet 19. juni 2012 #4 Skrevet 19. juni 2012 Man kan aldri eie noen 100%. De er sine egne mennesker også, disse mennene våre, og vi kan aldri helgardere oss mot å bli såret eller sveket. Men vi må nesten ta valget om vi vil stole på de eller ikke. Jeg er også en sjalu person etter en eks som behandlet meg kjipt i så måte, og jeg har hatt mine runder med diverse damer på jobben til mannen, men han er veldig flink til å berolige meg, og også veldig åpen hjemme. Jeg kan alltid spørre om hva jeg vil, han sier jeg kan få lese meldingene hans om jeg vil, eller sjekke facebook (som forøvrig alltid står logget på på pcn). Jeg gjør aldri dette, for jeg har ikke behovet ettersom han er så åpen. Og i bunn og grunn så stoler jeg jo på han. Jeg ser hvor mye han elsker sønnen sin, og hvor glad han er i meg, og jeg vet hvor fint vi har det sammen. Men til syvende og sist, nei, man kan aldri være 100% sikker på at det ikke går skeis, at mannen ikke møter noen han faller pladask for osv, men man er nesten nødt til å stole på at han klarer å holder følelsene i sjakk og kronjuvelene for seg selv. Og snakk med mannen. Fortell han hva som plager deg og hva som kan hjelpe på situasjonen for din del. Jeg regner med at han er såpass til kar at han er villig til å samarbeide for å lette bekymringene dine
Anonym bruker Skrevet 19. juni 2012 #5 Skrevet 19. juni 2012 Du må jobbe med selvfølelsen din, og eventuelt med kroppen din om du ikke er fornøyd. For hvis du blir sjalu BARE fordi kollegaen er penere enn deg, så sitter det i hodet. Tro meg, menn er utro med både pene, stygge, tynne, tykke damer osv - det er vel hipp som happ. Samtidig går svært mange pene jenter og ikke får seg menn, fordi de blir sett på som "uoppnåelige". Apropos råd du fikk av hun over til å presentere deg for kollegaen og "vise henne hvor landet ligger" - det ser utrooolig patetisk ut fra utenforståendes standspunkt. Den ene kollegaen min har en slik samboer - hun skulle "vise seg frem" da hun besøkte ham på jobb og han snakket med meg og ei til som er yngre og penere enn henne. Vi oppfattet ikke henne noe annet enn kontrollerende, ingen av oss var interessert i denne kollegaen i utgangspunktet. å "vise" andre damer "hvor landet ligger" bør man kun hvis damene oppfører seg flørtende overfor mannen.
Gulltopp&Lillebjørn Skrevet 19. juni 2012 #6 Skrevet 19. juni 2012 Jo mer du viser din sjalusi, jo mer dytter du ham mot andre JA, man kan stole på noen 100%. Ingen er født med grunnleggende behov for å være utro. Smil, hev hodet og tenk heller på alle som kanskje er sjalu på DEG fordi du har en så flott mann
Nissefisen Skrevet 19. juni 2012 #7 Skrevet 19. juni 2012 Vi er i samme båt! Forstår godt hva du mener!
Anonym bruker Skrevet 19. juni 2012 #8 Skrevet 19. juni 2012 Takk for flotte innspill alle sammen. Fantsien løper løpsk her nå. Vet ikke helt om jeg skal være så "teit" at jeg skal ta det opp med han allerede nå? Jeg var veldig sjalu i starten av forholdet vårt, men nå har ikke det vært et tema de siste 4-5 årene fordi han har jobbet med gamle damer (he he), men så skal han altså bytte jobb og så blusser det opp igjen. Ekkel følelse! HI
Gjest Heartbroken Skrevet 19. juni 2012 #9 Skrevet 19. juni 2012 Ingen kan vite hva fremtiden bringer, det kan skje at mannen din blir hodestups forelsket, men det kan også skje med deg. Jeg har valgt å stole 100 % på mannen min pga at han aldri har gitt meg grunn til noe annet. Etter over 20 år sammen, hvor han har vært mye på reis med jobben, regner jeg med at han har møtt på sine fristelser, og når han har valgt meg og vår familie, så stoler jeg på at han fremdeles vil gjøre det i fremtiden. Klart man skal ta vare på seg selv og være en god og positiv partner, men det er dessverre ikke slik at de "vakre" menneskene slipper unna utroskap pga sitt utseende. Det viktigste for å holde et forhold sunt og godt, er å være åpne og rause med hverandre.
Lykken_er_tre Skrevet 19. juni 2012 #10 Skrevet 19. juni 2012 du som var missfornøyd med rådene mine: Herlighet... det var ment som en litt humoristisk avslutning, men om du ikke tok an så ok, eller det var dårlig formulert så greit... Men om det hadde hjulpet henne å bli bedre kjent med kollegaene hans så tenker jeg at hun skal gjøre det, mange ganger blåser en opp ting i og det føles verre..ved å bli kjent med den en føler seg truet av så vil en kanskje se at vedkommende ikke er noe å bekymre seg over.... ok?
Anonym bruker Skrevet 19. juni 2012 #11 Skrevet 19. juni 2012 Forstår deg godt, men hva kan du gjøre?? Ingenting. Velge å stole på han. Jo mer sjalu du blir jo mer trekker du han mot andre
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå