☆☆☆ Skrevet 19. juni 2012 #1 Skrevet 19. juni 2012 (endret) Og når kom reaksjonen? Her fikk go'bebien sine første vaksiner i dag, og jeg har foreløpig ikke merket noe som helst. Men jeg kjøpte paracet i tilfelle. Helsesøster mente evt reaksjoner ville komme raskt, men jeg føler ikke jeg kan konkludere med null problemer helt enda.. Endret 19. juni 2012 av ★
Barbarella og froskebarna Skrevet 19. juni 2012 #2 Skrevet 19. juni 2012 Eldste reagerte ikke før sent på kvelden, fikk høy feber som varte et par dager. Det ble verre for hver gang. Lillesøster fikk ikke feber, men hadde mye vondt den dagen hun hadde fått vaksinen. Ikke noe verre enn at en paracet tok knekken på det. Har hørt om mange som ikke merker noe mer enn at de sover litt mer :-)
min<3 Skrevet 19. juni 2012 #3 Skrevet 19. juni 2012 3mnd: var kun trøtt 5mnd: ingenting 12mnd:ingenting
☆☆☆ Skrevet 19. juni 2012 Forfatter #4 Skrevet 19. juni 2012 Go'bebien er blitt slapp og litt "uinteressert", og har temp på 38,5 nå. Tror jeg vekker henne og tar tampen igjen før jeg legger meg, vil ikke gi paracet på under 39...
harefrøken83 Skrevet 19. juni 2012 #5 Skrevet 19. juni 2012 Første vaksinen hadde han ingen reaksjon. Men reagerte med feber og utslett på vaksine nr2.. Det er helt normalt med reaksjoner på vaksinen Hun er nok snart seg selv igjen skal du se Jeg har gitt paracet ved feber under 39, men jeg ser mer på allmenntilstanden når jeg gir paracet. Jeg har gitt paracet ved ekstrem gråting i forbindelse med tannfrembrudd også, og da hadde han ikke feber engang.. Paraceten skal lindre evt ubehag, og noen barn kan ha feber uten å merke ubehag og omvendt.. Så mitt råd til deg er å gi paracet hvis hun har tydelige ubehag
☆☆☆ Skrevet 19. juni 2012 Forfatter #6 Skrevet 19. juni 2012 Første vaksinen hadde han ingen reaksjon. Men reagerte med feber og utslett på vaksine nr2.. Det er helt normalt med reaksjoner på vaksinen Hun er nok snart seg selv igjen skal du se Jeg har gitt paracet ved feber under 39, men jeg ser mer på allmenntilstanden når jeg gir paracet. Jeg har gitt paracet ved ekstrem gråting i forbindelse med tannfrembrudd også, og da hadde han ikke feber engang.. Paraceten skal lindre evt ubehag, og noen barn kan ha feber uten å merke ubehag og omvendt.. Så mitt råd til deg er å gi paracet hvis hun har tydelige ubehag Det er derfor jeg avventer, hun ser ikke ut til å plages. Om hun har over 39 når jeg legger meg gir jeg nok likevel for min nattesøvns skyld. Jeg er blitt en nervøs mor
Zana123 Skrevet 19. juni 2012 #7 Skrevet 19. juni 2012 Her reagerte lillegutt ikke på den første i det hele tatt, men fikk litt feber på andre runden. En liten paracet hjalp mye og dagen etter var han seg selv igjen!
LykkeligSomMamma Skrevet 20. juni 2012 #8 Skrevet 20. juni 2012 3 mnd: utilpass og sutrete samme dag og etter. 5 mnd: akutt reaksjon på låret, hovnet opp og ble rødt. utilpass og sutrete som ved 3 mnd. ingen feber men tydelig at han reagerte og ikke følte seg vel, men ikke verre enn at han sov godt på 60mg paracet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå