Gjest Mammantil2prinser Skrevet 19. juni 2012 #1 Skrevet 19. juni 2012 Jeg fikk for snart 1 år siden silikon i brystene og en reduksjon av areola. Nå er keg gravid og er begynt å tenke på det med amming. Siden jeg bokstavelig talt har skjært bort hele areola for så å sette den på igjen. Dette har jo da ført til at melkegangene mine er blitt kuttet:/ Jeg bare lurer på om det er noen andre her som har opperert brystene og likevell kunnet amme? Jeg hadde som et graviditetssymptom at det kom råmelk fra brystene, og håper jo at dette kanskje er et "tein" på at melkegangene er intakte:) Håper på seriøse svar!
Lirest Skrevet 20. juni 2012 #2 Skrevet 20. juni 2012 Hei! Fikk beskjed om at de gikk fint an å amme selvom man har silikon, men jeg fikk det ikke til dessverre. Hadde nok melk de aller første dagene og gjorde et iherdig forsøk når jeg kom hjem også men ga opp etter flere søvnløse netter hvor både jeg og mini gråt + at jeg var kjempesår. :-( Pumpet meg også en del og drt kom jo melk. Det sies at man må amme mye oftere for å få det til og for å holde melkeproduksjonen oppe. Skal nå ha en til i september og skal absolutt prøve igjen da og håper det skal gå. Vet om flere som har ammet etter de har lagt inn silikoninnlegg så det er jo absolutt mulig. ;-) Men var ikke noe problem å gi MME og har en frisk 16 mnd sønn.
englespire Skrevet 20. juni 2012 #3 Skrevet 20. juni 2012 en av mine beste venninner ammet i 10 måneder med silikon. de hadde litt startvansker til melkeproduksjonen stabiliserte seg, men ikke noe trøbbel etter det
Håpet ble virkelighet! Skrevet 20. juni 2012 #4 Skrevet 20. juni 2012 Jeg ble brystredusert i mai 2006 og fikk en datter 5 år etterpå. Fikk dessverre ikke til amminga da min brystvorte også var flyttet på og noen melkeganger antagelig kuttet ja. Det kom melk men i meget små mengder. Min datter har derfor vært flaskebarn fra dag 3, spist godt og er nå en sunn og frisk jente på 13 måneder som drikker kumelk. Var en liten sorg å innse at jeg ikke kunne amme selv om jeg hadde forberedt meg på det, men det gikk raskt over og jeg fokuserte på det positive med å ha flaskebarn når det ble alternativet vårt! Lykke til!
Gjest Mammantil2prinser Skrevet 21. juni 2012 #5 Skrevet 21. juni 2012 Tusen takk for svar dere:) Jeg kommer selvfølgelig til å gi amminga et realt forsøk! men går det ikke så blir det ikke verdens undergang, med tanke på at storebror måtte ha flaske sammen med pupp fra 2-3 uker gammel:) Men håper selvfølgelig det går bedre denne gangen:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå