Gå til innhold

Venninna mi har et forhold til en gift småbarnsfar..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Synes ikke noe om det, merker jeg mister helt respekten for henne:( Men hva skal jeg si? Hun er singel selv, men jeg mener likevel hun har et ansvar for å holde seg unna gifte småbarnsfedre.. synes det er kvalmt, og tenker på den stakkars kona som ikke aner hva mannen driver med.

De har hatt et forhold i mange mnd, og har sex 1-2 ganger i uka.. kvalmt.

Hva skal jeg si da? Venninna mi har ikke barn selv så jeg tror ikke hun tenker så mye over at hun kan ødelegge en familie.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva du skal si? Ingenting?

Er jo overhode ikke din sak.

Skrevet

Du bør kanskje si til henne at hun bør knipe igjen beina sine og ikke være en medvirkning til at det fins barn som ikke får ha en pappa i hus lengre den dagen kona finner ut av det. For den dagen kommer nemlig, uansett :) Hadde heller ikke hatt respekt for en sånn dame.

Skrevet

Jeg syns ikke du har noe med det! Du kan jo saktens ymte frempå at hun bidrar til en ulykkelig familie, men tror du ærlig talt hun bryr seg? De kommer uansett til å holde på så lenge de føler for det...

Gjest sommerfuggel i vinterland
Skrevet

Du kan jo fortelle henne hva du mener men stort mer får du vel ikke gjort. Med mindre du forteller kona det, men da mister du venninna di i prosessen.

Men husk at så lenge hun ikke tvinger han ala voldtar han så er det han selv som er ansvarlig i forhold til kona. Om det er umoralsk av venninna di, det får så være, men det er mannen som til syvende og sist tar avgjørelsen om han skal la seg friste eller ikke.. Mange kommer til å skyte venninna di i denne tråden, men vi vet ingenting om henne. Kanskje hun elsker denne mannen, kanskje han har lurt henne til å tro at han "snart" skal flytte ut osv.. Venninna di burde nok skygge banen og be han velge. Han kan ikke ri på to hester samtidig. Det er utrolig slemt ovenfor alle involverte parter.

Skrevet

Send kona en anonym mail evt et anonymt brev. Du trenger jo ikke fortelle henne HVEM han er utro med.....

Hvorfor kan ikke vi kvinner stå sammen? JEG hadde iallefall ønsket en mail eller brev sånn at jeg kunne avsluttet forholdet u uten å gå årevis rundt å tro at alt er helt i skjønneste orden.

Skrevet

Jeg synes heller ikke det er din sak, uavhenig om du føler det er kvalmt. Hadde en av mine venninner hatt det, så ville jeg nok sagt at det ikke var noe særlig. Mer ville jeg ikke gjort. Det er mannen som allerede har et forhold som burde være mest ansvarlig. Venninna di som er singel, er umoralsk ja, men har ingen å ta hensyn til sånn sett.

Skrevet

Hvilken nytte ville et anonymt brev gjøre? Skaden, dvs utroskapen, er allerede skjedd. "Kvinner stå sammen", beklager, det er bare tull. Hvorfor skal halve verdens befolkning stå sammen mot den andre halvparten av verdens befolkning?

Det er vel ikke så mye annet du kan gjøre enn å si til venninna di at hun bør avbryte forholdet jo før jo heller. Selv om hun ikke har barn, er hun vel fullstendig klar over at det kan føre til store problemer for hans barn. Utover det er det ikke så mye du kan gjøre. Du kan jo bryte kontakten med henne hvis du ønsker det.

Men til syvende og sist, er dette ene og alene MANNENS ansvar. Det er HAN som er gift, det er HAN som har gitt et løfte til sin kone. Venninna di har ikke lovt noe som helst til noen. Hun er skyldig i dårlig dømmekraft, men det er den gifte mannen som er skyldig i utroskap. Legg skylden der den hører hjemme! Jeg blir så oppgitt når kvinnen den gifte mannen er utro med til stadighet blir demonisert - vet du hva, det er den som er i et forhold som har ansvar for å unngå å ligge med andre. Punktum. Uansett hvilke tilbud han måtte få.

Skrevet (endret)

Kun mannen sitt ansvar, skjønner ikke at noen her gidder å legge det over på venninnen. Mister barna pappaen sin så er det helt og holdent hans ansvar og problem.

Endret av khm
Gjest Juliea - kukløsklan
Skrevet

Skriv navnet hans her så kona hans kanskje leser deg og får tatt seg en prat med han...

nei altså, jeg syntes godt du kan si venninnen din nøyaktig hva du mener. Det gjorde ejg da min venninne gjorde det samme, jeg ga henne ikke noe ultimatum eller noe slik bare sa ejg syntes det var fryktelig bedritent gjort av henne. Hun må jo tåle såpass hun tåler jo å ha en ødelagt familie på samvittigheten.. Hun droppet han etterhvert og vi ble aldri uvenner og er bestevenninner enda.

Skrevet

Du bør selvsagt si hva du mener om det. Det er ikke bare mannens skyld så lenge hun vet han har familie, selv om det i hovedsak er han som er verst.

Skrevet

Synes ikke noe om det, merker jeg mister helt respekten for henne:( Men hva skal jeg si? Hun er singel selv, men jeg mener likevel hun har et ansvar for å holde seg unna gifte småbarnsfedre.. synes det er kvalmt, og tenker på den stakkars kona som ikke aner hva mannen driver med.

De har hatt et forhold i mange mnd, og har sex 1-2 ganger i uka.. kvalmt.

Hva skal jeg si da? Venninna mi har ikke barn selv så jeg tror ikke hun tenker så mye over at hun kan ødelegge en familie.

Jeg har også en venninne som har hat et forhold til en småbarnsfar. Det startet stygt, med utroskap bak ryggen og masse krangling. Nå bor de sammen, har 2 barn og 4 til sammen. For dem var det den store kjærligheten, selv om han selvfølgelig skulle gjort det på rette måten.

Skrevet

Jeg ville mistet all respekt for ei jente som oppførte seg sånn. Ja, det er hans ansvar, men hun er ikke skyldfri hun heller.

Jeg ville tatt en alvorsprat med henne om hvordan jeg så på det hun gjorde, og om dette fortsatte ville jeg nok mistet såpass mye respekt for henne at vennskapet ikke ville overlevd.

At hun ikke har barn selv har ingenting med saken å gjøre, man kan fint ha moral selv som barnløs altså...

Skrevet

Jeg hadde sagt til venninna mi hva jeg mente og deretter kuttet kontakten med henne frem til den gifte mannnen hadde skilt seg og de evt ble et par.

Sorry ass, men slike folk syns jeg har dårlig moral og jeg ønsker ikke å omgås de.

Skrevet

Jeg hadde gjort som flere her sier, sagt akkurat hva jeg mente om det og at jeg mistet all respekt for henne. Og gjort henne oppmerksom på at det er barn inne i bildet som hun faktisk burde unne å ikke vokse opp i et skilsmissehjem.

Utover det hadde jeg hverken gjort eller sagt noe, for det er ikke din sak, og dessuten er det mannen som er ansvarlig overfor sin kone, ikke venninnen din, og ikke du.

Skrevet

Hadde sakt min meining. Og kom ikkje til meg og be om hjelp når det gjelder dokke to.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...