Gå til innhold

Pynte seg for mannen sin

Anbefalte innlegg

Skrevet

Gjør dere det sånn til dagen? Jeg gjør det absolutt ikke. Typiske klær her i huset er joggebukse, t-shorte, stor fleecegenser el. (gjerne også litt flekkete pga 3 småbarn under 4 år). Jeg sminker meg aldri og håret går rett i hestehale. Vi har vært sammen i 15 år, hvorav vi har vært gift i 4. Han er mange hakk penere enn meg, og jeg har begynt å tenke litt på hva han egentlig ser i meg. Huff, får helt noya av å tenke slik for jeg tar vel han forgitt om en kan si det slik. Men jeg synes at det er så himla kavete å sminke seg og ordne seg så mye, og så lurer jeg på om han i det hele tatt hadde lagt merke til det om jeg gjorde det, og vil det i det hele tatt gjøre noen forskjell? Jeg trodde liksom at når man var gift og hadde unger at man da kunne "slappe av" litt og være seg selv rundt partneren sin, uten å måtte gjøre seg til hele tiden.

Hva gjør dere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nå er ikke jeg i et forhold, men jeg tror at det er vanlig at man "glemmer" seg selv og er mer opptatt av andre ting når man er i et forhold og hver dagen kommer.

Tror det viktigste er at hvis man skal pynte seg, så er det for sin egen del og ikke mannen. Mannen vil like deg selv uansett siden dere har vært sammen så lenge, men litt stas kanskje hvis du gjør noe annerledes med deg selv noen ganger.

Skrevet

Nå er ikke jeg i et forhold, men jeg tror at det er vanlig at man "glemmer" seg selv og er mer opptatt av andre ting når man er i et forhold og hver dagen kommer.

Tror det viktigste er at hvis man skal pynte seg, så er det for sin egen del og ikke mannen. Mannen vil like deg selv uansett siden dere har vært sammen så lenge, men litt stas kanskje hvis du gjør noe annerledes med deg selv noen ganger.

Gjest Heartbroken
Skrevet

Min mann merker seriøst ikke forskjell om jeg har vasket ansiktet og tatt håret i en hale, eller stått en time forran speilet og dollet meg opp :)

Han hater oversminke, og dype utringninger syns han bare er dårlig smak - så her går vi for det naturlige :)

Men jeg steller meg alltid da, på den måten at jeg alltid er ren, har rene klær og lukter godt. Er ganske mørk fra naturens side, så trenger ikke så mye sminke for å "se våken ut".

Komplimenter er svært sjeldne, men når de kommer en gang i skuddåret, kan det like være mens vi er på tur i fjellet som når jeg har stylet meg opp :)

Når vi skal ut, spør jeg om jeg er fin, så svarer han ja, og så er vi så fornøyde begge to ;)

Skrevet

Jeg dusjer og kler på meg skikkelige klær hver eneste dag (med mindre jeg er syk..). Gidder ikke å sminke meg hver dag, heller ikke rette håret (e.l.), men syns ikke det er kjekt å forfalle. Trenger ikke å pynte meg for å gå på butikken eller i barnehagen, men liker å se fin ut når jeg skal noe. Tenker at mannen også setter pris på å ha en velstelt kone.

Skrevet

ehm... Jeg foretrekker faktisk å se ok ut. jeg bruker ikke blonder eller masse sminke hver dag akkurat, men liker å føle meg fin- og jeg liker at min mann "pynter seg" for meg også. Det er jo ingen som synes det er sexy med posete joggeklær og uflidd hår. Det finnes mye behagelige klær som ser bra ut. Jeg tror det er viktig å huske på at man fremdeles skal være tiltrukket av hverandre selv om man er gift. Så mascara, rouge og eyeliner tar 3 minutter om morgenen, og sørger for at jeg føler meg bra- og en innsvinget sommerkjole er supert :) Behagelig, praktisk og pent :)

Gjest Mentha & Junior
Skrevet

Det går litt opp og ned. Innimellom er det joggis og hestehale som gjelder, mens andre ganger synes jeg det er koselig å gjøre litt stas på meg selv, ikke minst fordi jeg da føler meg så mye freshere selv. Mannen sier han synes jeg er søt i joggis, men så ser jeg også blikket hans når jeg har ordnet meg litt. Da sier han gjerne noe sånt som " åh, nå tror jeg at jeg ble forelsket i deg helt på nytt".

Så ja, jeg ordner meg gjerne litt ekstra innimellom, både for meg selv og for mannen. Synes det er koselig, og setter pris på at han også tar på seg en ålreit skjorte og barberer seg en gang i blant, selv om jeg også synes han er skjønn med tredagers stubb og en sliten t-skjorte. Men sminke bruker jeg lite av uansett, det er eyeliner, mascara og kanskje en lipgloss. Føler sjelden jeg har behov for noe mer.

Men det stilles ingen krav verken den ene eller andre veien, og vi er like glade i hverandre om vi går møkkete i illeluktende fjøsklær eller nydusja i penklær.

Skrevet

Begge deler. Jeg er heldigvis sammen med en mann jeg kan være meg selv sammen med, og som elsker meg uavhengig av antall kilo, klesdrakt og sminke.

Likevel synes jeg det er greit å gå ok kledd og sminke meg sånn at jeg ser sånn noenlunde ok ut, samt ha en grei hygiene- både for hans og min egen del. Jeg sminker meg nesten hver dag, sørger for å være relativt nydusjet og gre håret, og jeg har på meg noenlunde greie klær.

Joggebukse er forbeholdt trening, søndager og sykedager, og det går jo an å gå med "daffeklær" som ikke ser helt på jordet ut også. Og en skvett vann i ansiktet, litt deodorant under arma og en kladd mascara får vel de fleste til selv om man er travel.

Jeg synes jo det er hyggelig å vise at man setter pris på hverandre og ønsker at den andre skal synes man ser ok ut.

Skrevet

For meg er det ikke "å gjøre seg til" å stelle seg, sminke seg, ordne håret og gå i litt ålreite klær. Det er noe jeg gjør så å si daglig, men like mye for min egen del som for samboeren min sin. Jeg føler meg mye mer vel og har det bedre med meg selv når jeg steller og tar godt vare på meg selv.

jeg renser huden daglig, etterfulgt av natt/dagkrem. peeler huden 2-3 ganger per uke. På dagtid bruker jeg foundation pudder, mascara, og litt svart eyliner over øvre vippekant og på våtkanten oppe. Noen ganger litt klar/lys rosa lipgloss og en liten dæsj rouge, dette tar meg til sammen kanskje 5 minutter om morgenen?

Er glad i å krølle håret, 2-4 ganger i uka ruller jeg opp håret med varme hårruller, setter i kontakta og venter 5 min på at de blir varme, bruker deretter 5 min på å rulle opp håret, går med disse rullene 0,5-1 time mens jeg driver med andre ting (spiser frokost, rydder, vasker, lager mat etc) så tar jeg de ut, tuperer litt og setter i en hårspenne, dette tar også ca 5 min..... så alt i alt tar morgenstellet 15-20 minutter, og jeg ser da veldig fresh og fin ut :)

Det er så lute som skal til!=) Varier frisyre, bruk litt lett pudder for å jevne ut hudfargen, noen drag mascara og kanskje litt farge i kinnene, napp/form øyenbrynene tilpasset ansiktsformen din (det gjør underverker! trenger du hjelp så koster det ca 150,- kr i en hudpleiesalong, der kan de forme brynene dine,så kan du holde de vedlike selv)

Gjør litt flid med antrekket, det trenger ikke være "strigla", men nå om sommeren feks er det flott med enkle sommerkjoler (de finnes jo i alle slags varianter), er det litt kjølig så kan du ha en cardiga over.

eller en fin bukse med en sommerlig blodndetopp etc

Det skal utrooolig lite til, og det krever bare noen minutt av hverdagen din!:)

Skrevet

Jeg vil ikke akkurat si at jeg pynter meg, men joggebukse og denslags bruker jeg bare når han ikke er hjemme. Begge to går i vanlige klær a la olabukse og skjorte, ingen av oss går slaskete kledd. Jeg setter pris på at han ikke gjør som mange av mennene til venninnene mine, som praktisk talt bor i fleece og ser ut til å tro at personlig pleie er noe kun kvinner driver med. Jeg er stolt av han og han er stolt av meg og vi viser det og sier det til hverandre.

Føler ikke noe som helst press med det og trives med å ha det sånn, framfor å hoppe i joggebuksa så fort jeg er innafor døra.

Gjest <3Barn&Engler<3
Skrevet

Har to små unger, så det går som regel i joggebukser og t-skjorter, til dels med små hull, flekker osv osv osv.

Men nå som samboeren er borte 4 dager i uka, så oppdager jeg at på torsdag (da han kommer hjem) og søndag (da han reiser) så kler jeg meg i olabukser og en finere geser/topp, er det varmt ute kan jeg finne på å kle meg i kjole/skjørt også, friserer håret mitt (har kort hår, som pleier å sprike til alle kanter) og legge litt sminke :) Man merker at han legger fort merke til det hvertfall :)

Skrevet

Jeg pynter meg heller ikke, men mannen min bemerker hvis jeg har på ukledelige bukser f.eks......Noe som kan irritere, siden jeg ikke har spurt om hans mening på forhånd:-P

Han liker ikke baggy bukser - jeg elsker dem.....Men jeg har noen kilo for mye, og er klar over at jeg ikke ser sylslank ut i dem. Uansett så ser jeg ikke dassete ut, for jeg synes selv jeg har greit tøy på. Ikke utvasket og uformelig tøy, men moderne og hverdagslig. Mannen synes ikke rumpa er sexy i baggy-buksene, men det driter jeg i. Går ikke bare i sånne bukser, selvfølgelig. Mest hjemme.

Dusjer ellers vanlig, bruker litt sminke og fikser håret.

Mannen min gir meg masse komplimenter i hverdagen, noe jeg setter pris på. Men ikke når baggy-buksene er på:-D

Gjest lillemor og lillefrøken
Skrevet

Jeg steller meg stort sett ikke for mannen min, men for meg selv... slik at jeg skal føle meg vel. For meg holder det i hverdagen å dusje daglig, ta på rene og vanlige klær hver dag, og litt enkel sminke.. Slik kan jeg ta imot besøk på impuls og dra ut av huset på impuls. Hadde jeg gått med skitne joggebukser og uten å ha dusja og uten sminke her hjemme, så hadde jeg nok ikke følt meg vel ved å ta i mot besøk på kort frist, eller ta en spontan tur til sentrum :P

Skrevet

Kjører en mellomting her.

Vi kler oss begge ok, men ingen pynter seg til hverdags. Går som regel i dongeri og genser eller t-skjorte.

Jeg går aldri i joggebukser, men mannen gjør det av og til om han f.eks tar en dusj kl åtte på kvelden går han i joggebukse og t-skjorte resten av kvelden.

Steller håret hver dag, dusjer hver dag, lukter godt og ser greit ut, men jeg sminker meg ikke, styler meg ikke opp i skjørt og høye heler e.l. til hverdags

Skrevet

Jeg kler meg etter dagsform og humør. Uansett hvilken dag kan jeg enten ha avslappa tøy og lite sminke, eller gå i kjole og være fullt sminket, og alt der i mellom. Skifter mellom mange stiler også, og har mye arvetøy å ta av. Mannen min liker meg som jeg er, og synes det er gøy å ikke vite hvilken kone han kommer hjem fra jobb til, den 50talls, hippien, bimboen, den slitne husmoren, eller alle de andre. Hehe :)

Skrevet

Ja, litt..? Jeg vil jo at han skal føle seg superheldig :-) Ikke bare er hun en fantastisk mor, kjæreste og bidragsyter til hjem og inntekt; jammen ser hun ikke fabelaktig ut også :- D

Skrevet

Etter å ha pyntet meg for mannen i huset flere ganger, både i forhold til hverdagsklær og sminke, og mer sexy variant med blonderstrømper osv om kvelden, og ikke har fått noe som helst reaksjon eller tilbakemelding, så er det tilbake til de vanlige klærne og null sminke. Hvis jeg med mitt ansikt skal se pen ut med sminke, må jeg bruke tid, og det gidder jeg ikke når det ikke blir lagt merke til. Ikke vil han ha sex med meg heller, så ikke noe vits i å kjøpe dyrt sexy undertøy lenger for å forføre ham. Grei løsning :) Liker ikke jålete menn selv forresten, får fnatt av menn med masse parfyme, manikyr, gele i håret og dress med slips.

Skrevet

jeg går i vanlige klær hjemme. mest slike klær jeg bruker ute,.

sminker meg hver dag om jeg skal ut. mannen min bryr seg ikke.

om jeg går i joggebukse og stor genser så ok for han. han komenterer lettere at jeg sminker meg og kler på meg finere enn jogge klær,.

rart,..

Skrevet

Hår og sminke er alltid på plass, men skal innrømme at siden jeg har så streng kleskode på jobb så er det første jeg gjør når jeg kommer hjem å bytte ut nylonstrømper, skjørt osv med joggebukse, tunika e.l.

Upraktisk å lage middag i det jæ kostymet liksom.

Gubben bryr seg lite, han går sånn hjemme han også.

Vi ser ut som folk når vi går ut, hehe.

Skrevet

Jeg ordner meg egentlig først og fremst for min egen del. Trives best når jeg ser ok ut.

Det fins mange daffeklær som ser ok ut :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...