Gå til innhold

baby fløy ut av vogna på bussen :(

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bussene som går her hvor jeg bor, har ikke slike stropper det er snakk om..

Skrevet

Jeg bor i Trondheim og ser ofte vognene stå med bremsene på og ungen i, uten at noen holder fast vogna. Har selv opplevd at vogna har tippet i svinger og ved bremsing, derfor holder jeg den alltid fast, og har alltid tatt den i mot ved tipping så aldri noen uhell. Nå har jeg også startet med stroppene, har aldri innsett at det er så viktig at disse er i bruk. Nå som jeg er veldig nøye med å bruke dem så ser jeg ofte at det er vanskelig å få festet vogna til stroppene... enten er det ikke ledig stropp eller ikke ledig plass inntill stroppen. Bussen kjører før jeg har rukket å snu vogna til så jeg får festet den i stroppen, og jeg har ingen sjans til å flytte på vogna i fart, og må derfor bare stå tettest mulig vekken med vogna uten stropp. Før når man måtte foran i bussen for å vise busskort, så måtte jeg vente til en senere stoppeplass fordi jeg ikke fikk festet vogna og bussen kjører uten å bry seg om noen passer på eller ikke- mens jeg er i ferd med å gå frem i bussen for å vise busskort eller betale.

Skrevet

Hjelper uansett ikke at vognen er festet om ungen ligger løs oppe i den.

man må bruke belter på ungen også.

Skrevet

Skjønner ikke at folk tørr å ta buss med barn som er for små til å sitte i buss sete med bussens egne belter. Er jo ikke første gang en hører om vogn som velter. Synes ikke mangel på bil/sertifikat er god nok grunn til å kimse med barnets sikkerhet, finnes taxi også, og det er mye tryggere for der er det mulig og sikkre barnet

Skrevet

I Trondheim er det iallfall ikke belte i stolene på bybussene! Heller ikke er det mulighet for å ha på seler på baby i bag- finnes det i det hele tatt? Men det burde være vanlig for foreldre å stå å passe på vogna mens man sitter på i buss, og ikke bare parkere vogna mens man går å setter seg på en stol. Selv om jeg ser at dette kan være vanskelig om foreldren har plager som gjør at det er vanskelig å holde seg fast i bussen, det koster jo litt krefter, spesielt når sjåfårene tar bråe svinger slik de ofte gjør, eller bråstoller som heller ikke er sjeldent.

Skrevet

Skjønner ikke at folk tørr å ta buss med barn som er for små til å sitte i buss sete med bussens egne belter. Er jo ikke første gang en hører om vogn som velter. Synes ikke mangel på bil/sertifikat er god nok grunn til å kimse med barnets sikkerhet, finnes taxi også, og det er mye tryggere for der er det mulig og sikkre barnet

Så hvis man bor i byen skal man ta taxi til barnehagen hver dag? Enn hvis man ikke har råd til bil? Ett helt håpløst forslag!!
Skrevet

Så hvis man bor i byen skal man ta taxi til barnehagen hver dag? Enn hvis man ikke har råd til bil? Ett helt håpløst forslag!!

For ikke å snakke om den enorme mengden med taxier som har barnesete tilgjengelig - not! Bor i Bergen uten bil, og det er like håpløst hver eneste gang vi skal ha drosje med barnesete.

Skrevet

Men hvor var moren? Hadde hun satt seg i et sete lenger bort fra vognen???

De få gangene jeg har kjørt buss og hatt med barnevogn så har jeg da stått og tviholdt på vognen.

Skrevet

seriøst? tror du alle kan få sertfikat du? taxi?? skal man bruke 400 kr i taxi hver dag? hva med folk som har fått barnehageplass på andre siden av byn. du virker lite opplyst og intelligent.
Skrevet

Jeg må ta buss ofte, jeg står alltid ved vognen og tvi holder på den, fort gjort at vogner velter i svinger eller ved oppbremsing.

Skjønner ikke at folk tør å sette fra seg vognen å sette seg ......

Skrevet

Jeg skjønner jo ikke at noen tør å gå fra vogna i en buss. Er vel bare sunn fornuft at man må stå der og holde i vogna?

Skrevet

Men hvor var moren? Hadde hun satt seg i et sete lenger bort fra vognen???

De få gangene jeg har kjørt buss og hatt med barnevogn så har jeg da stått og tviholdt på vognen.

Helt enig. Hvor satt mor? Hvis hun hadde stått og holdt i vognen, så hadde nok ikke vognen veltet av at bussen bremset ned.

Skrevet

hadde aldri tatt baby med på buss..

vi var nødt til og ta buss når vi reiste på ferie utenlands.

da hadde eg med meg bilsete..

om det ikkje er alternativ til transport går det hvertfall ann og bruke bil sete..

var ett barn til med på turen, de hadde og med sete..

om du trenger buss at og fram til barnehage kan du jo kjøpe ett sete som er lett og la det ver i barnehagen på dagen når barnet er der ?

Skrevet

Det går ann å kjøpe løse seler man kan bruke i bag. E llers på vinteren er ungen godt festet om den ligger nede i en pose eller vogntrekket er festet.

Alle ser vel at en baby på 8 uker som ligger helt løs i en vogn ikke er sikret på noen som helst måte?

Skrevet

hadde aldri tatt baby med på buss..

vi var nødt til og ta buss når vi reiste på ferie utenlands.

da hadde eg med meg bilsete..

om det ikkje er alternativ til transport går det hvertfall ann og bruke bil sete..

var ett barn til med på turen, de hadde og med sete..

om du trenger buss at og fram til barnehage kan du jo kjøpe ett sete som er lett og la det ver i barnehagen på dagen når barnet er der ?

Du kødder?!?! Jeg rekker knapt til vognen etter jeg har betalt bilett før bussen kjører, det går ikke an å rekke og feste et sete!

Stroppene her i byen for å feste vognene er en veldig falsk trygghet, fungerer ikke i det hele tatt. Jeg står og holder vognen fast, eller så er vognen festet med stroppene og jeg og ungen sitter i setene.

Skrevet

Har man vogn med fire hjul, og står å passer på ved siden av er jo ikke dette noe problem....

Hilsen Osloboer som kjører trikk, buss, tbane og taxi med baby og barnevogn (solid emmaljunga da ;) )

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...