Anonym bruker Skrevet 19. juni 2012 #1 Skrevet 19. juni 2012 Hva synes dere om å knipse fingrene til barnet som straff? Er dette vanlig?
najaden Skrevet 19. juni 2012 #2 Skrevet 19. juni 2012 Har ingen sans for det. Skjønner ikke poenget.
Gulltopp&Lillebjørn Skrevet 19. juni 2012 #3 Skrevet 19. juni 2012 Styr unna alt som gjør fysisk skade/smerte på et barn som straffemetode. Dette går under det.
En til, please. Skrevet 19. juni 2012 #4 Skrevet 19. juni 2012 (endret) Trodde det var gått ut på dato, og vel og bra er det(svar til HI). Endret 19. juni 2012 av En til, please.
Anonym bruker Skrevet 19. juni 2012 #5 Skrevet 19. juni 2012 Syns det er en gammeldags og stygg straffemetode.. Hva lærer egentlig barnet av det? Han slo søsteren som ikke er lov, så da knipser moren han på hånda.. For det er lov.. Jada, kjempefin oppdragelsesmetode.. Fysisk avstraffelse er heller ikke lov.
Gjest Antarctica Skrevet 19. juni 2012 #6 Skrevet 19. juni 2012 Foretrekker å knurre og bite ungene i nakkeskinnet og riste dem. Det gjør hundemora, så da er det naturlig.
Flower84 Skrevet 19. juni 2012 #8 Skrevet 19. juni 2012 Hvordan skal man si ifra til de som gjør det da? Synes det er helt forferdelig å se på, men blir så paff at jeg ikke vet hva jeg skal si. Dette er folk som missliker sterkt at man bryr seg.. Huff Hi
Anonym bruker Skrevet 19. juni 2012 #9 Skrevet 19. juni 2012 Hvordan skal man si ifra til de som gjør det da? Synes det er helt forferdelig å se på, men blir så paff at jeg ikke vet hva jeg skal si. Dette er folk som missliker sterkt at man bryr seg.. Huff Hi Si at det er ulovlig. Det regnes nå som fysisk avstraffelse, og er forbudt.
Mamma`n til Will& Ailo Skrevet 19. juni 2012 #10 Skrevet 19. juni 2012 Kjenner flere som gjør det og som tar ungene i øret. Jeg har ikke noe sansen for det og det blir ikke praktisert her i huset.
Anonym bruker Skrevet 20. juni 2012 #12 Skrevet 20. juni 2012 Er det noen her som bruker denne metoden som straff? rystet..
Anonym bruker Skrevet 20. juni 2012 #13 Skrevet 20. juni 2012 Ikke å anbefale, men ikke noe jeg ser på som alvorlig heller. I noen tilfeller tror jeg det faktisk kan være en effektiv og god metode, men i og med at det er forbudt og i dag sterkt stigmatiserende mener jeg man bør holde seg langt unna. Det er ikke smerten i seg selv som er problematisk men det at vi blir opplært til at det er ydmykende.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå