Anonym bruker Skrevet 19. juni 2012 #1 Skrevet 19. juni 2012 Er det noen som har erfaring med å slå sitt eget firma konkurs? Driver firma selv og ser på det som en mulighet nå. Skal ringe revisor , men han er ikke tilstede før i morgen, så da lurer jeg nå
Anonym bruker Skrevet 19. juni 2012 #2 Skrevet 19. juni 2012 Vi har gjort det. Ikke så vanskelig. Skyldte ikke så mye penger, men var inne i en ond sirkel som var umulig å komme ut av. Vi fylte ut et skjema og sendte det inn en vei (husker ikke akkurat hvor). Vi fikk en advokat. Hadde et møte med han, og fikk en dato i Tingretten. Der var alt over på 10 min. Advokaten tok seg av det meste. Nesten litt skremmende hvor lett det var.... Sorry at jeg ikke husker alt (mannen tok seg av det meste). Ja, vi hadde et AS firma.
Bibappelula <3 Skrevet 19. juni 2012 #3 Skrevet 19. juni 2012 Vi har gjort det. Ikke så vanskelig. Skyldte ikke så mye penger, men var inne i en ond sirkel som var umulig å komme ut av. Vi fylte ut et skjema og sendte det inn en vei (husker ikke akkurat hvor). Vi fikk en advokat. Hadde et møte med han, og fikk en dato i Tingretten. Der var alt over på 10 min. Advokaten tok seg av det meste. Nesten litt skremmende hvor lett det var.... Sorry at jeg ikke husker alt (mannen tok seg av det meste). Ja, vi hadde et AS firma. Takk for svar Er nok i samme situasjon som dere, skylder ikke mye, men kommer nok ikke helt ut av denne sirkelen jeg heller. Har du peiling på hvor jeg får tak i skjema som trengs? Tenkte kanskje å kikke litt på de før jeg snakker med revisor.. Har AS jeg og da.
Anonym bruker Skrevet 19. juni 2012 #4 Skrevet 19. juni 2012 Mener å huske at vi var inne på konkursradet.no. Der står det i allefall hvordan du skal gå fram når det gjelder å melde oppbud. Skjemaet ligger der også. Husker ikke hvor vi sendte det inn... Tror kanskje vi måtte levere det fysisk til tingretten.
Bibappelula <3 Skrevet 20. juni 2012 #5 Skrevet 20. juni 2012 Lurer på hvor "galt" det må bli før en kan slå sitt eget firma konkurs? Kan vel ikke få det gjennom viss ikke det er galt nok?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå