Lettie Skrevet 19. juni 2012 #1 Skrevet 19. juni 2012 De ringer meg fra en telefonoppføringsside maaange ganger om dagen. Jeg har så dårlig lyd i telefonen min, så jeg bruker den kun til alt annet enn samtaler, så tar aldri tlf når ukjente nr ringer. I alle fall sendte de meg mail og ba meg ringe de, og jeg svarte som sant er at jeg ikke får brukt telefonen til samtaler og ba de ta det på mail. Da svarer han at jeg kan vel låne en telefon et sted? Samtidig fortsetter de å ringe og ringe!! Grrr, sånt kjenner jeg at jeg IKKE TAKLER. Jeg har mye tålmodighet, men IKKE med frekke telefonselgere!!! *utblåsning*
Anonym bruker Skrevet 19. juni 2012 #2 Skrevet 19. juni 2012 De ringer meg fra en telefonoppføringsside maaange ganger om dagen. Jeg har så dårlig lyd i telefonen min, så jeg bruker den kun til alt annet enn samtaler, så tar aldri tlf når ukjente nr ringer. I alle fall sendte de meg mail og ba meg ringe de, og jeg svarte som sant er at jeg ikke får brukt telefonen til samtaler og ba de ta det på mail. Da svarer han at jeg kan vel låne en telefon et sted? Samtidig fortsetter de å ringe og ringe!! Grrr, sånt kjenner jeg at jeg IKKE TAKLER. Jeg har mye tålmodighet, men IKKE med frekke telefonselgere!!! *utblåsning* Kan du ikke blokkere dette nummeret da, så får de ikke ringt deg;) Problem løst:)
Ennai Skrevet 19. juni 2012 #3 Skrevet 19. juni 2012 Jeg skjønner frustrasjonen din, men det er ikke telefonselgerne sin feil. det er sjefene på kontoret og den telefonselgeren ringer fra. altså forbund ol. jeg har selv jobbet som telefonselger noen mnd og jeg vet at folk blir sure på de, men det klokeste man faktisk kan gjøre (så fremst det er over telefon) å si i en høffelig tone at man IKKE er interessert og du vil nret ditt skal slettes fra listen. evt hvis de ringer igjenn skal du si at du har bedd de slette deg men siden du har blitt ringt igjen, ringer du til forbindets leder ol for å se at ting blir gjort. Det er en del missforståelser om selgere, bare ha der i bakhodet at de gjør jobben sin, det er forbundet de einger fra man skal bli forbanna på:-P
Lettie Skrevet 19. juni 2012 Forfatter #4 Skrevet 19. juni 2012 De ringer meg fra en telefonoppføringsside maaange ganger om dagen. Jeg har så dårlig lyd i telefonen min, så jeg bruker den kun til alt annet enn samtaler, så tar aldri tlf når ukjente nr ringer. I alle fall sendte de meg mail og ba meg ringe de, og jeg svarte som sant er at jeg ikke får brukt telefonen til samtaler og ba de ta det på mail. Da svarer han at jeg kan vel låne en telefon et sted? Samtidig fortsetter de å ringe og ringe!! Grrr, sånt kjenner jeg at jeg IKKE TAKLER. Jeg har mye tålmodighet, men IKKE med frekke telefonselgere!!! *utblåsning* Kan du ikke blokkere dette nummeret da, så får de ikke ringt deg;) Problem løst:) Hvordan gjør jeg det?? De ringer forresten fra "nytt nr" hele tiden, men det er kun de to siste sifrene som endres.
Snartmammatil3 <3 Skrevet 19. juni 2012 #5 Skrevet 19. juni 2012 Hei!!! Kommer aldri til å glemme en telefon jeg fikk 4-5 mnd etter min førstefødte. Jeg og min tidligere ektemann støttet foreningen for krybbedød på den tiden. En dag ringte dem og lurte på om jeg var interessert om å gi et bidrag, jeg svarte som sant var at vi ikke hadde råd. Dama ble sur og svarte; " Tenker du ikke på dem som mister da? Tenk om du mister barnet ditt da, hva skal du gjøre da??" Jeg ble så paff og lei meg at jeg bare la på og gråt. Gubben skrev en e-post til foreningen og fortalte hva som hadde skjedd, fikk bare en liten beklagelse og at dem ikke kunne ta ansvar for hva selgerne sa til kundene. Dem mistet ihvertfall oss støttegivere. Dumt at en person faktisk kan sitte å ødelegge for inntekter til en viktig forening.
Lettie Skrevet 19. juni 2012 Forfatter #6 Skrevet 19. juni 2012 Jeg skjønner frustrasjonen din, men det er ikke telefonselgerne sin feil. det er sjefene på kontoret og den telefonselgeren ringer fra. altså forbund ol. jeg har selv jobbet som telefonselger noen mnd og jeg vet at folk blir sure på de, men det klokeste man faktisk kan gjøre (så fremst det er over telefon) å si i en høffelig tone at man IKKE er interessert og du vil nret ditt skal slettes fra listen. evt hvis de ringer igjenn skal du si at du har bedd de slette deg men siden du har blitt ringt igjen, ringer du til forbindets leder ol for å se at ting blir gjort. Det er en del missforståelser om selgere, bare ha der i bakhodet at de gjør jobben sin, det er forbundet de einger fra man skal bli forbanna på:-P Joda, men å spørre om jeg kan få lånt meg en telefon så JEG får ringt de?? Nei, vettu hva!! Det er forresten salgssjefen som ringer. De ringer fordi de vil ha meg tilbake som kunde, men det er jeg ikke interessert i (og det vet de). De må da gjerne sende meg en epost, skjønner ikke hva som er problemet med det.
Gjest Mentha & Junior Skrevet 19. juni 2012 #7 Skrevet 19. juni 2012 Har sluttet å ta tlf når det ringer folk fra ukjente nr. Sjekker alltid nr først, og så ringer jeg evt tilbake. Er så møkkelei av å bli ringt opp av selgere, selv om jeg har reservert meg mot det, noe jeg påpeker hver gang jeg ender opp med å snakke med noen. At noen orker å jobbe som telefonselger forstår jeg ikke. Det må kreves en ekstremt tykkhudet person til å sitte og ringe rundt til folk når man vet at 99% av de man ringer til vil slenge på røret, si noe ufint til deg, be deg slutte å ringe eller bare la være å svare. Jeg ville knekt etter en dag, maks.
Lettie Skrevet 19. juni 2012 Forfatter #8 Skrevet 19. juni 2012 Hei!!! Kommer aldri til å glemme en telefon jeg fikk 4-5 mnd etter min førstefødte. Jeg og min tidligere ektemann støttet foreningen for krybbedød på den tiden. En dag ringte dem og lurte på om jeg var interessert om å gi et bidrag, jeg svarte som sant var at vi ikke hadde råd. Dama ble sur og svarte; " Tenker du ikke på dem som mister da? Tenk om du mister barnet ditt da, hva skal du gjøre da??" Jeg ble så paff og lei meg at jeg bare la på og gråt. Gubben skrev en e-post til foreningen og fortalte hva som hadde skjedd, fikk bare en liten beklagelse og at dem ikke kunne ta ansvar for hva selgerne sa til kundene. Dem mistet ihvertfall oss støttegivere. Dumt at en person faktisk kan sitte å ødelegge for inntekter til en viktig forening. Jeg er målløs! Så vondt Uff, jeg hadde reagert på samme måte som deg
Heihånåerdetjuligjen Skrevet 19. juni 2012 #9 Skrevet 19. juni 2012 Da hadde jeg bare ledd og svart enkelt: " Nei, vettu hva, det gidder jeg virkelig ikke. Jeg er overhodet ikke interessert i å prate med deg i det hele tatt - hverken idag eller senere. Ha en fin dag" Så hadde jeg lagt på.
Lettie Skrevet 19. juni 2012 Forfatter #10 Skrevet 19. juni 2012 Har sluttet å ta tlf når det ringer folk fra ukjente nr. Sjekker alltid nr først, og så ringer jeg evt tilbake. Er så møkkelei av å bli ringt opp av selgere, selv om jeg har reservert meg mot det, noe jeg påpeker hver gang jeg ender opp med å snakke med noen. At noen orker å jobbe som telefonselger forstår jeg ikke. Det må kreves en ekstremt tykkhudet person til å sitte og ringe rundt til folk når man vet at 99% av de man ringer til vil slenge på røret, si noe ufint til deg, be deg slutte å ringe eller bare la være å svare. Jeg ville knekt etter en dag, maks. Jeg tar heller ikke tlf uansett, og i hvertfall ikke nå når jeg nesten ikke hører hva folk sier i andre enden uansett. Men at de sender meg Mail og ber meg låne en telefon så jeg får ringt de?? Ååhh, kjente den mailen der gjorde at jeg fikk det firmaet laaangt oppi halsen.
Snartmammatil3 <3 Skrevet 19. juni 2012 #11 Skrevet 19. juni 2012 Da hadde jeg bare ledd og svart enkelt: " Nei, vettu hva, det gidder jeg virkelig ikke. Jeg er overhodet ikke interessert i å prate med deg i det hele tatt - hverken idag eller senere. Ha en fin dag" Så hadde jeg lagt på. Hei!! Dette er sånne ting jeg kommer på etterpå etter at jeg har lagt på. Tenker at søren hvorfor sa jeg ikke det og det....
Snartmammatil3 <3 Skrevet 19. juni 2012 #12 Skrevet 19. juni 2012 De ringer meg fra en telefonoppføringsside maaange ganger om dagen. Jeg har så dårlig lyd i telefonen min, så jeg bruker den kun til alt annet enn samtaler, så tar aldri tlf når ukjente nr ringer. I alle fall sendte de meg mail og ba meg ringe de, og jeg svarte som sant er at jeg ikke får brukt telefonen til samtaler og ba de ta det på mail. Da svarer han at jeg kan vel låne en telefon et sted? Samtidig fortsetter de å ringe og ringe!! Grrr, sånt kjenner jeg at jeg IKKE TAKLER. Jeg har mye tålmodighet, men IKKE med frekke telefonselgere!!! *utblåsning* Kan du ikke blokkere dette nummeret da, så får de ikke ringt deg;) Problem løst:) Dem ringte ikke flere ganger, gubben sa klart i fra i e-posten!!!!
Gjest Mentha & Junior Skrevet 19. juni 2012 #13 Skrevet 19. juni 2012 Har sluttet å ta tlf når det ringer folk fra ukjente nr. Sjekker alltid nr først, og så ringer jeg evt tilbake. Er så møkkelei av å bli ringt opp av selgere, selv om jeg har reservert meg mot det, noe jeg påpeker hver gang jeg ender opp med å snakke med noen. At noen orker å jobbe som telefonselger forstår jeg ikke. Det må kreves en ekstremt tykkhudet person til å sitte og ringe rundt til folk når man vet at 99% av de man ringer til vil slenge på røret, si noe ufint til deg, be deg slutte å ringe eller bare la være å svare. Jeg ville knekt etter en dag, maks. Jeg tar heller ikke tlf uansett, og i hvertfall ikke nå når jeg nesten ikke hører hva folk sier i andre enden uansett. Men at de sender meg Mail og ber meg låne en telefon så jeg får ringt de?? ååhh, kjente den mailen der gjorde at jeg fikk det firmaet laaangt oppi halsen. Spar på den, siter gjerne fra den og send tilbake til sjefen for firmaet med en melding om at Nei, du er IKKE interessert i å komme tilbake som kunde, som du har gitt uttrykk for tidligere, om du får noe som helst salgsmail/-telefon fra dem igjen så kommer du til å ta dette videre. Bare rett og rimetlig etter x antall telefoner du har gitt negativt svar på og nå mail med spørsmål om DU kan ringe DE så de kan trøkke reklame inn i øret ditt. Telefonselgere har ikke frikort på å plage folk, selv om det virker som om enkelte firmaer tror det. Evt så får du ta telefonen når de ringer neste gang og skrike inn i røret: Kan du for f**** ikke skjønne at jeg ikke vil snakke med deg?! Slutt å ringe! Og så kan du legge på med god samvittighet fordi du uansett ikke hører svaret
Ennai Skrevet 19. juni 2012 #14 Skrevet 19. juni 2012 Den var utrolig drøy, det skal jeg være eni i. der jeg jobbet hadde ikke salgssjefen større rett enn oss til å være frekk og ufyselig. jeg vil anbefale deg å få lånt en annen telefon så du har fått ringt dirrekte til overordnede (telefonnr finner du garrantert på gulesider, hjemmeside ol å si du ikke er interessert i kontakt med de og hvis de ikke sletter deg fra lista annmelder du for trakkasering. trusler bruker ofte å fungere utrolig nok;-p
Lettie Skrevet 19. juni 2012 Forfatter #15 Skrevet 19. juni 2012 De ringer meg fra en telefonoppføringsside maaange ganger om dagen. Jeg har så dårlig lyd i telefonen min, så jeg bruker den kun til alt annet enn samtaler, så tar aldri tlf når ukjente nr ringer. I alle fall sendte de meg mail og ba meg ringe de, og jeg svarte som sant er at jeg ikke får brukt telefonen til samtaler og ba de ta det på mail. Da svarer han at jeg kan vel låne en telefon et sted? Samtidig fortsetter de å ringe og ringe!! Grrr, sånt kjenner jeg at jeg IKKE TAKLER. Jeg har mye tålmodighet, men IKKE med frekke telefonselgere!!! *utblåsning* Kan du ikke blokkere dette nummeret da, så får de ikke ringt deg;) Problem løst:) Dem ringte ikke flere ganger, gubben sa klart i fra i e-posten!!!! Hæ?
Lettie Skrevet 19. juni 2012 Forfatter #16 Skrevet 19. juni 2012 Den var utrolig drøy, det skal jeg være eni i. der jeg jobbet hadde ikke salgssjefen større rett enn oss til å være frekk og ufyselig. jeg vil anbefale deg å få lånt en annen telefon så du har fått ringt dirrekte til overordnede (telefonnr finner du garrantert på gulesider, hjemmeside ol å si du ikke er interessert i kontakt med de og hvis de ikke sletter deg fra lista annmelder du for trakkasering. trusler bruker ofte å fungere utrolig nok;-p Uff, kjenner jeg ikke gidder å bruke av MIN tid på at de er så desperate på å få kunder.. Jeg synes også det er ekkelt å være frekk i telefonen, så jeg er redd sjefen der skal klare å overtale meg til noe annet... Hehe Har snakket med salgssjefen der noen ganger, og han er veeeeldig overbevisende. Jeg signerte avtale for en periode med de, men sa den opp nå. Det er vel derfor de gjør alt for å få meg tilbake, men å be meg låne en telefon for å ringe de var faktisk dråpen for meg...
Lettie Skrevet 19. juni 2012 Forfatter #17 Skrevet 19. juni 2012 Har sluttet å ta tlf når det ringer folk fra ukjente nr. Sjekker alltid nr først, og så ringer jeg evt tilbake. Er så møkkelei av å bli ringt opp av selgere, selv om jeg har reservert meg mot det, noe jeg påpeker hver gang jeg ender opp med å snakke med noen. At noen orker å jobbe som telefonselger forstår jeg ikke. Det må kreves en ekstremt tykkhudet person til å sitte og ringe rundt til folk når man vet at 99% av de man ringer til vil slenge på røret, si noe ufint til deg, be deg slutte å ringe eller bare la være å svare. Jeg ville knekt etter en dag, maks. Jeg tar heller ikke tlf uansett, og i hvertfall ikke nå når jeg nesten ikke hører hva folk sier i andre enden uansett. Men at de sender meg Mail og ber meg låne en telefon så jeg får ringt de?? ååhh, kjente den mailen der gjorde at jeg fikk det firmaet laaangt oppi halsen. Spar på den, siter gjerne fra den og send tilbake til sjefen for firmaet med en melding om at Nei, du er IKKE interessert i å komme tilbake som kunde, som du har gitt uttrykk for tidligere, om du får noe som helst salgsmail/-telefon fra dem igjen så kommer du til å ta dette videre. Bare rett og rimetlig etter x antall telefoner du har gitt negativt svar på og nå mail med spørsmål om DU kan ringe DE så de kan trøkke reklame inn i øret ditt. Telefonselgere har ikke frikort på å plage folk, selv om det virker som om enkelte firmaer tror det. Evt så får du ta telefonen når de ringer neste gang og skrike inn i røret: Kan du for f**** ikke skjønne at jeg ikke vil snakke med deg?! Slutt å ringe! Og så kan du legge på med god samvittighet fordi du uansett ikke hører svaret Hehe Klarer desverre ikke være så frekk i telefonen.. Kan bli oppgitt, men det er først etter en laang samtale der jeg prøver å være tålmodig leeenge... Men ja, kanskje jeg skal svare på den mailen, men til øverste sjefen der (hvis jeg finner kontaktinfo...)
Lettie Skrevet 19. juni 2012 Forfatter #18 Skrevet 19. juni 2012 Da hadde jeg bare ledd og svart enkelt: " Nei, vettu hva, det gidder jeg virkelig ikke. Jeg er overhodet ikke interessert i å prate med deg i det hele tatt - hverken idag eller senere. Ha en fin dag" Så hadde jeg lagt på. Hei!! Dette er sånne ting jeg kommer på etterpå etter at jeg har lagt på. Tenker at søren hvorfor sa jeg ikke det og det.... Jeg også Har "desverre" alt for stor tålmodighet med slike mennesker.... Og jeg har mye lettere for å takke nei til selgere på epost enn på telefonen...
Ennai Skrevet 19. juni 2012 #19 Skrevet 19. juni 2012 Jo, en ting til. Det dummeste man gjør er bare å slenge på røret. Da ringer de tilbake innen 48 timer.. Og sier man at man ikke er interessert og slenger på røret ringer de tilbake neste runde. De forbundene jeg jobbet for hadde 4 runder i året der de ringte alle som sto på lista. Det smarteeste er faktisk å ta seg tid til å si at man ikke er interessert for så å vente på bekreftelse fra den i andre enden om det er gjort. Blir man ringt da, tar man det direkte med ledelsen for forbundet/lag.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå