*Yuna* Skrevet 19. juni 2012 #1 Skrevet 19. juni 2012 Er litt rådvill. 2 åringen sovner ikke før 21 om kveldene. Legger seg i utgangspunktet 19. I går sovnet hun 22 og våknet 4.30!!! Desto senere hun sovner, desto tidligere våkner hun. Har kuttet ned på dagdupp, hun må vekkes og er da pottesur frem til middagstider. Har mørk rullgardin på rommet, passe temperatur osv. Er det noen som har tips?? Vet ikke hva jeg skal prøve nå. Er lei av å bruke hele kvelden på legging samt og ha en sur og ikke uthvilt unge.
Anonym bruker Skrevet 19. juni 2012 #3 Skrevet 19. juni 2012 Vi hadde det samme problemet. Her holdt toåringen det gående til langt på kveld hver eneste kveld. Det viste seg etterhvert at kl 19 var for sent for han å legge seg - han var allerede overtrøtt. Da vi begynte å legge han kl 18 ble det faktisk ganske raskt en bedring. Det er jo litt leit å legge dem så tidlig siden man da får så lite tid med dem, men han fikk ihvertfall mye bedre dager og var mer fornøyd. Vi begnte også å kose oss mye mer i helgene fordi han var langt mer opplagt og blid etter at den nye rytmen var etablert. Han er nå tre, og har lagt seg kl 1800 lenge, men det kan nå se ut som dette er litt tidlig for han, fordi han igjen sliter med å sovne, så nå prøver vi å justere litt andre veien.
Anonym bruker Skrevet 19. juni 2012 #4 Skrevet 19. juni 2012 Hmmm.. Sliter med det samme selv. Noe som har funket litt er å ta det mye mer rolig før leggetid.. Vi begynner tidligere enn før, da går vi inn, tar det rolig, rydder, leser bok osv. Så er det kveldsmat og bad, så seng. Har du prøvde å legge henne tidligere? Merker at om min legges etter 7, så blir det tull, men om han er i seng litt tidligere enn vanlig så går det bedre. Han er jo helt utslitt etter lange utedager i bhg med sol og masse aktivitet..
*Yuna* Skrevet 19. juni 2012 Forfatter #5 Skrevet 19. juni 2012 Har prøvd 1830, da sovnet hun 20.30 altså en halvtime tidligere. Ser for meg at det blir vanskelig og legge henne 18, men det er jo verdt et forsøk
Anonym bruker Skrevet 19. juni 2012 #6 Skrevet 19. juni 2012 Søvn avler søvn er det noe som heter, jo mer overtrøtt ungen er jo dårligere sover den. Har du prøvd å gi henne et døgn hvor hun får sove ut, legge henne til en formiddagslur og la henne sove i 3 timer eller til hun våkner av seg selv. Sovner hun til kvelden da? Jeg har aldri vekket ungene mine, har fire stykker og de har fått sove så lenge de vil på dagen og vi har aldri hatt problemer med natta. Yngste er nå 3,5 år og det er ikke lenge siden hun sluttet å sove på dagen, da hun var 2 år sov hun minst to timer på dagen og igjen fra 19-6.30. Det er forskjell på barn og noen trenger mer søvn enn andre, den ene gutten min sluttet med dagsoving da han var 2,5 år, de andre har sovet til de var godt over 3 år. De har bare sluttet med det selv, på slutten la de seg og hvilte litt men sovnet ikke på dagtid. Jeg har nok vært heldig
*Yuna* Skrevet 19. juni 2012 Forfatter #7 Skrevet 19. juni 2012 Søvn avler søvn er det noe som heter, jo mer overtrøtt ungen er jo dårligere sover den. Har du prøvd å gi henne et døgn hvor hun får sove ut, legge henne til en formiddagslur og la henne sove i 3 timer eller til hun våkner av seg selv. Sovner hun til kvelden da? Jeg har aldri vekket ungene mine, har fire stykker og de har fått sove så lenge de vil på dagen og vi har aldri hatt problemer med natta. Yngste er nå 3,5 år og det er ikke lenge siden hun sluttet å sove på dagen, da hun var 2 år sov hun minst to timer på dagen og igjen fra 19-6.30. Det er forskjell på barn og noen trenger mer søvn enn andre, den ene gutten min sluttet med dagsoving da han var 2,5 år, de andre har sovet til de var godt over 3 år. De har bare sluttet med det selv, på slutten la de seg og hvilte litt men sovnet ikke på dagtid. Jeg har nok vært heldig Prøvde og la henne sove ut på dagen da sov hun tre timer. Men helt umulig og legge, da virket hun ikke trøtt heller :/ det gjør hun nå. Før sov hun 2,5 timer på dagtid også fra 19-6. Så for en måned siden forandret hun seg totalt. Er også enig at søvn avler søvn og broren sov mye på dagtid og godt om natten og var enkel og legge. Skjønner ikke hvorfor alt er så annerledes nå :/
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå