Iselilja Skrevet 19. juni 2012 #1 Skrevet 19. juni 2012 Vi har et skjærepar i hagen som rett og slett terroriserer familien vår. Vi har bodd her i fire år nå, og jeg er blitt holdt våken hele sommerhalvåret siden vi flyttet inn. Nå er barna også plaget, og får gang på gang ikke sove på nettene. Skjærene bæsjer overalt, og vi har spent opp en wire over huskestativet for å slippe å vaske huskene til stadighet, det hjalp fint. Ellers bæsjer de ned biler og veranda, men det får vi heller vaske. Det verste er bråket de driver med på nettene, spesielt nå som det er lyst hele døgnet. Har noen tips til hvordan vi kan redusere problemet? Kan man lokke/jage de bort, eller vil de alltid søke tilbake? De har ikke reir i hagen vår, men trives tydeligvis godt her.
stinen ♀ ♂ ♂ Skrevet 19. juni 2012 #2 Skrevet 19. juni 2012 haha... Unnskyld at jeg ler, men det er et problem jeg ikke har tenkt tanken at kan eksistere:D Har dessverre ingen gode råd, men ønsker dere lykke til! Håper noen andre kloke damer (eller menn) har noen bra tips.
Anonym bruker Skrevet 19. juni 2012 #3 Skrevet 19. juni 2012 Lån et luftgevær og begynn å skyt på blink i hagen flere dager på rad, da blir de skremt bort. Forsett til de er vekke for godt.
Anonym bruker Skrevet 19. juni 2012 #4 Skrevet 19. juni 2012 Vi hadde dette problemet, og gubben gikk til slutt til det steget å kjøpe luftgevær... Det funket fint! Borte for godt nå. Men greit å passe på at ingen ser dere da dere skyter:)
Gjest Ziva Skrevet 19. juni 2012 #5 Skrevet 19. juni 2012 Vi hadde dette problemet, og gubben gikk til slutt til det steget å kjøpe luftgevær... Det funket fint! Borte for godt nå. Men greit å passe på at ingen ser dere da dere skyter:) Virkelig lovlig det!!
Iselilja Skrevet 19. juni 2012 Forfatter #6 Skrevet 19. juni 2012 Tror jeg foretrekker å skyte på blink fremfor fuglene Takk for svar! Gutta blir sikkert superglade hvis de får prøve seg på luftgeværskyting på blink
Anonym bruker Skrevet 19. juni 2012 #7 Skrevet 19. juni 2012 Om de ikke har rede i hage tror jeg at jeg ville begynt å plage dem så mye at de flyttet Sette vannsprederen mot buskene de sitter i, la ungene løpe rundt og støye med blikklokk o.l., henge opp blafrende strimler av sølvpapir o.l. lage fugleskremsel, henge små bjeller i noen av buskene så de lager lyd når fuglene lander der, hva du enn kan komme på som fugler ikke liker...
verdens heldigste mamma Skrevet 19. juni 2012 #8 Skrevet 19. juni 2012 Hihi. Leste litt fort og ristet på hodet over en skandaløs skrivefeil; Skjærestepar! Men det var det visst ikke.. Ville nok heller satset på hageslangen enn på luftgevær hvis du tenker å kvitte deg med skjærene.
Gjest Ziva Skrevet 19. juni 2012 #9 Skrevet 19. juni 2012 Bare vær klar over at du fort kan ha politiet på døra hvis dere skyter med luftgevær i hagen. Hageslangen er et godt forslag på å bli kvitt de, og for all del ikke legg ut mat og ha søpla godt nedi søplekassa. De flytter i hvertfall ikke hvis de har lettvint med tilgang til mat.
Anonym bruker Skrevet 19. juni 2012 #10 Skrevet 19. juni 2012 Grrrrrr, har samme problemet. Bare at her har de rede med unger i tillegg. Skjærefar tror han eier hagen vår, går etter oss å kjefter når vi klipper plenen eller luker. Har liksom ikke hjertet til å jage de når de har unger. Men har lagt fuglenett på bærbusker og frukttrær, det får de ikke kose seg med!
Anonym bruker Skrevet 19. juni 2012 #11 Skrevet 19. juni 2012 Vi har et skjærepar i hagen som rett og slett terroriserer familien vår. Vi har bodd her i fire år nå, og jeg er blitt holdt våken hele sommerhalvåret siden vi flyttet inn. Nå er barna også plaget, og får gang på gang ikke sove på nettene. Skjærene bæsjer overalt, og vi har spent opp en wire over huskestativet for å slippe å vaske huskene til stadighet, det hjalp fint. Ellers bæsjer de ned biler og veranda, men det får vi heller vaske. Det verste er bråket de driver med på nettene, spesielt nå som det er lyst hele døgnet. Har noen tips til hvordan vi kan redusere problemet? Kan man lokke/jage de bort, eller vil de alltid søke tilbake? De har ikke reir i hagen vår, men trives tydeligvis godt her. Helt ærlig så er det skuddpremie på skjærer enkelte plasser. Ta å plaff dem ned.
Iselilja Skrevet 19. juni 2012 Forfatter #12 Skrevet 19. juni 2012 Bare vær klar over at du fort kan ha politiet på døra hvis dere skyter med luftgevær i hagen. Hageslangen er et godt forslag på å bli kvitt de, og for all del ikke legg ut mat og ha søpla godt nedi søplekassa. De flytter i hvertfall ikke hvis de har lettvint med tilgang til mat. Det var godt å vite, ante ikke at det var ulovlig å skyte med luftgevær i egen hage. Husker vi gjorde det mye da vi var små. Takk for opplysningen! Vil selvfølgelig ikke gjøre noe ulovlig. Kanskje kruttlapp-pistoler (gode, gamle cowboy-og-indianer-pistoler) gjør samme nytten? Skjæra aner vel ikke om det er kuler eller bare lyd?
Iselilja Skrevet 19. juni 2012 Forfatter #13 Skrevet 19. juni 2012 Om de ikke har rede i hage tror jeg at jeg ville begynt å plage dem så mye at de flyttet Sette vannsprederen mot buskene de sitter i, la ungene løpe rundt og støye med blikklokk o.l., henge opp blafrende strimler av sølvpapir o.l. lage fugleskremsel, henge små bjeller i noen av buskene så de lager lyd når fuglene lander der, hva du enn kan komme på som fugler ikke liker... Vannspreder er en god ide! Ungene støyer bra nok som det er i hagen fra før, kanskje derfor skjærene stort sett holder seg unna på dagtid. Bjeller var også lurt, så lenge de ikke bråker mer enn fuglene. Fugleskremsel høres ut som et morsomt sommerprosjekt for familien
En til, please. Skrevet 19. juni 2012 #14 Skrevet 19. juni 2012 (endret) Grrrrrr, har samme problemet. Bare at her har de rede med unger i tillegg. Skjærefar tror han eier hagen vår, går etter oss å kjefter når vi klipper plenen eller luker. Har liksom ikke hjertet til å jage de når de har unger. Men har lagt fuglenett på bærbusker og frukttrær, det får de ikke kose seg med! He he..gjett om jeg kjenner meg igjen! Her i huset tør enkelte dager ikke vår digre branne av en hannkatt seg ut av døra, siden mobben sitter klar i nærmeste tre for deretter å ville stupe ned fra himmelen og dra han i halen! For noen frekkaser. Endret 19. juni 2012 av En til, please.
Anonym bruker Skrevet 19. juni 2012 #15 Skrevet 19. juni 2012 FUGLEHATER!!!! Om du ikke tåler at fuglene skiter på de verdifulle hagemøblene eller bilen din, foreslår jeg at du selger bilen og flytter i en boligblokk, så slipper du å plages. Har ikke fuglene like stor rett til å leve fritt som du har? Hvordan har du tenkt at man skal unngår at de lander i hagen din? å sprute vann og skyte med luftpistol (!!!!) etter uskyldige fugler gjør meg kvalm! Du er et ondt, egoistisk menneske som ikke burde bo nær fri natur!
Iselilja Skrevet 19. juni 2012 Forfatter #16 Skrevet 19. juni 2012 FUGLEHATER!!!! Om du ikke tåler at fuglene skiter på de verdifulle hagemøblene eller bilen din, foreslår jeg at du selger bilen og flytter i en boligblokk, så slipper du å plages. Har ikke fuglene like stor rett til å leve fritt som du har? Hvordan har du tenkt at man skal unngår at de lander i hagen din? å sprute vann og skyte med luftpistol (!!!!) etter uskyldige fugler gjør meg kvalm! Du er et ondt, egoistisk menneske som ikke burde bo nær fri natur! Er du seriøs? Har jo skrevet at jeg fint kan vaske det som kommer på verandaen og bilen. Det er den evigvarende kaklingen på natten som plager oss. Selv har jeg ikke sovet godt en eneste sommernatt de siste fire årene, men har levd greit med det. Verre når det går utover barnas nattesøvn. Små skolebarn må nesten få sove på natten, og det er et problem når de ikke sovner før midnatt og/eller vekkes i tretiden på morgenen. å sove med vinduer åpne kan vi bare glemme. Jeg hater ikke fugler, synes fugler og fuglesang er veldig koselig, og skrev jo at jeg aldri ville skyte etter fugler (det var skudd på blink det var snakk om). Jeg har heller ikke sagt noe sted at jeg ville sprute på fuglene. Regner med de holder seg unna av seg selv hvis sprederen står på. Har jo ikke akkurat tenkt å ikle familien kamuflasjeklær og legge oss i buskene med luftgevær og vannpistol de neste nettene for å jage fugl Jeg spør her etter en måte å få fuglene til å trekke ut av hagen på, og ønsker selvfølgelig en lovlig og dyrevennlig metode.
Anonym bruker Skrevet 19. juni 2012 #17 Skrevet 19. juni 2012 FUGLEHATER!!!! Om du ikke tåler at fuglene skiter på de verdifulle hagemøblene eller bilen din, foreslår jeg at du selger bilen og flytter i en boligblokk, så slipper du å plages. Har ikke fuglene like stor rett til å leve fritt som du har? Hvordan har du tenkt at man skal unngår at de lander i hagen din? å sprute vann og skyte med luftpistol (!!!!) etter uskyldige fugler gjør meg kvalm! Du er et ondt, egoistisk menneske som ikke burde bo nær fri natur! Er du seriøs? Har jo skrevet at jeg fint kan vaske det som kommer på verandaen og bilen. Det er den evigvarende kaklingen på natten som plager oss. Selv har jeg ikke sovet godt en eneste sommernatt de siste fire årene, men har levd greit med det. Verre når det går utover barnas nattesøvn. Små skolebarn må nesten få sove på natten, og det er et problem når de ikke sovner før midnatt og/eller vekkes i tretiden på morgenen. å sove med vinduer åpne kan vi bare glemme. Jeg hater ikke fugler, synes fugler og fuglesang er veldig koselig, og skrev jo at jeg aldri ville skyte etter fugler (det var skudd på blink det var snakk om). Jeg har heller ikke sagt noe sted at jeg ville sprute på fuglene. Regner med de holder seg unna av seg selv hvis sprederen står på. Har jo ikke akkurat tenkt å ikle familien kamuflasjeklær og legge oss i buskene med luftgevær og vannpistol de neste nettene for å jage fugl Jeg spør her etter en måte å få fuglene til å trekke ut av hagen på, og ønsker selvfølgelig en lovlig og dyrevennlig metode. Nei, jeg var ikke seriøs Det var et forsøk på å parodiere forskjellige kattetråder som har gått her inne de siste dagene der får man beskjed om at man bare må finne seg i dyr (og sikkert fuglers) naturlige væremåte, og for all del ikke legge NOEN begrensninger på deres friområde #15
Anonym bruker Skrevet 19. juni 2012 #18 Skrevet 19. juni 2012 Vi har et skjærepar i hagen som rett og slett terroriserer familien vår. Vi har bodd her i fire år nå, og jeg er blitt holdt våken hele sommerhalvåret siden vi flyttet inn. Nå er barna også plaget, og får gang på gang ikke sove på nettene. Skjærene bæsjer overalt, og vi har spent opp en wire over huskestativet for å slippe å vaske huskene til stadighet, det hjalp fint. Ellers bæsjer de ned biler og veranda, men det får vi heller vaske. Det verste er bråket de driver med på nettene, spesielt nå som det er lyst hele døgnet. Har noen tips til hvordan vi kan redusere problemet? Kan man lokke/jage de bort, eller vil de alltid søke tilbake? De har ikke reir i hagen vår, men trives tydeligvis godt her. Luftgevær er den eneste måten å få bukt med dette på. Om dere ikke kan å skyte blink selv, så få noen bekjente til å gjøre det? Jeg har knertet flere skjærer utenfor huset til foreldrene mine etter utallige søvnløse netter.
Iselilja Skrevet 19. juni 2012 Forfatter #19 Skrevet 19. juni 2012 FUGLEHATER!!!! Om du ikke tåler at fuglene skiter på de verdifulle hagemøblene eller bilen din, foreslår jeg at du selger bilen og flytter i en boligblokk, så slipper du å plages. Har ikke fuglene like stor rett til å leve fritt som du har? Hvordan har du tenkt at man skal unngår at de lander i hagen din? å sprute vann og skyte med luftpistol (!!!!) etter uskyldige fugler gjør meg kvalm! Du er et ondt, egoistisk menneske som ikke burde bo nær fri natur! Er du seriøs? Har jo skrevet at jeg fint kan vaske det som kommer på verandaen og bilen. Det er den evigvarende kaklingen på natten som plager oss. Selv har jeg ikke sovet godt en eneste sommernatt de siste fire årene, men har levd greit med det. Verre når det går utover barnas nattesøvn. Små skolebarn må nesten få sove på natten, og det er et problem når de ikke sovner før midnatt og/eller vekkes i tretiden på morgenen. å sove med vinduer åpne kan vi bare glemme. Jeg hater ikke fugler, synes fugler og fuglesang er veldig koselig, og skrev jo at jeg aldri ville skyte etter fugler (det var skudd på blink det var snakk om). Jeg har heller ikke sagt noe sted at jeg ville sprute på fuglene. Regner med de holder seg unna av seg selv hvis sprederen står på. Har jo ikke akkurat tenkt å ikle familien kamuflasjeklær og legge oss i buskene med luftgevær og vannpistol de neste nettene for å jage fugl Jeg spør her etter en måte å få fuglene til å trekke ut av hagen på, og ønsker selvfølgelig en lovlig og dyrevennlig metode. Nei, jeg var ikke seriøs Det var et forsøk på å parodiere forskjellige kattetråder som har gått her inne de siste dagene der får man beskjed om at man bare må finne seg i dyr (og sikkert fuglers) naturlige væremåte, og for all del ikke legge NOEN begrensninger på deres friområde #15 Haha! Takk! Jeg så også parallellen der, og trodde nesten du var en slags fanatisk og gal misforstått-dyreelsker-dame (jeg er glad i dyr selv altså, men noen tar litt av). Vi har forresten daglig plena full av visittkort fra katter. Tenk om de kunne jaget skjærene litt unna når de først ruslet innom hagen vår på nattestid for et dobesøk
Ulldott Skrevet 19. juni 2012 #21 Skrevet 19. juni 2012 Min far henger cdplater rundt i frukthagen for å holde fuglene borte. De blinker og blender fuglene og ser visst generelt litt skumle ut Min far hadde store skjæreproblmer på hytta, de plagde livet av ham (han er litt lett å irritere også da...) skjærene flyttet til slutt da han sagde ned yndlingstreet deres, da hadde krigen pågått i flere år
I scream for icecream! Skrevet 19. juni 2012 #22 Skrevet 19. juni 2012 Jeg ble faktisk angrepet av kråker på vei hjem her om dagen. Jeg ble vettskremt, de skreik som bare det og stupte ned mot hodet mitt. Håper dere finner en måte å skremme dem bort på. Skjønner dere veldig godt!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå