Gå til innhold

Dere som jobber på barneskole...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en førsteklassing som ofte ikke har lyst å gå på turer eller lignende når skolen har tur fordi han syns det er for langt å gå og syns sekken er tung osv. Ofte mye klaging før jeg leverer han på skolen og det samme skjedde i dag da hele skolen skal på grilltur.

Jeg tror ikke han klager så mye når jeg ikke er der, det er iallfall aldri noen som har sagt noe om det til meg om at han ikke vil osv men er det mange elever som klager mye? Og dersom de syns sekken er tung, pleier de da å få hjelp til å bære den eller klarer alle å bære sekkene selv?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg jobber i barneskolen. Jeg har aldri opplevd at elever har klaget fordi sekken har vært for tung, men det har hendt at vi har plukket ut noe av det foreldrene har lagt nedi. De trenger ikke bære på mat, drikke, fullt klesskift og ekstra sko, det blir tungt.

Elevene får ikke hjelp, de må bære sekken sin selv. Jeg går ikke og bærer 20 sekker. Jeg bærer min egen sekk, og elevene bærer sin. Men det er derfor vi sjekker sekkene på skolen før vi går, for å sikre oss at sekken ikke blir for tung.

Jeg har jobbet i skolen i mange år, og turdager har alltid vært en positiv opplevelse for elevene.

Skrevet

Heisann du:)

Datteren vår var litt sånn. Ville ikke gå på tur i skogen med klassen fordi sekken var tung, det var langt å gå etc. Jeg tror hun bare syntes det var litt kjedelig. Hun er veldig aktiv fysisk og spiller fotball, håndball, går langrenn og står på skøyter om vinteren osv.

Jeg synes hun klaget litt vel mye, og hver gang hun sa at hun ikke "orket å gå heeeeelt opp til eventyrleiren" f.eks, så svarte jeg bare at "neivel, hvis ikke du orker å gå så langt, så må vi bare øve hjemme. Når alle de andre 50 elevene synes det er helt greit å gå så langt, så er det viktig at vi trener ekstra slik at du ikke henger etter de andre." Da fikk pipa en annen lyd, gitt;)

Må jo legge til at jeg selvfølgelig aldri ville sagt dette dersom jeg trodde at hun faktisk ikke klarte det. Men turer i regi av småskolen er aldri lenger enn alle elevene bør klare, og hadde hun ikke orket det samme som de andre hadde jeg sjekket det opp med lege e.l.

Gjest splætt
Skrevet

Datteren min klaget også på tung sekk. Men det er aldri kakaoen eller godbiten som skal ut, det er alltid den ekstra genseren (tynn fleece e.l, veier maks 200 gram;) Det ble slutt på klagingen da vi plutselig fant en haug med stein i sekken som hun gladelig drasset rundt på:D

barn og logikk er en underlig sammensetning:)

Skrevet

Jeg jobber i barneskolen, og bærer ikke sekkene til elevene.

Vi skriver på planen at vi skal på tur og oppfordrer til å ha med tursekk. De som ikke har med tursekk, får rydde ut av skolesekken før vi går og lar tingene ligge på pulten.

Syns det høres rart ut at elevene må bære på full skolesekk på tur. Jeg ville sendt med en ekstra tursekk med kun det nødvendige. Og jeg har sjelden hørt noen av mine elever klage på at de må bære den selv.

Skrevet

Datteren vår har også forsøkt seg på slike klager et par ganger. Vi har som en annen over her også sakt at da må vi begynne å trene. Hun gikk mye lengre, med sekk, i barnehagen enn det de gjør på skolen. Son 4 og 5 åring gikk de ukentlige turer på over 5 km. Hvis hun ikke orker det nå må hun gå mer hver dag. Problemet er ikke at det er for tungt eller langt å gå. Problemet er at noen ganger er alt "kjeeeeedelig".

Gjest splætt
Skrevet

Jeg jobber i barneskolen, og bærer ikke sekkene til elevene.

Vi skriver på planen at vi skal på tur og oppfordrer til å ha med tursekk. De som ikke har med tursekk, får rydde ut av skolesekken før vi går og lar tingene ligge på pulten.

Syns det høres rart ut at elevene må bære på full skolesekk på tur. Jeg ville sendt med en ekstra tursekk med kun det nødvendige. Og jeg har sjelden hørt noen av mine elever klage på at de må bære den selv.

Vi bruker skolesekken på tur, men ikke med bøker oppi. Det kan vel ikke være vanlig, med mindre foreldrenehar glemt hele turen? Klart det ville blitt tungt med masse bøker i tillegg til ekstra mat, termos og skift.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...