Gå til innhold

Migrene hos barn, kommer mye oftere en tidligere

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noen der ute med erfaring med migrene hos seg selv eller hos barn? Midtersten på snart 9 år har migrene, tidligere fikk han anfall med ca 2 mnd. mellomrom. Nå har han hatt tre anfall på 6 uker, bør jeg kontakte lege for å få han sjekka igjen. Eller se det litt an om det forsetter å komme så ofte?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vet du om det er noe han spiser/utsettes for som trigger det? Ei venninne får migrene av sjokolade (kakaobønnen)..

Skrevet

Det vi har merka tidligere er at det kommer når det har vært lite søvn og ujevne måltider. Har nok vært litt lite søvn på han i det siste, må tenke gjennom ukene her nå å se om jeg ser noe mønster.

Gjest amandine
Skrevet

Jeg får iallefall anfall av lite søvn og ujevn livsførsel.Legger jeg meg etter 12, BOM. Drikker jeg mer enn to glass vin, BOM. Blir jeg for sliten, BOM.

Så prøver å leve fornuftig og litt kjedelig... og er sjåfør på alle tilstelninger...

Skrevet

Om dere gir medisiner vær klar over at det er en stor fordel å bruke stikkpiller pga. opptak i mavesekken som oftest er nedsatt under migreneanfall.

Skrevet

Her er det lite og ujevn søvn over tid, appelsin, alkohol som trigger migrene. Pass på at han sover til samme tider, og prøv å se om det er noe mat han reagerer på som han har spist mer av nå ( sitrus frukt er vanlig å reagere på) Og pass på at han drikker nok vann i varmen.

Skrevet

Var det mitt barn ville jeg kontaktet lege. Jeg har opplevd at et barn med migrene visste seg å ha hjernesvulst og at det tok mange år før det ble funnet ut av.

Skrevet

Min sønn fikk anfall når han gledet seg veldig til noe. Uttallige bursdager ble ødelagt, samt jul og andre ferier var bankers å få ødelagt.

Skrevet

Det har vi også merket nå når jeg tenker meg om. Men tror ikke det er tilfelle disse tre gangene, vi har ikke hatt noen spesielle planer når de har komt. Men det har nok vært litt lite søvn ja og ikke minst dårlig med faste måltider i helgene. Vi har jobba med å få ferdig huset å da har vi glemt å lage mat!

Skrevet

Sønnen min trigges veldig av lite søvn, ingen skoleferie uten migrene for da blir det gjerne litt sene kvelder... Han vet det jo selv, og vi prøver få han i seng i normal tid. Men han begynner bli stor og når det er skolefri, sola skinner og naboene er ute og leker er det ikke noe særlig å legge seg klokken åtte (han begynner i tredje klasse til høsten).

Sønnen til en venninne har også migrene og han trigges veldig av støy, er han med på ting med mye bråk og bakgrunnstøy blir han sliten og får migrene.

Skrevet

Min migrene trigges hovedsaklig av lys, lukt og stress. Jeg får det ofte.

Jeg kan f.eks ikke være i nærheten røkelse, folk som røyker eller folk som bruker mye parfyme.

Jeg bruker nesten alltid solbriller, sol eller regn. (ser ut som en hasj-bruker som prøver å skjule det, hehe)

Men har du tenkt på å sjekke om det er noe med synet? Etter jeg sjekket synet og fikk briller ble det litt bedre.

Skrevet

Han har briller, fikk de for 1,5 år siden. Er langsynt, så har fått beskjed om å bruke de når han leser, ser tv osv. Men vi har nok vært litt sløve med å minne han på å bruke de nå i det siste. Skal finne dem frem med en gang :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...