Gå til innhold

"Æ ser jo at du e ung så". Opplevd noe lignende?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når jeg gikk gravid var jeg innom barnashus sammen med min mor, var ganske ung når jeg ble gravid å regnet alltid med å få stygge blikk fra folk jeg ikke kjente. Jeg visste ikke så mye om hva slags utstyr babyen trengte, å da tenker jeg på småting. Så pekte jeg på brystpumpa å spurte mamma om jeg ikke fikk bruk for den, med tanke på visst jeg skulle få betennelse eller skulle noe spesielt. Da kommer en dame som jobber der å sier "æ vet ikke om æ burde si det her, men altså...jente på din alder har en tendens til å feste med engang dem får ungen sin, å vil ikke amme dem fordi dem heller vil drikke sæ full eller pumpe melk sånn at dem kan dra ut. Å æ ser jo at du e ung så." jeg sto der litt sjokka, å visste ikke hva jeg skulle si, var jo ikke sånn jeg tenkte på i det hele tatt....Var ikke ute før babyen min var 11 måneder, å ammet til han var 10 for da ble jeg fri for melk.

Noen som har opplevd lignene? andre unge mødre som har opplevd noe som det her?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Men i alle dager! For ei frekk kjerring!!! Det er det verste jeg har hørt!

Den dama hadde fått passet sitt påskrevet KJAPT!

Håper virkelig ikke flere har opplevd det samme som deg. Jeg var ikke uvanlig ung da jeg ble gravid første gang (20 år), og har ikke opplevd noe lignende (heldigvis).

Skrevet

Hva sa du? Jeg håper din mor tok deg i forsvar og at butikkdamens sjef ble kontaktet.

Skrevet

Har ikke opplevd noe sånt, mens jeg har gravid eller mor. Men jeg kan nevne en ting som ikke har så med.unger å gjøre, men som skjedde for noen uker siden.

Jeg ventet på bussen, det sto 3 bussfolk å snakket. Plutselig kommer han ene bussjåføreren bort til meg. Han bare, er det du som pleier å sitte på til r.... Sier han med ett smil, fordi han pleier å kjøre den bussen jeg tar. Jeg bare, ja. Også begynner han å kommentere nese piercingen min. Han sier, det du har der i nesen er ikke fint. Jeg sier, jeg syns det er fint *smiler* å han rister på hodet å går videre. Jeg tenkte bare, er jobben deres så kjedelig at de må kommentere kundene.sine på dette. Jeg skulle kommentert hans utsende siden han var så frekk å kommenterte mitt. Jeg har bare en bitteliten dobb i nese. Ikke en svær okse ring i nesen eller noe som stikker en halv meter ut!

Skrevet

Har ikke opplevd noe sånt, mens jeg har gravid eller mor. Men jeg kan nevne en ting som ikke har så med.unger å gjøre, men som skjedde for noen uker siden.

Jeg ventet på bussen, det sto 3 bussfolk å snakket. Plutselig kommer han ene bussjåføreren bort til meg. Han bare, er det du som pleier å sitte på til r.... Sier han med ett smil, fordi han pleier å kjøre den bussen jeg tar. Jeg bare, ja. Også begynner han å kommentere nese piercingen min. Han sier, det du har der i nesen er ikke fint. Jeg sier, jeg syns det er fint *smiler* å han rister på hodet å går videre. Jeg tenkte bare, er jobben deres så kjedelig at de må kommentere kundene.sine på dette. Jeg skulle kommentert hans utsende siden han var så frekk å kommenterte mitt. Jeg har bare en bitteliten dobb i nese. Ikke en svær okse ring i nesen eller noe som stikker en halv meter ut!

Skrevet

Er det mulig? Håper dere sa i fra? En arbeidsgiver er veldig takknemlig for slik tilbakemelding, da det ikke er ønskelig med en slik ansatt.. Førstegangsfødende_er_usikre, 20 eller 35.. ;)

Vel, jeg var 21 år da jeg fødte. Jeg satt på et ammerom etter en handletur, da jeg ikke var så fan av offentlig amming. Der inne sitter også en godt voksen mor sammen med sin mor igjen og sitt eget barn. Jeg setter meg ned, legger en svært sulten unge på fanget mens jeg bøyer meg ned for å hente noe i stellevesken. Da HOPPER barnets mormor opp og skriker: "Pass deg!! Du må ikke miste ungen. Det er så typisk unge mødre, dere er så uforsiktige!"

Skrevet

Er så rart det der, en del har en holdning som sier at bare du er viklet 30 så har du hele vettet på vakter og barn! Svigerinna mi på 32 var mye mer usikker enn meg på 20 første gang vi ble mødre, kanskje mest pga at jeg har småsøsken og er vant med stell osv. Men en førstegangsfødenede er alltid blank og ny på feltet endyen hun er 16 eller 43! De som tror noe annet er dumme uvitende som ikke vet bedre

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...