Gå til innhold

Trenger litt veiledningshjelp med bruk av ppiller (oppstart)...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fikk ingen svar på forrige innlegg så prøver igjen.

Er så usikker på om jeg skal starte nå, midt i syklusen, eller om jeg skal vente... egentlig skal man jo starte 1 dag i menssyklusen. Men dette er vel kanskje mest pga prevansjonseffekten (er klar over at jeg må bruke tilleggsprevansjon 1 uke).

ønsker ikke å få mensen når vi skal på ferietur til sydligere strøk. Er fare for at jeg kan få mensen omtrent akkurat når det er ferie, men er jeg heldig så er jeg ferdig til ferieoppstart. Hvis jeg tar første pille i kveld (10. dag i syklus, så snart eggløsning), er det da stor sjanse for at jeg vil småblø jevnt og trutt fremover? Og likevel få blødning omtrent rundt menstruasjonstider eller litt senere? Om jeg drøyer det til 1 dag i neste mens og dette er litt før vi drar på ferietur, er det da sannsynlig at jeg vil småblø lengre enn min mensperiode?

Huff hva ville dere ha gjort? Startet nå midt i syklus, ved første mens (dersom den er før ferietur), eller 1 mens etter ferietur? Vil velge det som medfører minst mulighet for blødninger i ferieturen :P

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...