Gå til innhold

Hvordan få henne til å ta smokken, tips?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hun bruker meg som smokk nå og det er det eneste som trøster når hun er skikkelig grinete og dermed veldig vanskelig for andre å roe ned. Hadde vært veldig fint om hun heller kunne kose seg med smokken og slå seg til ro med den, men hun vil ikke ta den enda. Hun er bare to uker, men det burde vel gå an å få henne til å ta den ? hjelp ?

Videoannonse
Annonse
Gjest UndrendeUllteppe
Skrevet

Hvor gammel er hun? Det tok lang tid før lillen godtok smokken, men nå er de perlevenner :)

Skrevet

Ville ikke insistert på at hun skal ha smokk. Det velger barn selv ;) noen liker det ikke, og noen elsker det.

Min tok smokk da han var 2 uker, men han likte den med en gang. Hadde han ikke likt den, så hadde jeg latt være.

Skrevet

Du må bare tilby den ofte, så kan det hende du er heldig.

Skrevet

Prøv en annen type smokk? Min datter vil kun ha MAMsmokker med silikon, mens mitt tantebarn vil kun ha avent. Noen barn vil kun ha silikon,andre gummi. Noen vil ha runde,andre flate.

Prøv deg frem og se hvem babyen liker. Og når du har funnet ut av det, så kommer babyen til å miste smokken ganske ofte. Da kan du hjelpe babyen til å lære å suge hardere på smokken ved å vippe litt på den, slik at babyen tror at smokken er i ferd med å falle ut, og dermed tar bedre sugetak. Kanskje litt dumt forklart, men håper du forstod hva jeg mente?

Vet ikke hvor lurt det er, men kanskje du kunne dryppet litt morsmelk på smokken i starten, slik at babyen har mer lyst på den? Kan jo gjøre at babyen nekter å ta smokken uten morsmelk på, så det må du nesten avgjøre selv hva du syns om.

Lykke til ihvertfall :-)

Skrevet

Min tok smokk fra hun var 30 min gammel, men hun ville og vil kun ha MAM. Aldri likt Avent sine

Skrevet

La noen andre hjelpe henne å ta den. Er ikke fristende å lære å sutte på smokk når det lukter deilig mamma-pupp. ;)

Jeg fikk ikke småen til å ta smokk, men en god venn av meg fikset det lett, he,he. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...