Gå til innhold

Førskolelærerutdanning, men adjunkttittel?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan oppnår en dette?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Adjunkt er stillingsbetegnelsen på en lærer med utdanning som tilsvarer lavere grad (bachelorgrad) fra universitet eller høgskole, samt praktisk-pedagogisk utdanning.Grunnskolelærere har også tittelen adjunkt.

Så svaret ditt er; mer fag!

Gjest UndrendeUllteppe
Skrevet

Har man tittel som adjunkt etter ppu?

Skrevet

Jo, det var det jeg mente også... Har ei venninne som er førskolelærer og jobber i en barneskole, men har 90 stp i tillegg... Hun får ikke adjunkttittel, og jeg mener det må være feil.... men jeg kan for lite om dette til å hjelpe henne, ikke finner jeg noe i regelverket heller.,...

Selv er jeg allmennlærer, så jeg har ikke satt meg inn i førskolelærerernes stillingstitler, men vil så gjerne prøve å hjelpe... Men vet ikke hvor jeg skal lete...

Skrevet

Har man tittel som adjunkt etter ppu?

Om man har tilsvarende en bachelor ja, ellers nei.

Skrevet

Jo, det var det jeg mente også... Har ei venninne som er førskolelærer og jobber i en barneskole, men har 90 stp i tillegg... Hun får ikke adjunkttittel, og jeg mener det må være feil.... men jeg kan for lite om dette til å hjelpe henne, ikke finner jeg noe i regelverket heller.,...

Selv er jeg allmennlærer, så jeg har ikke satt meg inn i førskolelærerernes stillingstitler, men vil så gjerne prøve å hjelpe... Men vet ikke hvor jeg skal lete...

Har det ikke noe med "tyngden på fagene å gjøre da? Hun trenger jo tilsvarende en bachelor i fag for å få det til, og selv om hun har tatt den enheten som gir henne uvkompetanse i grunnskolen blir hun ikke adjunkt.

Skrevet

Har det ikke noe med "tyngden på fagene å gjøre da? Hun trenger jo tilsvarende en bachelor i fag for å få det til, og selv om hun har tatt den enheten som gir henne uvkompetanse i grunnskolen blir hun ikke adjunkt.

Ja, jeg har også tenkt den tanken. Men hun får liksom ikke noe ordentlig svar på hvorfor hun ikke er adjunkt...

Jeg vet av andre førskolelærere som har adjunkttittel "bare" fordi de har et år spes.ped. etter førskolelærerutdanninga. Mens det her er snakk om mye mer utdanning enn dette...

Hadde vært fint å hørt på hvilket grunnlag andre førskolelærere har fått adjunkttittelen. Virker på meg som dette er litt tilfeldig, men kan godt være jeg tar feil...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...