Anonym bruker Skrevet 18. juni 2012 #1 Skrevet 18. juni 2012 Var ute å kjørte i sted på en vei uten forkjørsrett. Foran meg er det en syklist som sykler i veibanen istedet for på gang og sykkelfeltet rett på siden av ham. I mot kom det biler, og det var flere uoversiktlige veikryss slik at jeg hadde ingen mulighet til å kjøre forbi. Bak meg hopet det seg opp med biler, og jeg ble kjempestresset. Hva feiler det syklister som ikke kan sykle på sykkelstien når den er der tilgjengelig.....??? Han måtte jo få med seg at det var en haug med biler bak ham.
Anonym bruker Skrevet 18. juni 2012 #2 Skrevet 18. juni 2012 Du vet at gang og sykkelsti er ikke egnet for syklister som sykler fortere enn 5km/t. Hvis man møter på gående skal man ikke kjøre forbi fortere enn de går. Og veien er for både syklister og bilister. Men klart han kunne kjørt inn til siden men han har like mye rett til å være på veien som deg så lenge han ffølger trafikkreglene.
Anonym bruker Skrevet 18. juni 2012 #3 Skrevet 18. juni 2012 Uansett om det er bilister eller syklister som kjører langt under fartsgrensen, så er det lov å kjøre til side når man får en lang rekke med biler etter seg. Det er ikke lov å være til hinder for trafikken og det er man hvis man lager lang kø. Jeg er helt enig i at syklister som sykler fort skal sykle i veien, men de må ta hensyn til bilistene også, ikke bare motsatt.
Anonym bruker Skrevet 18. juni 2012 #4 Skrevet 18. juni 2012 Har jeg aldri hørt om før jeg da men. Trodde gang og sykkelsti var beregnet for dette.
Anonym bruker Skrevet 18. juni 2012 #5 Skrevet 18. juni 2012 Syklisten syklet IKKe fort. Det var en lang slak oppoverbakke, så det gikk ganske treigt. Greit med dem som sykler race, men dette var en helt vanlig "søndagstursyklist", og Ingen hverken syklet eller gikk på fortauet. HI
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå