Anonym bruker Skrevet 18. juni 2012 #1 Skrevet 18. juni 2012 http://www.fvn.no/lokalt/aust_agder/Ma-godta-at-kvinne-sulter-seg-til-dode-2242728.html Veldig vanskelig tema. I følge loven har hun liv til dette så lenge hun er samtykkemompetent, men for en måte å ta sitt eget liv på. For ikke snakk om påkjenningen på familien som må gå å vente på dette.
Anonym bruker Skrevet 18. juni 2012 #2 Skrevet 18. juni 2012 Jeg trodde ikke det var lovlig å begå selvmord? Altså om man seriøs forsøker det, men "mislykkes", kan man i teorien bli straffet, selv om man selvsagt i praksis få psykisk hjelp. Derfor syns jeg det høres merkelig ut at det er lovlig å sulte seg til døde.
Anonym bruker Skrevet 18. juni 2012 #3 Skrevet 18. juni 2012 Jeg syns det er helt utrolig hva asylsøkere mener de har rett og krav på, og hva de vil gjøre for å få det de vil ha.
Anonym bruker Skrevet 18. juni 2012 #4 Skrevet 18. juni 2012 Hennes liv, hennes valg... Ingen kan tvinge henne til å spise/ta til seg næring...
Anonym bruker Skrevet 18. juni 2012 #5 Skrevet 18. juni 2012 Huff, stakkars menneske! Tenk hvor forferdelig det må være i hjemlandet og hvor redd hun må være for familien sin ved en eventuell retur. Utlendingsdirektoratet burde skamme seg! Jeg håper virkelig at de innser hva de gjør og lar henne få opphold!
Katteskinnet Skrevet 18. juni 2012 #6 Skrevet 18. juni 2012 Syns ærlig talt det er verre at mange eldre her i landet bevisst blir nektet mat og vann den siste tiden. Å ta sitt eget liv er et valg noen velger Å ta. Trist for dem rundt, men man mÅ til syvende og sist godta og respektere det ønsket. Jeg sier det selv om jeg har mistet noen nær meg pÅ denne mÅten. Eneste jeg stusser pÅ er at hun gjør det pÅ denne mÅten og at det er i media. Og stakkars barnet hennes
Anonym bruker Skrevet 18. juni 2012 #7 Skrevet 18. juni 2012 Huff, stakkars menneske! Tenk hvor forferdelig det må være i hjemlandet og hvor redd hun må være for familien sin ved en eventuell retur. Utlendingsdirektoratet burde skamme seg! Jeg håper virkelig at de innser hva de gjør og lar henne få opphold! Hvordan hadde det blitt her om alle som ble nektet inngang i Riket truet med selvmord og dermed fikk opphold? Reglene er der for en grunn, man kan ikke bare lette på kravene fordi noen er villige til å gå over lik.
Anonym bruker Skrevet 18. juni 2012 #8 Skrevet 18. juni 2012 Det er jo bra det er i media #6. Hun vil vel ha "blest" om sin sak. Få normenn til å våkne opp slik at kanskje noen ildsjeler der ute kan hjelpe henne? Men ja, stakkars barnet hennes. Og stakkars HELE familien. UDI (utlendingsdirektoratet) kan jo faktisk ta feil de også....!
Anonym bruker Skrevet 18. juni 2012 #9 Skrevet 18. juni 2012 Skjønner ikke helt forskjellene her jeg, om noen prøver å ta livet sitt, enten det er ved å ta piller, henge seg, kutte seg i pulsåren eller hva det måtte være vil de bli reddet så sant det er mulig. De vil bli tvangsinnlagt og puttet på et rom uten mulighet til å prøve igjen. Hvorfor er dette tilfelle annerledes. I fjor holdt en kvinne på å dø pga blodtap etter en fødsel, hun var jehovas vitne og ville heller dø enn å få blodoverføring. De tvang blodet i henne for å redde livet, hvorfor kan de ikke tvangsfore denne kvinnen. Jeg synes de skal tvangsfore henne og så fort hun er på bena igjen kan de følge henne hjem. Folk skal ikke kunne sulte seg til opphold i Norge, enten har de krav på asyl eller så har de ikke. Er det vurdert som trygt for dem å reise hjem igjen så får de gjøre det, er det virkelig livsfarlig for dem å reise hjem skal de selvfølgelig få bli mener jeg, men det er det tydeligvis ikke.
Anonym bruker Skrevet 18. juni 2012 #10 Skrevet 18. juni 2012 Det er jo bra det er i media #6. Hun vil vel ha "blest" om sin sak. Få normenn til å våkne opp slik at kanskje noen ildsjeler der ute kan hjelpe henne? Men ja, stakkars barnet hennes. Og stakkars HELE familien. UDI (utlendingsdirektoratet) kan jo faktisk ta feil de også....! Man kan ikke la folk få opphold bare fordi de er villige til å true seg til det. Ikke vær så naiv.
Katteskinnet Skrevet 18. juni 2012 #11 Skrevet 18. juni 2012 Det er jo bra det er i media #6. Hun vil vel ha "blest" om sin sak. Få normenn til å våkne opp slik at kanskje noen ildsjeler der ute kan hjelpe henne? Men ja, stakkars barnet hennes. Og stakkars HELE familien. UDI (utlendingsdirektoratet) kan jo faktisk ta feil de også....! Er det jeg mener. Virker som et mediastunt, og det blir helt feil syns jeg. Lover og regler bør faktisk være likt for alle. Når man lager spesialregler for noen, så skaper man desperate mennesker.
Anonym bruker Skrevet 18. juni 2012 #12 Skrevet 18. juni 2012 "Hvordan hadde det blitt her om alle som ble nektet inngang i Riket truet med selvmord og dermed fikk opphold? Reglene er der for en grunn, man kan ikke bare lette på kravene fordi noen er villige til å gå over lik." SVAR: Hva hadde du gjort i samme situasjon? Tenk om du skulle retuneres tilbake til et land hvor ikke bare ditt liv sto i fare, men også dine barn og din mann? Hadde ikke du gjort det samme? Man kan ikke være firkantet i asyl saker. Regler er ikke bare regler. UDI kan ta feil, ja. Og da må det være lov å kjempe!
Anonym bruker Skrevet 18. juni 2012 #13 Skrevet 18. juni 2012 "Hvordan hadde det blitt her om alle som ble nektet inngang i Riket truet med selvmord og dermed fikk opphold? Reglene er der for en grunn, man kan ikke bare lette på kravene fordi noen er villige til å gå over lik." SVAR: Hva hadde du gjort i samme situasjon? Tenk om du skulle retuneres tilbake til et land hvor ikke bare ditt liv sto i fare, men også dine barn og din mann? Hadde ikke du gjort det samme? Man kan ikke være firkantet i asyl saker. Regler er ikke bare regler. UDI kan ta feil, ja. Og da må det være lov å kjempe! Siden jeg har vært i en lignende situasjon (Men med min mann) så kan jeg gjerne svare. Han kjempet til seg en utdannelse og fikk dermed lovlig opphold. Man SKAL være firkantet i asylsaker. LOVEN SKAL VæRE LIK FOR ALLE!
Anonym bruker Skrevet 18. juni 2012 #14 Skrevet 18. juni 2012 Det er jo bra det er i media #6. Hun vil vel ha "blest" om sin sak. Få normenn til å våkne opp slik at kanskje noen ildsjeler der ute kan hjelpe henne? Men ja, stakkars barnet hennes. Og stakkars HELE familien. UDI (utlendingsdirektoratet) kan jo faktisk ta feil de også....! Er det jeg mener. Virker som et mediastunt, og det blir helt feil syns jeg. Lover og regler bør faktisk være likt for alle. Når man lager spesialregler for noen, så skaper man desperate mennesker. Det er jo bra det er i media #6. Hun vil vel ha "blest" om sin sak. Få normenn til å våkne opp slik at kanskje noen ildsjeler der ute kan hjelpe henne? Men ja, stakkars barnet hennes. Og stakkars HELE familien. UDI (utlendingsdirektoratet) kan jo faktisk ta feil de også....! Er det jeg mener. Virker som et mediastunt, og det blir helt feil syns jeg. Lover og regler bør faktisk være likt for alle. Når man lager spesialregler for noen, så skaper man desperate mennesker. Enig at man må ha lover og regler, men UDI har holdt dem her i 3 år. Det er den første feilen. Om de ikke skulle ha fått lov til å være her, så burde de ha blitt sendt ut etter max 6 mnd, ikke 3 år!! Tenk på 3-åringen, da!! :-( Huff, hjertet mitt blør for den lille familien!
Katteskinnet Skrevet 18. juni 2012 #15 Skrevet 18. juni 2012 Det er jo bra det er i media #6. Hun vil vel ha "blest" om sin sak. Få normenn til å våkne opp slik at kanskje noen ildsjeler der ute kan hjelpe henne? Men ja, stakkars barnet hennes. Og stakkars HELE familien. UDI (utlendingsdirektoratet) kan jo faktisk ta feil de også....! Er det jeg mener. Virker som et mediastunt, og det blir helt feil syns jeg. Lover og regler bør faktisk være likt for alle. Når man lager spesialregler for noen, så skaper man desperate mennesker. Det er jo bra det er i media #6. Hun vil vel ha "blest" om sin sak. Få normenn til å våkne opp slik at kanskje noen ildsjeler der ute kan hjelpe henne? Men ja, stakkars barnet hennes. Og stakkars HELE familien. UDI (utlendingsdirektoratet) kan jo faktisk ta feil de også....! Er det jeg mener. Virker som et mediastunt, og det blir helt feil syns jeg. Lover og regler bør faktisk være likt for alle. Når man lager spesialregler for noen, så skaper man desperate mennesker. Enig at man må ha lover og regler, men UDI har holdt dem her i 3 år. Det er den første feilen. Om de ikke skulle ha fått lov til å være her, så burde de ha blitt sendt ut etter max 6 mnd, ikke 3 år!! Tenk på 3-åringen, da!! :-( Huff, hjertet mitt blør for den lille familien! Det er jeg enig i. Asylkøen må ned, Helt ufattelig at folk skal vente sååå lenge i uvisshet.
Anonym bruker Skrevet 18. juni 2012 #16 Skrevet 18. juni 2012 "Hvordan hadde det blitt her om alle som ble nektet inngang i Riket truet med selvmord og dermed fikk opphold? Reglene er der for en grunn, man kan ikke bare lette på kravene fordi noen er villige til å gå over lik." SVAR: Hva hadde du gjort i samme situasjon? Tenk om du skulle retuneres tilbake til et land hvor ikke bare ditt liv sto i fare, men også dine barn og din mann? Hadde ikke du gjort det samme? Man kan ikke være firkantet i asyl saker. Regler er ikke bare regler. UDI kan ta feil, ja. Og da må det være lov å kjempe! Siden jeg har vært i en lignende situasjon (Men med min mann) så kan jeg gjerne svare. Han kjempet til seg en utdannelse og fikk dermed lovlig opphold. Man SKAL være firkantet i asylsaker. LOVEN SKAL VæRE LIK FOR ALLE! "Hvordan hadde det blitt her om alle som ble nektet inngang i Riket truet med selvmord og dermed fikk opphold? Reglene er der for en grunn, man kan ikke bare lette på kravene fordi noen er villige til å gå over lik." SVAR: Hva hadde du gjort i samme situasjon? Tenk om du skulle retuneres tilbake til et land hvor ikke bare ditt liv sto i fare, men også dine barn og din mann? Hadde ikke du gjort det samme? Man kan ikke være firkantet i asyl saker. Regler er ikke bare regler. UDI kan ta feil, ja. Og da må det være lov å kjempe! Siden jeg har vært i en lignende situasjon (Men med min mann) så kan jeg gjerne svare. Han kjempet til seg en utdannelse og fikk dermed lovlig opphold. Man SKAL være firkantet i asylsaker. LOVEN SKAL VæRE LIK FOR ALLE! Hør hva du selv sier, da! Din mann KJEMPET til seg en utdanning. Ja, det var jo fint for han, han hadde vel muligheten til det. Tror du denne kvinnen har mulighet til det??? Og som sagt: UDI sitter ikke alltid med de riktige avgjørelsene. De som frykter for sitt liv må selvsagt få lov til å kjempe!
Anonym bruker Skrevet 18. juni 2012 #17 Skrevet 18. juni 2012 Det er jo bra det er i media #6. Hun vil vel ha "blest" om sin sak. Få normenn til å våkne opp slik at kanskje noen ildsjeler der ute kan hjelpe henne? Men ja, stakkars barnet hennes. Og stakkars HELE familien. UDI (utlendingsdirektoratet) kan jo faktisk ta feil de også....! Er det jeg mener. Virker som et mediastunt, og det blir helt feil syns jeg. Lover og regler bør faktisk være likt for alle. Når man lager spesialregler for noen, så skaper man desperate mennesker. Det er jo bra det er i media #6. Hun vil vel ha "blest" om sin sak. Få normenn til å våkne opp slik at kanskje noen ildsjeler der ute kan hjelpe henne? Men ja, stakkars barnet hennes. Og stakkars HELE familien. UDI (utlendingsdirektoratet) kan jo faktisk ta feil de også....! Er det jeg mener. Virker som et mediastunt, og det blir helt feil syns jeg. Lover og regler bør faktisk være likt for alle. Når man lager spesialregler for noen, så skaper man desperate mennesker. Enig at man må ha lover og regler, men UDI har holdt dem her i 3 år. Det er den første feilen. Om de ikke skulle ha fått lov til å være her, så burde de ha blitt sendt ut etter max 6 mnd, ikke 3 år!! Tenk på 3-åringen, da!! :-( Huff, hjertet mitt blør for den lille familien! hvorfor noen velger å få unger når de er asylsøkere syntes jeg er enda verre.
Anonym bruker Skrevet 18. juni 2012 #18 Skrevet 18. juni 2012 Hææ, hvorfor noen velger å få unger når de er asylsøkere????? Den var ikke akkuratt gjennomtenkt. At folk har mer dritt i munnen enn i ræva, sånn som deg synes jeg bare er trist! Så fordi de ikke heter Ola og Kari og ikke var så heldig med landet de ble født i så skal de heller ikke få lov til å lage barn?? Gud så fientlig!
Anonym bruker Skrevet 18. juni 2012 #19 Skrevet 18. juni 2012 Hææ, hvorfor noen velger å få unger når de er asylsøkere????? Den var ikke akkuratt gjennomtenkt. At folk har mer dritt i munnen enn i ræva, sånn som deg synes jeg bare er trist! Så fordi de ikke heter Ola og Kari og ikke var så heldig med landet de ble født i så skal de heller ikke få lov til å lage barn?? Gud så fientlig! Spar deg for drittslengingen. Og kommentaren min gjelder nordmenn også, hadde de vært i den samme situasjonen. Man skal faktisk ikke få barn inn i en vanskelig situasjon. Det går bare utover barnet.
Anonym bruker Skrevet 18. juni 2012 #20 Skrevet 18. juni 2012 Spar deg for så dumme fordommer !! Ikke få barn i en vanskelig situasjon? Hva mener du med det liksom? Så da skulle det ikke blitt født barn i veldig mange land da, fordi foreldrene lever i et land med krig og nød. Gud så lite smart!!
Anonym bruker Skrevet 18. juni 2012 #21 Skrevet 18. juni 2012 Spar deg for så dumme fordommer !! Ikke få barn i en vanskelig situasjon? Hva mener du med det liksom? Så da skulle det ikke blitt født barn i veldig mange land da, fordi foreldrene lever i et land med krig og nød. Gud så lite smart!! Igjen; Spar deg for drittslengingen. Ja, vanskelig situasjoner. Som når man ikke har råd til barnet, ikke har hus, eller enda verre; Om man er asylsøker. Hadde folk tenkt litt lenger enn hyrdestunden så hadde det ikke vært så mye sult, fattigdom og elendighet i verden.
Anonym bruker Skrevet 19. juni 2012 #22 Skrevet 19. juni 2012 Der har vi jo vår neste fredspris vinner! Wow at ingen har tenkt på dette før, tenk for en fin verden vi hadde hatt!! Uten krig og fattigdom.. Jeg skulle da , i følge deg ikke hatt, mitt første barn, da hadde jeg ikke hus og jeg jobbet ikke og vi hadde heller ikke, holde deg fast nå , ikke vår egen bil heller , på den tiden :-) Det er faktisk folk som DEG som gjør at det finnes krig i verden!!
Anonym bruker Skrevet 19. juni 2012 #23 Skrevet 19. juni 2012 OMG!!! Jeg er helt sjokka. Her er det folk som ikke klarer å sette seg inn i andres sitasjon. Skal ikke asylsøkere kunne få barn? Dette er noe av det dummeste jeg har hørt. Beklager, du som mener dette, er faktisk tvers igjennom dum i hodet, altså lite intelligent.Har du den tankegangen, så kan jo jeg si at det kanskje er DU som ikk burde ha barn. En mor som ikke har empati må være MYE verre!! Jeg gjnntar ditt sitat, men litt forandret:" Det som er verre enn å være asylsøker er det å være som deg: med ingenting mellom ørene!! "In your face"!!
Anonym bruker Skrevet 19. juni 2012 #24 Skrevet 19. juni 2012 UDI har på ingen måte skyld i at familien er her etter tre år. Det er de selv som ikke har reist ut når de fikk avslag (og tre ukers utreisefrist). Hilsen en som kjenner systemet ut og inn
Anonym bruker Skrevet 19. juni 2012 #25 Skrevet 19. juni 2012 UDI har på ingen måte skyld i at familien er her etter tre år. Det er de selv som ikke har reist ut når de fikk avslag (og tre ukers utreisefrist). Hilsen en som kjenner systemet ut og inn Hehe, nei det er jo for så vidt sant. De KUNNE ha reist frivillig, hjem til kanskje tortur og vold. Hadde DU reist frivillig med din 3-åring om du fryktet for ditt liv, selv om UDI mente noe annet?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå