Anonym bruker Skrevet 18. juni 2012 #1 Skrevet 18. juni 2012 Er sånn i tvil! Har ei på 4 snart 5 Mnd som vil bli bært ganske mye- det er litt slitsomt, Spesiellt om vi er ute å handler og f.eks i byn. Hun vil ikke ligge i vogna når hu er våken. Så det jeg egentlig lurer på er om det er vits å kjøpe bæresele? Hun er jo så "stor" nå- og er det vits å investere i en bæresele for noen få Mnd? Hun er foresten 6kg nå.. Hva syns dere? Hvor lenge brukte du bæresele?? Takk:)
TobiasFeb08+JulieOkt12 Skrevet 18. juni 2012 #2 Skrevet 18. juni 2012 Vi har Ergosele, og bruker den fortsatt f eks på flyplasser til fireåringen:-)
ianda Skrevet 18. juni 2012 #3 Skrevet 18. juni 2012 Hei. det finnes bæreseler som kan brukes opp til ungen er 20kg(om du orker å bære så tungt..) manduka, som jeg er super fornøyd med. Ergo, sjal og mei tai er andre alternativer. Manduka og ergo er formsydde bæreseler du kan bære både på rygg og mage med! De har hoftebelte som gjør at du bærer med hoftene og ikke på skuldrene. meitai ligner men knyte istedet for festes med klips som de andre. Så jeg vil virkelig anbefale deg investere i ett sikt alternativ. Babybjørn er penger ut av vinduet! tettinntil.no anbefales til å lese om bæring og hvor mye som finnes av gode bæreseler/sjal der ute..
Anonym bruker Skrevet 18. juni 2012 #4 Skrevet 18. juni 2012 Vi har brukt manduca fra nyfødt, og bruker den en del til toåringen ennå. Absolutt ikke bortkastet å kjøpe nå, den kan brukes leeenge:-)
Regina Phalange Skrevet 18. juni 2012 #5 Skrevet 18. juni 2012 Ja kjøp!! Ergo har du glede av lenge!!
Koala *g07* Skrevet 18. juni 2012 #6 Skrevet 18. juni 2012 Veldig fornøyd med min Maduca, og som andre sier, kan brukes lenge!
Ugress Skrevet 18. juni 2012 #9 Skrevet 18. juni 2012 Brukte manduca masse fra 3 mnd til 2,5 år. Kunne ha brukt den enda lengre, men da ville jentungen for det meste gå selv Så det er absolutt ikke bortkastet å kjøpe nei!
Anonym bruker Skrevet 18. juni 2012 #10 Skrevet 18. juni 2012 Ikke hi- men link med bilde av disse selene dere skryter sånn av?
Ugress Skrevet 18. juni 2012 #11 Skrevet 18. juni 2012 Ikke hi- men link med bilde av disse selene dere skryter sånn av? http://bereglede.no/index.php?main_page=index&cPath=84_1_68
Anonym bruker Skrevet 18. juni 2012 #12 Skrevet 18. juni 2012 Jeg trenger også bæreSele! Tenkte på babybjærm jeg da- da den er billigere! Syns 1079 var litt dyrt- noen plasser de er billigere??
Anonym bruker Skrevet 18. juni 2012 #13 Skrevet 18. juni 2012 Jeg bruker vevd sjal til 4,5 åringen når det er nødvendig; lang gåtur/fjelltur/hurtig transport fra bhg eller når jeg ikke har hender ledige og vi har dårlig tid f.eks rekke et fly. Det er utrolig mye mindre drass med en bæresele enn vogn. Hun går gjerne selv altså, lengre enn mange andre på hennes alder. Vi har aldri brukt vogn annet enn til soving hjemme. Det er masse gode seler som har lang brukstid; Ergo, Manduca, Beco osv er formsydde seler som du kan bruke lenge. En norskprodusert meitai er heller ikke dumt, norske meitaier er verdenskjente for komfort. Vevde sjal er veldig versatile og kan brukes lenge. Så lenge du velger en sele som sørger for at barnet sitter bredbent og tett inntil kroppen til bæreren så oppleves det ikke tungt. Jeg prøvde en babybjørn da min yngste var 10 mnd og det var blytungt!
Anonym bruker Skrevet 18. juni 2012 #14 Skrevet 18. juni 2012 Manduca!! Kan brukes helt til 3-4 år uten problemer http://lotusbarn.no/...index&cPath=258
Ugress Skrevet 18. juni 2012 #15 Skrevet 18. juni 2012 Jeg trenger også bæreSele! Tenkte på babybjærm jeg da- da den er billigere! Syns 1079 var litt dyrt- noen plasser de er billigere?? BB er ikke såå mye billigere. Den kan kun brukes på magen og er veldig begrenset i forhold til vekt. Den er i tillegg vond å bære i (har en som jeg har brukt 2 ganger..)
lillemor og lillebror Skrevet 18. juni 2012 #16 Skrevet 18. juni 2012 Jeg hadde Babybjørn til storesøster, men den ble nesten ikke brukt for det var så tungt å bære i den, enda hun var lita og lett. Da lillebror ble født kjøpte jeg Ergo, og den er fantastisk. Bærer storesøster også i den, hun er 4 år, men fortsatt lita og lett da. Eneste ulempen er at barnet må sitte mot deg, og da ikke ser så mye. Lillebror er litt nysgjerrig
ianda Skrevet 18. juni 2012 #17 Skrevet 18. juni 2012 Til deg vurderer babybjørn... Som jeg skrev i sted er det som å kaste penger ut av vinduet... begrenset hvor lenge den kan brukes,og svært begrenset hvor lenge den er komfortabel å bruke.. maks 20 min, mens manduka kan bruke i timesvis. i babybjørn henger barnet etter skrittet, mens i manduka sitter de ergonomisk riktig. de er heller ikke vanskelig å selge brukt når du ikke har brukt for den lenger.. vi bruke heller manduka enn bæremeisen på tur når barnet var 3 år. den er så lett og behagelig å bære i!
Ugress Skrevet 19. juni 2012 #18 Skrevet 19. juni 2012 Bare et lite tips -15% på alt bæretøy her, bl a manduca http://www.happyheart.no/tilbud.php/page/1
Anonym bruker Skrevet 19. juni 2012 #19 Skrevet 19. juni 2012 Kjøpte nettopp ergosele jeg og baby er 10 mnd, så det er ikke for sent for deg ihvertfall.
Grooo Skrevet 25. juni 2012 #20 Skrevet 25. juni 2012 (endret) Ergonomiske seler som Ergo og Manduca som er nevnt over her kan brukes til barnet er 3-4 år eller lengre. Greit at de mulig koster litt mer enn feks BabyBjørn og andre BabyBjørnlinende seler, men disse andre hjar så mye lengre bruksperiode og er bewdre å sitte i for barnet og mer behagelig for den som bærer. Og de kan brukes på rygg, mage og hofte, så man kan bruke de fra barnet er nyfødt og til det er flere år. Vidunderbarn.no har solgt Ergo til 699 nå og det kommer påfyll der til uka og da er det slett ikke så dyrt lenger Endret 25. juni 2012 av Grooo
Gjest yrild Skrevet 25. juni 2012 #21 Skrevet 25. juni 2012 Manduca, Ergo eller Mei Tei (kan anbefale Titt-tei mei tei!) er alle kjempegode å bære og du kan bruke dem opp til 20 kg. Vi bærer fortsatt 3 1/2 åringen vår iblandt (sent hjem fra familiefest feks) og han eeeelsker det :-) Hans 16 kg føles ikke spesielt tungt i Mei-tei`en! Ville aldri ha kjøpt en Baby Bjørn eller annen liknende bæresele, de er dårlige for deg og for babyen og har så kort brukstid.
Gjest yrild Skrevet 25. juni 2012 #23 Skrevet 25. juni 2012 http://www.youtube.com/watch?v=jeyfZT2pOe8 Og jeg elsker min Titt-tei Mei Tai:http://www.titt-tei.no/
Gjest yrild Skrevet 25. juni 2012 #24 Skrevet 25. juni 2012 Hmmm vet ikke hvorfor det kom opp to Manducavideoer og ingen Ergo... sjekk ut Ergo på you tube!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå