Anonym bruker Skrevet 18. juni 2012 #1 Skrevet 18. juni 2012 Hva spiser dere til frokost hvis tiden er litt knapp og man allikevel trenger noe som metter bra? Jeg har blitt anbefalt å redusere på karbo av legen min, men skal ikke på typisk lavkarbo - jeg er gravid. Tror nok det skal gå greit, men akkurat frokosten tenker jeg kan bli en utfordring, pleier å spise brødskiver eller havregrøt.
LillaGorilla♥♥ Skrevet 18. juni 2012 #2 Skrevet 18. juni 2012 En boks tunfisk Dampet laks Kokt/stekt torsk Stekt karbonadedeig med tacokrydder Kalkunfilet Kylling Egg - og en masse grønnsaker med lavt karboinnhold, som salat, agurk, tomat etc.
Anonym bruker Skrevet 18. juni 2012 #3 Skrevet 18. juni 2012 Knekkebrød, musliblanding, koke egg kvelden før.... Lage en god salat...
Anonym bruker Skrevet 18. juni 2012 #4 Skrevet 18. juni 2012 Til frokost kan du godt spise mer karbohydrater, da er insulinfølsomheten lavest. Så kan du spise mindre karbohydrater ut over dagen. Rugbrød metter lenge. Ellers cottage cheese med frukt/bær er godt og mettende. Kanskje med litt nøtter over? Synes det er godt med epler, valnøtter og kanel. Fiberrik med pålegg har nesten ikke karbo og metter godt, du kan bake lavkarbobrød osv. Lykke til!
Anonym bruker Skrevet 18. juni 2012 #5 Skrevet 18. juni 2012 En boks tunfisk Dampet laks Kokt/stekt torsk Stekt karbonadedeig med tacokrydder Kalkunfilet Kylling Egg - og en masse grønnsaker med lavt karboinnhold, som salat, agurk, tomat etc. Er vel ikke noe av dette som er rask og lettvinn frokost?? Bortsett fra en boks tunfisk, som er FY FY når man er gravid... Mesteparten av dette forbinder jeg med middagsmat, og det spiser jeg ikke kl. 7 om morgenen. Men takk for tips!
Anonym bruker Skrevet 18. juni 2012 #6 Skrevet 18. juni 2012 Til frokost kan du godt spise mer karbohydrater, da er insulinfølsomheten lavest. Så kan du spise mindre karbohydrater ut over dagen. Rugbrød metter lenge. Ellers cottage cheese med frukt/bær er godt og mettende. Kanskje med litt nøtter over? Synes det er godt med epler, valnøtter og kanel. Fiberrik med pålegg har nesten ikke karbo og metter godt, du kan bake lavkarbobrød osv. Lykke til! Supert, takk -. det visste jeg ikke. Da tror jeg at jeg tar sjansen på litt rugbrød eller rugsprø til frokost. Nå ble jeg glad!
LillaGorilla♥♥ Skrevet 18. juni 2012 #7 Skrevet 18. juni 2012 Du lager det nå vel klart på ettermiddag/kveld. Jeg spiser flere av disse tingene til lunsj på jobb, feks. Metter godt, og har lite fett og karbo.
Anonym bruker Skrevet 18. juni 2012 #8 Skrevet 18. juni 2012 Bak proteinbrød eller kjøp ezekielbrød på helsekosten. Kok egg kvelden før og ha dette på proteinbrødet om morgenen sammen med litt grønt til, agurk, paprika, salatblad osv. Smoothie med nøtter (kjøres i maskinen først slik at det blir melete) egg, linolje, litt bær og f.eks. vaniljekesam og litt vann. (Er fort gjort når man bare blir vant med det - tar meg maks 3-4 minutter.) Omelett som du kan lage kvelden før, med litt grønt til, evt på en skive proteinbrød. Proteinbrød med makrell i tomat på. Bare fantasien som stopper deg
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå