Anonym bruker Skrevet 18. juni 2012 #1 Skrevet 18. juni 2012 Sjefen min har gitt de fleste i vår avd ferie samtidlig, tilbake på jobb blir det meg og min teamkollega. Vi jobber ute hos kunder og de fleste av våre kunder vil fortsatt ha samme tjeneste levert fra oss i ferien. Jeg og kollegaen min har ikke fått noe beskjed om hvordan ferieavviklingen påvirker oss, bortsett fra at jeg må ta våre områder alene og hun skal vikariere for noen andre. Jeg ser allerede nå at alene så kommer jeg til å ha mer enn nok å gjøre med kunn våre områder, men jeg mistenker at sjefen vil at jeg itillegg skal ha områdene til to andre ( fulltidsstillinger). Kan jeg nekte det? Med hjemmel i loven?
Anonym bruker Skrevet 18. juni 2012 #3 Skrevet 18. juni 2012 Helt vanlig at man på omgang må jobbe mer når andre kolegaer tar ut ferie. Hvem tror du tar dine vakter når du har ferie?
1down Skrevet 18. juni 2012 #4 Skrevet 18. juni 2012 Arbeidsgiver kan pålegge deg overtid ja. Men det er regler for hvor mye. Gå inn på www.arbeidstilsynet.no så finner du info om det der.
Anonym bruker Skrevet 18. juni 2012 #5 Skrevet 18. juni 2012 Vi to skal dekke opp til sammen 8 fulle stillinger og for å få til det må vi jobbe 16-20t dager og samtidlig levere et dårligere resultat og risikere klager. Skal prøve å lese meg opp, men fant ikke noe konkret tidligere. Forøvrig så planlegger jeg og teamkollegaen min feriene våre slik at vi kan dekke for hverandre og vi tar ikke ferie samtidlig med resten av avdelingen fordi vi vet at den som blir igjen må jobbe seg halvt i hjel. Takk for svar., HI
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå