Gå til innhold

Hallo, dere som har to veldig tette!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har bare rukket å ha mensen to ganger før jeg ble gravid igjen og da hadde jeg 38 dager mellom periodene, noe som ikke har vært normalt før ihvertfall. Dette gjør at jeg blir veldig usikker på terminen min og jeg aner ikke hvor langt jeg er på vei. Derfor lurer jeg på hva dere andre gjorde? Tok dere privat UL eller ventet dere bare på den ordinære?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei!

Jeg jobber på gun/føde poliklinikk, setter opp fødeplasser og ultralydtimer.

Hvis du går til fastlegen din å forklarer situasjonen, så kan fastlegen henvise deg til en tidlig ultralyd for å finne ut hvor langt du er på vei.

:)

Skrevet

Jeg ringte til gynekologen og fortalte at jeg var gravid uten å ha fått tilbake mensen etter forrige svangerskap så jeg ante ikke hvor langt jeg var på vei. Spurte om det var mulig å få en time for å finne det ut eller om jeg måtte om fastlege og få henvisning til sykehus. Fikk til svar at jeg kunne komme uken etter og ta en ultralyd for å sjekke. Jeg var nesten 8 uker på vei, ble 1,5 år mellom jentene :)

Jeg hadde aldri vært hos den gynekologen før, bare slo opp på gule sider og ringte. Betalte 50 kr for ultralyden og fikk da med et bilde.

Skrevet

Jeg ble gravid på første eggløsning etter fødsel, så hadde ingen ide om hvor langt jeg var på vei når jeg tok kontakt med legen.

Jeg fikk ingen tidligere ul på grunn av det. Legen bestemte sånn ca hvor langt jeg kunne være på vei. Babyen min var drøye fire fmnd så legen tenkte vi tar utgangspunkt i at du er ca en mnd på vei og bestille ordinær ul etter det.

Skrevet

Det ble foresten ganske nøyaktig tolv mnd mellom barna mine, så legen var forsåvidt god til å gjette :-)

Skrevet

Takk for svar :) Da blir det å ringe etter legen i morgen. Spennende tider! :)

Skrevet

Ha ha, og der var jeg ikke lengre anonym! Fort gjort ;)

Skrevet

Det blir spennende! Lykke til :-)

Skrevet

Jeg ble også gravid på første eggløsning etter fødsel, så ble rimelig sjokkert da jeg fant ut at jeg var gravid :P

Fikk time hos legen som henviste meg til gynekolog.

Han fant ut at jeg var 9 uker på vei, så det ble rett under 16 mnd mellom barna :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...