Gå til innhold

Uenige om påkledning her...

Anbefalte innlegg

Skrevet

En vennine og jeg er uenige om påkledning av småtassene våres.

I helgen vi var ute og lekte hadde jeg ikke strømpebukse på gutten vår. regndress, joggebukse, body og en litt tykkere genser. Det holdt i massevis.

Barna våre er 1,5 år.

Venninden min hadde på jenta si ulltøy innerst, fleeceklær og en ekstra jakke under regndressen.

For min del hørtes det veeeldig mye ut..

det er bare 10-12 grader ute, men det er faktisk ganske mildt ute på vestlandet..

Hva mener dere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hadde det vært mange minus hadde jeg vært enig med din venninne ;)

Skrevet

Det er jo forskjell på unger. Det den ene fryser i kan den andre svette i.. Dere kjenner egne unger best. Min har aldri hatt strømpebukse i så mildt vær, men han er en varm type. Kusinen har strømpebukse og tykke gensere til langt utpå vårparten men hun er mer frossen av seg...

Skrevet

Jeg bor på vestlandet selv. Det er rundt 12 grader og regner. Det holder med vanlig bukse, body/genser under dressen spør du meg.

Det venninna de tar på barnet sitt er det samme jeg tar på mitt når det er rundt 0 grader på vinterstid. Men jeg dropper regndress, er ikke så glad i regntøy generelt. Vanntette gode dresser er mye mer behagelig og har faktisk høyere vannsøyle enn de fleste regndresser.

Skrevet

Vi hadde på joggebukse og t-skjorte, med hettegenser over, bomullssokker, regnbukse og jakke og støvler i helga. Regn, og ikke noe varmt sommervær, men usikker på temperatur. Østlandet.

Syntes det hørtes veldig varmt ut med ull+fleece+jakke+regntøy.

Skrevet

Sorry til venninna de men ulltøy og fleece nå på barn som bor sør for trøndelag???

Gjest Kira med en av hver
Skrevet

Personlig synes jeg det hørtes veldig mye ut med ull, fleece og en ekstra jakke nå.

(Men når det er sagt så er det vanskelig å vite mtp vind og regn, og noen barn fryser mer enn andre!)

Skrevet

Hehe, det høres ut som jeg og venninnen mi. :P Hun kler på for mye i mine øyne, og jeg på for lite i hennes øyne. Saken er at min gutt på 2år er kjempevarm og hadde svettet i alle klærne hun tar på sin datter. Hun igjen er veldig frysen, og hadde fryst om hun ikke hadde hatt så mye klær.

Greia er jo at dere må følge barna.. Er de kalde eller varme..? Fuktige eller svette? Da er det på for mye, eller lite.. Barn er forskjellige.

Skrevet

barn er veldig forskjellige. noen fryser lett og andre blir lett varm. derfor har sikkert begge rett for sitt eget barn!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...