Gå til innhold

Dere som har barn med 2-3 år imellom:

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når begynte de å få glede av hverandre? Når kunne de sitte sammen med hverandre og leke og underholde? Ble ting mye enklere med to barn som kunne leke sammen enn det var med bare ett barn?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er 20 mnd mellom mine ( er 4 og 2,5 nå) har ikke glede av hverandre enda, men begynner så smått å se tendenser...

Skrevet

Jenta mi er eldst, 2 år og 4 mndr mellom dem. Hun fikk glede av lillebror fra første stund, så fra han begynte å interessere seg for leker har hun vært der. Nå er de 5 og 2,5 og leker som bare det, leker og krangler :o) flott alder mellom dem syns jeg, å mye lettere etter hvert nå når han blir større med to ifht en ;))

Gjest Sekretøsa
Skrevet

3 år mellom mine, eldste er 8. De har enda ikke annen glede enn å irritere vettet av hverandre.

Skrevet

Husker ikke helt når det begynte, men har nå en 3-åring og en på 5,5 år. De har masse glede av hverandre. Storesøster er lillebrors aller største forbilde. Han dilter etter og vil gjøre alt hun gjør. Selvfølgelig er det krangling også, men det er helt klart at de har stoooor glede av hverandre. De leker masse sammen.

Skrevet

Mine er 4,5 og 2,5 og her er det begge deler. De er virkelig glade i hverandre og kan ha det veldig fint. Nå den siste tiden kan de til og med leke alene på rommet:) Minsten skal gjøre absolutt alt som eldste gjør:) Men det er mye krangling også... særlig om det bare er en av en leke (eller kopp eller skje for den saks skyld...;( )

Men jeg tror det er en fin aldersforskjell mellom søsken! Minste er jo bare 2,5 år så jeg tenker at de får jo bare mer og mer glede av hverandre fremover!

Skrevet

Er 23 mnd mellom de to eldste guttene, 2 år og 9 mnd mellom gutt nr 2 og 3, og 2 år og 2 mnd mellom minstegutten og vesla.

Den/de eldste har hele veien hatt interesse for minste, men når de begynte å leke sammen...? Definer lek først ;) Da nest eldste var rundt 7-8 mnd og eldstemann vel 2,5 år kunne de leke "gjemsel" med at ene gjemte seg bak en stol, gardin el og bøyde seg fram og så "Bø!" til den andre og så lo begge så de ristet. Alle våre barn har hatt mye glede av hverandre nesten hele veien. De kan krangle så fillene fyker innimellom, men det er ikke sjeldent jeg finner alle fire ungene fordelt på 1,5 sofapute i sofaen der de ligger hult-etter-bulter oppå hverandre som små løvunger og koser på hverandre, at de leker, tøyser, tuller, de store leser for de små osv.

Om det er enklere med to enn ett barn? Mange ganger så ja, men det er mer jobb også. Ofte er det enklere med fire barn enn to barn også, men andre ganger veldig mye mer jobb. Men det var vel senest i går mannen sa til meg ang noen som har bare ett barn: "Herlighet de har EN unge, det er jo ingenting, ikke rart de har tid til å være godt i forkant med ting". Så mer jobb med flere barn, men tidvis enklere likevel ;)

Skrevet

2 år og 2 mnd mellom her, og de har utrolig stor glede av hverandre. Tror det ble mest tydelig da eldste var 1,5 og 3,5, nå et snaut år senere leker de mye sammen. Det er rørende å se hvor glade de er i hverandre, og fint de har det sammen.

Det blir omtrent samme avstand mellom de to yngste når minsten kommer etter sommeren, så det blir spennende å se hvordan det påvirker forholdet mellom de to eldste :-)

Skrevet

Har akkurat 2 år mellom jentene mine og når minste ble ca 1,5 år så begynte de å leke mer og mer sammen. Men absolutt mer arbeid med to stykk i forhold til bare en, men så fikk jeg ikke nummer 2 fordi jeg ønsket mer tid til å slappe av heller da ;)

Skrevet

Våre er 3 og 6. De begynte å leke sammen da lillesøster var ca 1 år. De har stor glede av hverandre og leker veldig fint sammen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...