SBV Skrevet 18. juni 2012 #1 Skrevet 18. juni 2012 Er 6 mnd på vei og sliter sånn med pusten! Får liksom ikke inn nok luft. Er verst om ettermiddagen/kvelden. Jeg klarer ikke gjespe heller. Har begynt å bli skikkelig sliten. Noen som har opplevd lignende? Gode råd tas imot med takk! Phuuuu...
Gulosten™ Skrevet 18. juni 2012 #2 Skrevet 18. juni 2012 Hadde det også sånn, akkurat som om jeg ikke fikk til å trekke inn pusten helt. Veldig plagsomt! Enste som hjalp var å ligge i stabilt sideleie, med det øverste benet på en stor pute.
SBV Skrevet 18. juni 2012 Forfatter #3 Skrevet 18. juni 2012 Takk! Føler jeg har prøvd de fleste stillinger, men skal prøve stabilt sideleie igjen! Tror du jeg blir sliten FORDIjeg ikke får inn nok luft, eller er det bare at jeg er sliten i tillegg?
SBV Skrevet 18. juni 2012 Forfatter #4 Skrevet 18. juni 2012 Takk! Føler jeg har prøvd de fleste stillinger, men skal prøve stabilt sideleie igjen! Tror du jeg blir sliten FORDIjeg ikke får inn nok luft, eller er det bare at jeg er sliten i tillegg?
Anonym bruker Skrevet 18. juni 2012 #5 Skrevet 18. juni 2012 Det høres faktisk ut som du hyperventilerer. Akkurat en slik følelse av å ikke få trukket pusten dypt nok får jeg når jeg har angst og hyperventilerer. Jo mer jeg fokuserte på på pusten, jo værre ble det! For meg hjalp det å puste inn i en papirpose en stund. Jeg husker ikke hva som er årsaken til at det hjelper, men det er ett eller annet med at selv om du puster oksygenet veldig fort ut når du puster så fort, så får du det inn igjen fordi det fanges i papirposen, uten at det igjen blandes med det andre som er i luften.. he he... nei, husker ikke, men det var psykologen min som tipset meg om det, og det hjalp meg godt ihvertfall. Jeg vet hvor ekkelt det er, og det er lett å bli litt engstelig av det, noe som igjen gir enda mer hyperventilasjon. Man trenger ikke merke at man hyperventilerer.
SBV Skrevet 18. juni 2012 Forfatter #6 Skrevet 18. juni 2012 Jeg tror ikke jeg hyperventilerer. Da puster man vel FORT?! Jeg er helt rolig og vet at det ikke er farlig. :-) Hvordan var det å være på jobb når derehadde det sånn?
Sunnybeach4gull :) Skrevet 18. juni 2012 #7 Skrevet 18. juni 2012 Hei! Kom det helt plutselig eller har du merket at det kom sigende på? Du sier du er 6 mnd på vei, altså rundt 28 uker? Jeg hadde problemer med å puste for noen uker siden, lillemannen i magen hadde lagt seg slik at jeg ikke fikk fyllt lungene skikkelig, ble uvel og svimmel. Prøvde alle mulige måter å sitte/ligge på, men ingenting hjalp. Etter noen dager flyttet han på seg og snudde seg i hodeleie, da fikset alt seg Noen nevner angst, det er også en mulighet. Ikke hyperventilering, men ved et angstanfall kan man få problemer med å puste. Men om det er hele tiden så er det nok mest sannsynlig at babyen ligger og "knør". Håper du snart vil få det bedre!!
Anonym bruker Skrevet 18. juni 2012 #8 Skrevet 18. juni 2012 Jeg blir sånn når jeg er stresset og anspent og det blir jeg uansett om jeg er gravid eller ikke. Tror rett og slett jeg spenner muskler på en eller annen måte som gjør at jeg ikke for trukket pusten godt nok inn. Jeg føler det litt som sånn du beskriver at jeg ikke får pustet nok og at jeg ikke klarer å gjespe ordentlig. Den beste måten å få det til å forsvinne på er å konsentrere meg om å slappe av og puste dypt inn med magen uten å bli stresset av at jeg egentlig føler jeg burde pustet enda bedre inn. Da er det ok en stund og så kommer det tilbake innimellom til jeg klarer å være mindre stresset og anspent.
lillelykkelig ♥ jenten min ♥ Skrevet 18. juni 2012 #9 Skrevet 18. juni 2012 Jeg husker også at jeg slet med å klare å fylle lungene med luft, og det var ikke noe kjekt. Gikk og sukket hele dagen for å klare det, hehe..det måtte vel komme en annen "plage" for at jeg skulle glemme dette, men sånn var det jo hele tiden
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå