Gå til innhold

Noen som har hatt kreft her?


Anbefalte innlegg

Skrevet

hvilken type, hvordan oppdaget du det? Hadde du gode prognoser ?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg fikk påvist brystkreft sept 2010. Hadde da hatt utslett på brystvorten i et par md. Viset seg ved mammografi å være en liten kul (1 cm diameter) med kreft. Ved mastektomien fant de spredning til 18 av 24 lymfer i armhulen.

 

Har hatt 8 cellegiftkurer, 25 strålebehandlinger og 1 års behandling med Herceptin.

 

Den type brystkreft jeg hadde har tidligere hatt dårligere prognose enn "vanlig" brystkreft, men med Herceptin-behandlingen har nå Her2+ brystkreft samme overlevelsesmuligheter som brystkreft normalt (85-90% sjans).

Da jeg hadde spredning til lymfer er min overleveseprognose 50-70%

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...