Anonym bruker Skrevet 18. juni 2012 #1 Skrevet 18. juni 2012 hvilken type, hvordan oppdaget du det? Hadde du gode prognoser ?
Anonym bruker Skrevet 18. juni 2012 #2 Skrevet 18. juni 2012 Jeg fikk påvist brystkreft sept 2010. Hadde da hatt utslett på brystvorten i et par md. Viset seg ved mammografi å være en liten kul (1 cm diameter) med kreft. Ved mastektomien fant de spredning til 18 av 24 lymfer i armhulen. Har hatt 8 cellegiftkurer, 25 strålebehandlinger og 1 års behandling med Herceptin. Den type brystkreft jeg hadde har tidligere hatt dårligere prognose enn "vanlig" brystkreft, men med Herceptin-behandlingen har nå Her2+ brystkreft samme overlevelsesmuligheter som brystkreft normalt (85-90% sjans). Da jeg hadde spredning til lymfer er min overleveseprognose 50-70%
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå