Anonym bruker Skrevet 18. juni 2012 #1 Skrevet 18. juni 2012 Jeg ammer, men noen ganger pumper jeg og gir på flaske. Jeg pleier også noen ganger å gi rent vant på flaske og noen ganger vann med litt malt blandet i. Jeg har til nå sterilisert alle flasker. Men er det egentlig nødvendig å sterilisere flaskene som har blitt brukt til vann? For det er vel på grunn av melkebakteriene det er anbefalt å sterilisere flasker?
Anonym bruker Skrevet 18. juni 2012 #2 Skrevet 18. juni 2012 Det holder å ta de i oppvaskmaskinen så lenge du kjører et skikkelig varmt program, det gjelder også om det har vært melk i flaskene. Så lenge vannet er minst 60 grader og du bruker oppvaskmiddel (som er fryktelig sterkt) blir det mer enn rent nok. Er bare de første par-tre månedene de anbefaler å sterilisere, etter det holder det med oppvaskmaskin. Men jeg kokte smokkene så lenge de brukte flaske jeg da..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå