Anonym bruker Skrevet 18. juni 2012 #1 Skrevet 18. juni 2012 Jeg sitter her å venter på babyen min, i mellomtiden prøver jeg å planlegge litt hvordan jeg skal gjøre ting. Har sprinkelseng på soverommet i 2. etg. men jeg har også anskaffet en kurv, Planen var egentlig at babyen skal sove i kurven på dagen (så kan jeg bære henne rundt) også i sprinkelsengen på natten, Men nå lurer jeg på om jeg skal konsekvent ha henne sovende i kurven? Da bærer jeg den bare opp på soveromet når det er kvelden, og setter kurven ved siden av sengen. Hva tror dere er lurt? VIl det bli dumt i forhold til senere, når hun blir for stor til å ligge i kurven ??
Gjest Tullmusa83 Skrevet 18. juni 2012 #2 Skrevet 18. juni 2012 Her sov småen i vognbagen oppi sprinkelsenga til han var et halv år. Blir ofte litt stort og åpent for dem i sprinkelsenga. Men se det han når babyen er der du de er alle ulike
Anonym bruker Skrevet 18. juni 2012 #3 Skrevet 18. juni 2012 Se det ann. Jeg planla og tilrettela for både det ene og det andre med førstemann. Det ble ingen soving annet enn i vogna mens den var i bevegelse.
Anonym bruker Skrevet 18. juni 2012 #4 Skrevet 18. juni 2012 Her har de sovet i kurven første 3 månedene omtrent, satte bare kurven oppi sprinkelsengen om kvelden. Da kurven ble for liten sov de i sprinkelsengen både på dag og natt, om vi ikke var ute i vognen. Mine barn har sovet best i kurv/seng, helt klar forskjell på hvor lenge de har sovet når de har ligget i kurv og seng. I sengen kunne de sove to-tre timer midt på dagen, i vogna våknet de etter maks 45 min.
Anonym bruker Skrevet 18. juni 2012 #5 Skrevet 18. juni 2012 Hmm det var lurt. Jeg kan jo bare sette kurven i sprinkelsenga. Kanskje det er bedre. Takk for innspill
Anonym bruker Skrevet 18. juni 2012 #6 Skrevet 18. juni 2012 Ta det som det kommer du. Det er ikke alltid det blir som man har tenkt, spesielt ikke i forhold til soving
Regina Phalange Skrevet 18. juni 2012 #7 Skrevet 18. juni 2012 Vår sov i vognbagen de første tre mnd, så flyttet vi han på eget rom og over i sprinkelseng. Gikk så fint så :-) du finner fort ut hva som funker for dere :-)
Gjest yrild Skrevet 18. juni 2012 #8 Skrevet 18. juni 2012 Bare se hvordan babyen er :-) Noen sover overalt, andre kun i vogna eller i bæreselen, noen må ha det helt rolig imens andre liker å sove med lyder. Vi hadde eldstemann i vogge på stua på dagen og i sprinkelsenga på natten. Minste sover i senga si når vi er hjemme (natt og dag), ellers i bæresele eller vogn når vi er ute. Vi passet på å ha det relativt lyst på dagtid og mørkt på natten slik at hun raskere skulle få en fin døgnrytme (hun har hatt døgnrytme fra dag en egentlig så jeg vet ikke om det hadde noe å si), men nå har hun det også litt mørkere også på dagtid.
Anonym bruker Skrevet 18. juni 2012 #9 Skrevet 18. juni 2012 Bare husk at bagen ALDRI skal stå rett nedpå et gulv med varmekabler, bruk stativet eller bruk å sette kurven på møbler.
Anonym bruker Skrevet 18. juni 2012 #10 Skrevet 18. juni 2012 I vår familie har vi alltid brukt kurv de første månedene, og heller gått over til sprinkelseng når barnet har blitt så stort at det snur seg og styrer mer på Ingen problemer med overgangene der for noen av barna(og dette gjelder også meg selv som baby). Ikke tenk så mye nå. Se hva som funker for dere når babyen er der
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå