Gå til innhold

Er jeg ondskapsfull om jeg gjør dette?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har fått barn med en rusmisbruker. Han har lite med barnet å gjøre, men han sier han har dårlig samvittighet for det.. Han var glad når jeg ble gravid, og gledet seg veldig. Vi gikk fra hverandre under graviditeten.

Han har alltid blitt sydd puter under armene på, av familie og kjærester, og har derfor aldri måttet lære seg å ta ansvar, og lever derfor deretter idag. Han er 30 år, og uten bolig, bor litt her og litt der. Han fikk seg fast jobb da jeg ble gravid, og jobber faktisk der enda, som yrkessjåfør. Nå har jeg hørt fra sikre kilder at han ruser seg daglig, på både amfetamin og hasj. I arbeidstida, og. Han selger også stoff. Jeg vurderer å ringe politiet og "tyste", for jeg tenker at han må tvinges til å måtte tenke. Kanskje forstår han At han må endre livet sitt, når han er nødt til å være nykter, og sitter i fengsel? Hva tenker dere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde nok villet prate med han først, være helt sikker. Søskenbarnet mitt ble faktisk en hardere rusmisbruker etter institusjon, siden han der ble lært hvordan man skulle sette heroin... Men det er jo noe du må vurdere, selv om du må være oppmerksom på at han etter noe slikt ikke kunne dratt til USA og den slags ting.

Skrevet

Hvis du tror han gjør dette i jobbtiden burde du tyste syntes jeg.

Det er snakk om en person som ruser seg for deretter å sette seg inn i en bil å kjøre.

Jeg hadde hatt vanskelig for å leve med meg selv om jeg fikk høre at han hadde vært i en ulykke og drept noen enten det er fotgjengere eller i annen bil fordi han har kjørt påvirket og jeg hadde visst han gjorde det på forhånd.

Gjest yrild
Skrevet

Jeg ville snakket med ham og si at du har hørt det du har hørt og snakket om at han kan drepe noen eller skade noen hvis han kjører i ruset tilstand. Tenk hvis det hadde vært deres barn? Og hvis han da ikke gjør noe så ville jeg ha tystet... men da må du jo selvfølgelig ta konsekvensene fra ham.

Enig med hun over her som sier at du hadde fått det veldig fælt med deg selv hvis han forårsaker en ulykke.

Hvis du tror de er nyktre i fengsel tror du desverre feil...

Skrevet

Å prate med ham har dessverre ingen hensikt, da han lyver så det renner av ham om det meste for tiden. Jeg vet at dette stemmer, bor på en liten plass.. Og jeg tviler på at han begynner med heroin pga fengsel. Det å sette heroin er ikke vanskelig, så ønsker noen å gjøre det lar man ikke være fordi man ikke har gjort det før, og ønsker man det ikke gjør man det ikje heller, selv om noen "lærer" en hvordan man gjør det. Å reise til USA er vel lite aktuelt for ham uansett, om han fortsetter å ruse seg, tror du ikke?

Jeg tenker også på det at han kjører i rusa tilstand, det kan tross alt fort hende om man ikke har sovet på flere dager, er stresset og rusa, osv..

Skrevet

Er det fare for at han skader andre er du ikke ondskapsfull. Gjør du det for å være slem, så er du ondskapsfull.

Skrevet

Du kan i samarbeid med barnevernet nekte han å se barnet uten å avgi tisseprøver. Jeg hadde aldri latt han ha barnet uten tilsyn, men det regner jeg heller ikke med at du gjør siden du sier han har lite med barnet å gjøre.

Om han ruser seg og kjører hadde jeg ikke nølt med å si ifra, tenk på alle de uskyldige menneskene som er på veien, barn på vei til skolen, foreldre på vei til barnehagen, eldre på vei til butikken osv.

En kamerat av oss ble kjørt ned av en mann i pillerus, en sunn og flott mann i 30 årene, pappa til to små ble meid ned og fikk en hjerneskade han og familien hans må leve med resten av livet. Jeg hadde ikke nølt med å melde om jeg visste om en person som kjørte i ruset tilstand.

Skrevet

Du ringer politiet! NÅ!!! Politiet er ikke farlige Å snakke med pÅ noen mÅte. Og de er som regel avhengige av tips, for Å fange opp ulovligheter, og ting som er farlige for allmennheten.

Og sÅ sier det du har hørt, og hva du vet fra før. Og det er samme om han røykte hasj kvelden før, det vil likevel vise pÅ urinprøve i dagene og ukene etter. Dersom han bruker amfetamin i arbeidstiden, sÅ vil jo sÅ klart det ogsÅ vise der og da(under rusen).

Vær klar over at Å vite noe slikt, og ikke si fra, setter liv i fare siden han er yrkessjÅfør. Og da vil du nok føle mye ansvar og skyld den dagen det skjer noe. For den vil komme, siden han jobber med det han gjør og evt ruser seg samtidig.

Ser noen her sier at det er Å snakke med han og forklare hva du tenker og har hørt, og at det florerer av narko i fengel. Hva søren har det med saken Å gjøre? En voksen mann mÅ innse at slik livsførsel har konsekvenser. Tenk om han tar livet av noen pÅ veien? Og da tester positivt pÅ narko? Er det bedre enn at det florerer av narko i fengsel, tenker du? HI har da ikke morsansvar for en pÅ 30 År, sÅ det Å si HI skal kunne endre misbruk hos barnefar ved Å fortelle om visumnekt til USA og slike ting, blir helt pÅ trynet.

Og en annen ting er at dersom han IKKE ruser seg pÅ jobb, sÅ blir han jo renvasket gjennom at politiet fÅr sjekket dette..... SÅ jeg ser ikke noen grunn til Å ikke ta telefonen til politiet.

Hilsen mor med voksent narkomant barn, som sitter i fengsel. Og jeg sendte barnet mitt dit, ved Å ringe politiet selv.......

Skrevet

Du kan jo i verste fall risikere at han kjører ned og dreper ditt barn hvis du ikke melder fra.

Vet du at han kjører i ruspåvirket tilstand, ikke melder fra, og han da kjører ned og dreper noen, grenser det til medskyldighet, spør du meg!

Skrevet

Jeg hadde snakket med han først - og sagt at om han ikke sluttet på dagen, ringer du politiet og stopper han på den måten.

Skrevet

Vanskelig situasjon! For det første så tvinges han ikke til å være nykter i fengsel, der er det tilgang på rus mer eller mindre. Rusavhengighet er en sykdom, dvs at om han skal gjøre en varig endring i livet sitt så må han mest sannsynlig i en form for behandling for sin avhengighet. Det nytter desverre ikke verken med fengsel, skremsel, moralprekener, trusler om å ikke treffe eget barn osv.

Men når det gjelder at han faktisk er en fare for seg selv og andre når han kjører synes jeg ikke du er onskapsfull om du melder det.

Skrevet

Yrkessjåfør som ruser seg sier du??

SI IFRA MED EN ENESTE GANG!!! Du kan redde liv, det er det ingenting ondskapsfullt over spør du meg!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...