Anonym bruker Skrevet 18. juni 2012 #1 Skrevet 18. juni 2012 håper jeg. Noen må ta ansvar for de som ikke evner å ta det beste valg for sitt barn (om ikke det er medisinske grunner til å ikke ta vaksine) Utrolig mange uvitende og mindre smarte mennesker, som tror det er lurt å ikke vaksinere barnet sitt....Må jeg også fortelle dere at jorda er rund?
Anonym bruker Skrevet 18. juni 2012 #2 Skrevet 18. juni 2012 Bilkjøring burde bli forbudt, det er så mange som dør og blir skadet i trafikken hvert år, vi kan ikke ta sjansen på at folk kjører seg i hjel. Og så burde vi forby mat, for det er så mange som blir matforgiftet hvert år, spesielt svake og syke mennesker.
Anonym bruker Skrevet 18. juni 2012 #3 Skrevet 18. juni 2012 Jeg har tatt alt vaksiner i oppveksten. På ungdomskolen fikk jeg en kraftig allergisk reaksjon på en vaksine. Det gikk heldigvis bra for jeg var fremdeles på skolen, og hadde da kort vei til helsesøster og lege. Legen fryktet hjertet skulle stoppe da kroppen reagerte med et voldsomt krampeanfall. Jeg har ikke bestemt meg for å vaksinere/ikke vaksinere den lille i magen, men jeg irriterer meg over bedrevitere som ser ned på oss som kanskje av gode grunner tenker at vi kanskje vil velge å ikke vaksinere.
Koala *g07* Skrevet 18. juni 2012 #4 Skrevet 18. juni 2012 Hva ønsker du å oppnå med innlegget ditt? Som du ikke en gang kan stå inne for, men må signere som anonym. Folk må få velge hva de selv føler er rett for seg. Det verserer så mye i form av både vitenskap og meninger knyttet til vaksinasjonsprogrammet, at det er forståelig at folk er skeptiske. Ser man over dammen så har de rettet søkelyset på vaksinasjon også der. Vel og merke har de en større vaksinasjon av små barn der enn her. Men forstår at folk blir skeptiske når det opereres med tall på autisme og link til vaksiner. Selv skal jeg ærlig innrømme at jeg har stilt meg skeptisk til den "nye" vaksinen for hjernehinnebetennelse som ble innført i programmet for alle barn født etter 2006. Denne har vært i søkelyset etter en vaksinasjonskandale som både rammet ungdommer her i Norge men også på New Zealand. Om den ikke er hundre prosent lik vet jeg ikke, men komponentene i vaksinen er de samme. Da denne varer kun i 2 år, har jeg valgt å la mine slippe den. I samråd med lege som gjennom sin over 30 år lange fartstid i helsevesnet. Men før man begynner å se på alt andre ikke gjør eller evt gjør så er det lurt å ta en titt på årsaker til det ,før man velger å skal belære dem om det.
khm Skrevet 18. juni 2012 #5 Skrevet 18. juni 2012 Jeg tenker mer på hva de gode grunnene til ikke å vaksinere er?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå