Gå til innhold

For lite mat for en gravidjente? (beskymret)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er gravid i uke 36 og matlysten er ikke akkurat så stor.. orker små porsjoner om dagen, og har skrevet opp ca hvor mye jeg får i meg iløpet av dagen.. Leste at en gravid dame skal spise 2500 kcal om dagen, og jeg er ikke oppe i halvparten en gang..

Spiser jeg altfor lite?? Får bare ikke til å spise mer akkurat nå.. har gått opp 11, 5 kg, så har fin vektoppgang..

Dette spiser jeg ca :

Frokost :

En skål nesquick kuler m/ melk - ca 250 kcal

Lunsj:

En brødskive med Hapå - 160 kcal

Et eple - 50 kcal

Middag:

2 kyllingpølser og 200 gr potetstappe - 180 + 120 = 300 kcal

Mellommåltid :

eple - 50 kcal

Kvelds:

Brødskrive m / leverpostei - 150 kcal

Jordbær ( halv kurv) - 80 kcal

Drikke for dagen:

Vann og fun saft - ca 20 kcal

= 1060 kcal..

Hva mener dere ?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bytt ut hapå og sjokoladekuler med noe litt mer næringsrikt. Ellers synes jeg ikke du spiser for lite..

Mer bekymret over at du har kaloriantallet på hver eneste ting.

Skrevet

Hapå og sjokokuler er det eneste som frister for tiden.. som sagt er matlysten på bunnen!

Jeg undersøkte kaloriantallet nå faktisk.. siden jeg leste innom en side som skrev at en gravid kvinne skal ha i seg 2500 kcal, dermed tenkte jeg at jeg umulig kan få i meg så mye om dagen...

derfor har jeg søkt rundt på nettet og lest på matvarene, og det var som jeg trodde.. Kaloriinntaket var MYE mindre.. og det beskymrer meg..

(pleier absolutt ikke telle kalorier til vanlig, spiser det jeg ønsker, men ville vite nå hvor mye jeg faktisk får i meg)

Skrevet

Selve matinntaket var ikke skremmendes lite, men litt lite kalorier ja. Vet ikke om du bør være bekymret pga det, må nesten høre med lege/jordmor. Hvis du klarer å bytte ut hapå og nesquick med noe sunnere og mer næringssrikt så hadde det jo vært det beste, men om du spiser det hver dag i 6 uker til så tror ikke jeg at det er så farlig.

Fra jeg var 5 uker til 18uker på vei spiste jeg sikkert halvparten av det du spiste pga kvalme og oppkast. Verken legen eller

Jordmor sa noe på det. Men er du veldig bekymret så hør med jordmorden din :)

Skrevet

Det med kcaloriinntaket på 2500 er vel individuelt, kommer jo an på hva du veier og aktivitetsnivået ditt. For å få flere kcalorier er jo nøtter og mandler supert, og bra for blodsukkeret også, og riktig type fett. Jeg synes også du spiser lite middag.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...