Anonym bruker Skrevet 18. juni 2012 #1 Skrevet 18. juni 2012 Etter at jeg og sambo har valgt å skille lag er jeg nødt til å finne ny boplass for meg og datter på 2 år. Har funnet en veldig fin ettroms, med fine lekeområder ute og nært alt jeg trenger. Har tenkt å kjøpe sovesofa til meg og lage eget,koselig soveområde til henne med gardiner, hyller. Det er eget kjøkken + veranda som jeg kan henge på om kvelden når hun sover. Ser for meg at barnebursdag kan jeg leie lokale til, evt. ta det på lekeland. Sparer jo endel penger med å bo såpass billig, som kan brukes til mer kos, ferie, turer osv Hva tror dere, holdbart for noen år til jeg har spart opp litt mer?
Anonym bruker Skrevet 18. juni 2012 #2 Skrevet 18. juni 2012 Ja, det ville jeg gjort! Kjøp et koselig forheng og hiv opp skinner i taket slik at hun kan føle det som et soverom. Ha sofa og tv på kjøkkenet, evt en slik høy sofa som du både kan sitte på ved spisebordet, men også sitte/ligge i når du ser tv. Jeg ville fokusert på lagringsmuligheter når du bor såpass trangt. Kjøp sovesofa med lagring under, f.eks hemnes dagseng fra ikea, spisestuebord med skuffer under og alle mulige slike ting. Du kan jo f.eks også ha hyller hele veien oppunder taket til bøker o.l., og investere i en fin stige eller gardintrapp for å nå opp. Det er verdt mye å ha litt ekstra i hverdagen, til klær, utstyr, og ikke minst, aktiviteter! Når det gjelder bursdager kan du høre om det er mulig å leie barnehagen - dette er ofte rimelig! Lykke til med ny leilighet:-)
Anonym bruker Skrevet 18. juni 2012 #3 Skrevet 18. juni 2012 Takk for svar Hun har eget rom nå,men leker mest der de voksne er uansett. Tenker f.eks kjøpe IKEA-seng som kan bli brukt som lav seng når hun er liten, og køyeseng m. lekeplass under når hun blir større. Leiligheten er ganske praktisk med innebygd garderobe i gangen og bod. Sparer bra mye penger ja i forhold til en 2-roms. 3-roms i området her er ute av min prisklasse. Noen som har prøvd å bo så trangt?
Anonym bruker Skrevet 18. juni 2012 #5 Skrevet 18. juni 2012 Hvis du leier, ville jeg sagt go for it... da kan du alltids flytte derifra. Men jeg ville aldri kjøpt en ettroms med barn hvis jeg hadde noen alternativ. Det er jo ikke eget soverom, og det er kanskje ikke noe problem med en på to år slik ting er nå med deg og dette barnet. Men om to år, så kanskje er barnet mer var på lyder og på vinterstid kan du ikke sitte ute på verandaen fra kl 7 og hele kvelden. Du kan heller ikke ha besøk pga bråk. En fireåring krever også litt mer plass enn en toåring, og jo eldre jo vanskeliger ser jeg det. Jeg ville nok strekt meg langt for å ha ett soverom. Så kan dette soverommet enten deles av dere to eller du kan sove på stua mens ungen har soverommet. Slik at du kan ha på tv uten problem, eller ha besøk når du måtte ønske også etter sengetid for barnet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå