Firekids Skrevet 18. juni 2012 #1 Skrevet 18. juni 2012 Hei. Jeg ser ikke noen henvisninger til baby og om de kan spise scampi før de er ett år. Noen som kan hjelpe? Det har jo en veldig fin og myk konsistens og mild smak. Tenker jo på allergier og sånn, men kan ikke finne noen anbefalinger om at babyer under 1 år skal ha det.
valkyrien Skrevet 18. juni 2012 #2 Skrevet 18. juni 2012 Vi lot guttungen smake rett før han fylte året, og fant ut at han har skalldyrallergi... Har heller aldri sett noe sted at de ikke skal ha det, men vær veldig obs på eventuelle reaksjoner.
Anonym bruker Skrevet 18. juni 2012 #3 Skrevet 18. juni 2012 Jeg vet det tidligere har vært frarådet å gi barn under 2 år skalldyr pga faren for allergi. Jeg vet ikke hva rådene går ut på nå, men jeg velger uansett å vente.
Anonym bruker Skrevet 18. juni 2012 #4 Skrevet 18. juni 2012 Jenta mi fikk smake både reker og scampi før hun var året.. Men vi passet ekstra på når hun fikk det de første gangene, sånn tilfelle reaksjon.. Det har vi forsåvidt gjort med alt av matvarer som kan gi særlig alvorlige reaksjoner (nøtter, egg, fisk osv)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå