Anonym bruker Skrevet 18. juni 2012 #1 Skrevet 18. juni 2012 Jeg har aldri vært tynn som en strek, men heller aldri overvektig.. Jeg fant drømmemannen min etter to forferdelige forhold (et med utroskap på det groveste, og et med psykisk mishandling).. Vi møttes for en del år siden, og han er virkelig verdens beste på nesten alle områder.. Men de siste årene har han blitt ganske selvopptatt, og trener nesten hver eneste dag.. Han har en kjempeflott kropp nå, og jeg unner han den motivasjonen og innsatsen han legger ned i treningen.. Problemet er nå at han forventer at jeg skal trene like mye som han.. Han vil vite hva jeg har spist når han selv ikke er til stede, og sender meg "fy" blikket dersom jeg unner meg en brødskive.. Her i huset er det aldri godteri, potetgull, pasta, ris, poteter, brød ol... Syns selv at jeg aldri har spist så lite/sunt som nå.. Her om dagen hintet han fram om at han syns jeg kunne trenge å gå ned noen kilo, og begrunnet det med at han ville at jeg skulle stråle og ha selvtillit i bikini! Det er forøvrig en ok tanke det.. Jeg har alltid hatt komplekser for kroppen min, men føler allikevel at jeg ser helt ok ut i bikini.. Men nå merker jeg at den lille selvtilliten jeg har, forsvinner gradvis med hans slankepress.. Jeg føler at han ikke syns jeg er fin nok, og han gir meg sjelden ros for kroppen min.. Han vil at jeg skal gå med stramme klær, men allikevel gir han meg et slags rart blikk som sier "åj, den rompa så vel litt stor ut nå" eller "her har du litt håndtak".. Jeg trener 3-4 ganger i uken, og spiser nesten aldri karbohydrater eller annet snacks.. Unner meg lettbrus dersom jeg skal på kino, eller kose meg.. Jeg har forøvrig en stram kropp, men fettet fordelt på de riktige stedene.. Har også holdt vekten siden vi ble sammen, så jeg har ikke lagt meg ut siden vi møttes.. Syns det er forferdelig trist å tenke på at det stedet jeg får minst komplementer for kroppen min er hjemme.. Syns også det er trist at han har blitt så overfladig.. Noen som har vært/er i samme situasjon? Eller noe som kan fortelle meg hvordan jeg skal gå fram? (ønsker ikke å gå fra han heller, da han er alldeles nydelig på alle andre måter)
Anonym bruker Skrevet 18. juni 2012 #2 Skrevet 18. juni 2012 "han syns jeg kunne trenge å gå ned noen kilo, og begrunnet det med at han ville at jeg skulle stråle og ha selvtillit i bikini!" pøh!! han vil det så HAN kan sole seg i glansen av seg selv og av deg. Makan til pøbelmann. han skal vite hva du spiser når han ikke er tilstede? Er han din vokter, din tilsynsfører eller din far? Er du ikke et myndig menneske som selv kan bestemme hva du spiser og er du ikke herre over din egen kropp? Jeg hadde blitt rasende på en slik mann!
Anonym bruker Skrevet 18. juni 2012 #3 Skrevet 18. juni 2012 Synes det var tøft av han å være ærlig med deg...værre hvis han gikk og var misfornøyd bak ryggen din. Er vel ikke så ille å gjøre seg lekker for patnern sin. Hadde forventet det samme av han.
♣ Christiane ♣ Skrevet 18. juni 2012 #4 Skrevet 18. juni 2012 Nei vet du hva !! Man slanker seg ikke for gubben sin skyld. Dette er noe du gjør for deg selv, dersom du ønsker det. Hadde bedt han holde kjeft og passe på seg selv. Det som ofte skjer med disse overivrige treningsgutta, er at de er dritflinke noe få år, og så ser de ut som potetsekker resten av livet. Kun 5 % som klarer å holde dette gående livet ut. Han får godta deg som du er, du er jo den samme som når han traff det og da var du jo bra nok :-) Jeg er gift meg en tidligere bodybuilder, men han har aldri mast på meg at jeg skal se ut som en jæv..... fitnessdronning.
Anonym bruker Skrevet 18. juni 2012 #5 Skrevet 18. juni 2012 Dump dritten. Han bryter deg ned. Skal han diktere hva du spiser, hvor mye du skal trene og hvordan du skal se ut, så har du det bedre uten ham. Hadde du vært sykelig overvektig og han var bekymret for helsa di, så hadde det vært en ting. Men ikke når du er innenfor normalen og eneste han vil er å ha en bimbo ved sin side. Kanskje du kan hinte frempå at du har funnet en pille som gjør at menn får større penis, slik som han kan ta det?
Anonym bruker Skrevet 18. juni 2012 #6 Skrevet 18. juni 2012 Synes det var tøft av han å være ærlig med deg...værre hvis han gikk og var misfornøyd bak ryggen din. Er vel ikke så ille å gjøre seg lekker for patnern sin. Hadde forventet det samme av han. Hadde du forventet at mannen la seg i hardtrening for deg? da burde du ikke hatt mann... Man trenger ikke være treningsnarkoman eller tynn som en strek for å være lekker...
Anonym bruker Skrevet 18. juni 2012 #7 Skrevet 18. juni 2012 Synes det var tøft av han å være ærlig med deg...værre hvis han gikk og var misfornøyd bak ryggen din. Er vel ikke så ille å gjøre seg lekker for patnern sin. Hadde forventet det samme av han. Men han er jo ikke ærlig. Han hinter, han krever å få vite hva hun spiser, han nekter enkelte matsorter inn i huset og han vil at hun skal gå i trange klær for så å gjøre narr av henne når hun gjør det. Er det å være ærlig eller er det å være slem?
Berta_78 Skrevet 18. juni 2012 #8 Skrevet 18. juni 2012 Det er klart man slanker seg for "gubbens" skyld! Hvis man er tykk, vel og merke. Hvis man er frisk og slank, slanker man seg aldeles ikke for en mann som har fått en sykelig interesse. Jeg synes han høres mistenkelig ut som om han har utviklet en eller annen form for forstyrrelse, det er da for fader ikke normalt å skule på en brødskive med mindre man er overvektig og på en eller annen kur! HI: hvis det stemmer som du sier at du er helt normalt slank og stram, må du si til ham at det kommer til å bli umulig f
Berta_78 Skrevet 18. juni 2012 #9 Skrevet 18. juni 2012 Det er klart man slanker seg for "gubbens" skyld! Hvis man er tykk, vel og merke. Hvis man er frisk og slank, slanker man seg aldeles ikke for en mann som har fått en sykelig interesse. Jeg synes han høres mistenkelig ut som om han har utviklet en eller annen form for forstyrrelse, det er da for fader ikke normalt å skule på en brødskive med mindre man er overvektig og på en eller annen kur! HI: hvis det stemmer som du sier at du er helt normalt slank og stram, må du si til ham at det kommer til å bli umulig f ..for deg å etterleve hans mål uansett, og at du må vite at han setter deg like høyt nå eller fem kilo pluss eller minus. Det går jo ikke an å leve under sånt press!
Anonym bruker Skrevet 18. juni 2012 #10 Skrevet 18. juni 2012 Høres ut som du er normalvektig, spiser sunt og trenger 3-4 ganger i uken? Da er du flinkere enn mange andre og har vel en helt normalt fin kropp? Mannen din kan ikke kreve at du skal leve på ektremdietter eller trene som en toppidrettsutøver, skal du det må det være noe du brenner for selv ellers vil det aldri gå. Høres ut som mannen din har utviklet en spiseforstyrrelse synes jeg, er ikke normalt å forvente at andre skal leve så ekstremt. Har selv en kamerat som er helt ekstremt selvopptatt når det gjelder kropp, tidligere bodybuilder og streber etter den perfekte kroppen. Men han forventer overhodet ikke at andre skal følge hans regime, han synes normalvektige jenter, med litt rund mage er sexy
Anonym bruker Skrevet 18. juni 2012 #11 Skrevet 18. juni 2012 Du skulle ikke vurdere å kvitte deg med en 70-80 kilo dødvekt da Neida, jeg skjønner at du ikke har lyst å gå fra han på dette grunnlaget, men jeg syns at du skal snakke ordentlig med han. Han må forstå at han verken fremmer selvtillit eller idrettsglede på den måten han oppfører seg. Det er greit å ha fokus på en sunn livsstil, men det er minst like viktig å ha det bra med seg selv, og det har man ikke om man stadig får stygge blikk og kommentarer. Forklar at han sårer deg, og at maset hans gjør deg usikker og lite glad. Om han elsker deg, vil han at du skal ha det bra, og da må du få leve på den måten som passer deg best.
Gjest Lykkeliggift_ Skrevet 18. juni 2012 #12 Skrevet 18. juni 2012 Du har vært i to destruktive forhold før. Ut fra det du skriver, er du nå inn i det tredje. Kom deg ut før det er for sent og du helt har mistet troa på menn og fått ødelagt selvtilliten fullstendig. Det der er ikke sunt.
Anonym bruker Skrevet 18. juni 2012 #13 Skrevet 18. juni 2012 Jeg har det faktisk litt som deg, og det utrolig vanskelig. Det er først nå jeg har skjønt hvor ille det faktisk er blitt, vi har vært sammen i åtte år. Da vi flyttet sammen var han veldig nøye på at vi skulle spise sunt, det ble helt slutt på alt av godteri og snacks. Konsekvensen av det ble at jeg spiste sjokolade når han ikke var hjemme. Etterhvert over årene har dette utviklet seg til en manisk tvangstanke. Så fort jeg er alene hjemme så Må jeg har godt. Jeg vet aldri når jeg er alene hjemme neste gang, og må derfor nyte det når jeg kan. Vi har aldri godteri i huset, så jeg prøver å la vær å gå i butikken, men til slutt så gir jeg etter. Etter en "spiseøkt" får jeg en sinnsyk skamfølelse, og kaster ofte opp. Jeg spiser ikke usunt foran verken samboeren eller noen andre. Jeg er overvektig og bør bli slankere, har lagt på meg de siste årene. Disse tvangstankene ang mat styrer meg mer og mer, og jeg har først nå innsett at jeg trenger hjelp....
esilou Skrevet 18. juni 2012 #14 Skrevet 18. juni 2012 Huff, for en type...Ser det er mange kommentarer her inne, mange som mener hva man burde gjøre og ikke gjøre. Uansett årsak, det nytter ikke å slanke seg om du selv ikke er innstilt på det...Du må gjøre det fordi du selv vil, og ikke fordi folk rundt deg mener du bør...da funker det ikke! Men tilbake til tema, det høres ut som et snodig forhold...Du er da et selvstendig individ selv om du er i et forhold, og har du lyst på en is, så spiser du en is uavhengig hva gubben mener om saken! Tåler han ikke det, så får han jaggu skjerpe seg...Jeg ville aldri ha latt meg diktere av en annen mann om hva jeg får lov til å spise eller ei!
Anonym bruker Skrevet 18. juni 2012 #15 Skrevet 18. juni 2012 Uff, du har funnet enda en mann som styrer deg du, en som kontrollerer deg. Nå må du rette ryggen og stå opp for deg selv. Du er bra nok akkurat som du er, du har faktisk lov til å spise en brødskive når du er sulten, du kan til og med sette deg i sofaen og nyte en bolle potetgull med god samvittighet. Herlighet, du spiser sunt, du trener flere ganger i uken og du er en voksen kvinne som har født barn. Du lever et sunt liv og ser normal ut, det er virkelig ikke meningen du skal se ut som en 18-åring turner! Mannen får rulle inn, eller finne seg en annen kvinne å sjefe over, du er for gammel og for flott til å la deg manipulere av enda en slik mann! Jeg hadde blitt skikkelig provosert, antagelig hadde jeg laget hvit ris til middag bare på trass
Venter endelig nr2 😍 Skrevet 18. juni 2012 #16 Skrevet 18. juni 2012 Hadde kvittet meg med mannen jeg... Da hadde du blitt kvitt de uønskete kiloene... Og kunne bli deg selv igjen :-)
Gjest Mentha & Junior Skrevet 18. juni 2012 #17 Skrevet 18. juni 2012 Jeg støtter opp under de som stiller spørsmålet om mannen kanskje har tippet litt over mot sykelig fokusert på vekt og utseende. Det er dessverre slik at trening og kostholdsfokus kan ta overhånd for enkelte. Jeg har kjent et par sånne mannfolk selv, og følte meg aldri vel sammen med de med mindre jeg nektet meg selv snop, brus o.l. Turte knapt å spise sammen med han ene. Tilbake til deg, så synes jeg ikke du skal gå fra mannen sånn uten videre, når han på alle andre måter er en god mann. Men ta en prat med han, en skikkelig alvorsprat, hvor du forklarer at du føler deg diktert og kontrollert, selv om du forstår at han gjør det i beste mening. Snu gjerne om på situasjonen og spør hva han hadde syntes om at du dikterte hva han hadde på seg, hva slags mat han spiste osv. DU har kontrollen over deg og ditt liv, og DU kontrollerer hva du spiser og hvor mye du trener, og ikke minst hva du har på deg. Det er en avtale dere bør inngå og som han er nødt til å forstå og overholde. Én ting er at han har et ekstremt fokus på egen trening og kosthold, men han har ingenting med å bestemme sånt for deg når du ikke har bedt han om det. Og han har ingenting med å gi deg dårlig samvittighet for at du unner deg noe, enten det er mat eller godteri. Hvis han ikke vil se det eller godta det, _så_ kan du begynne å vurdere om dette er et forhold du vil bli i de neste 10, 20, 30 årene.
moota m storebror&lillebror Skrevet 18. juni 2012 #18 Skrevet 18. juni 2012 Hvis du har vært i et forhold med psykisk mishandling kjenner du deg vel igjen nå? Hadde aldri akseptert det!
Diddels Skrevet 18. juni 2012 #19 Skrevet 18. juni 2012 Nei vet du hva. Da hadde jeg f. meg gafla i meg potetgull og sjokoladekjeks mens jeg breia meg utover sofaen. Jeg bestemmer da over meg selv - og hva jeg spiser eller veier bør være helt uvesentlig.
lillelykkelig ♥ jenten min ♥ Skrevet 18. juni 2012 #20 Skrevet 18. juni 2012 Nei vet du hva. Da hadde jeg f. meg gafla i meg potetgull og sjokoladekjeks mens jeg breia meg utover sofaen. Jeg bestemmer da over meg selv - og hva jeg spiser eller veier bør være helt uvesentlig. Hehehe!!! VELDIG enig!!!!dette gjør jeg faktisk selv, selvom jeg trener like mye som deg HI, og min samboer sier ingenting på det. Bortsett fra "Åååå, slutt med alt det digget, jeg klarer ikke å se på at du spiser uten noe selv!!" og han er også treningsfriiiiik!! Kos deg med god samvittighet, du trener da mer enn nok ila en uke! Og om det ikke er godt nok for han, så er det hans problem!
Anonym bruker Skrevet 18. juni 2012 #21 Skrevet 18. juni 2012 DU kan jo snakke med han om hvordan du føler når han er politi mot deg ang det du putter i deg. SI at selvtilliten svinner litt fordi du har vært fornøyd med deg selv. Når du har sagt det så har han forhåpentligvis sagt at han ikke ville at du skulle bli lei deg, at han bare vil dere sammen skal kunne trene og nyte godt av de godene som følger med det. Deretter kan du prøve deg frem med trening for å se hvordan det går. Det er mitt bilde på dette.
Anonym bruker Skrevet 18. juni 2012 #22 Skrevet 18. juni 2012 UT med gubben, inn med ris, poteter og brød!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå