Anonym bruker Skrevet 18. juni 2012 #1 Skrevet 18. juni 2012 Skal starte på microgynon ppiller. Hadde mensen for 1 uke siden ca, men henter første pakka på apoteket først i dag. Jeg vet at jeg kan starte på de med en gang, men er usikker på om det er det lureste... Grunnen til at jeg ikke ønsker å vente, er fordi jeg har et lite håp om å kunne utsette mensen litt i sommer. Vi har planlagt ferieturer og badeutflukter med barna, men så vil antakeligvis dette krasje litt med mensen, noe som selvsagt er ganske irriterende. Men om jeg starter på pillen allerede nå i dag, er det da sjanse for at jeg vil kunne klare å utsette mensen om ca 3 uker eller vil jeg istede ha større sannsynlighet for å få klusset til menssyklusen veldig med blødninger jevnt og trutt hele sommeren uten noe system?
Anonym bruker Skrevet 18. juni 2012 #2 Skrevet 18. juni 2012 Skal starte på microgynon ppiller. Hadde mensen for 1 uke siden ca, men henter første pakka på apoteket først i dag. Jeg vet at jeg kan starte på de med en gang, men er usikker på om det er det lureste... Grunnen til at jeg ikke ønsker å vente, er fordi jeg har et lite håp om å kunne utsette mensen litt i sommer. Vi har planlagt ferieturer og badeutflukter med barna, men så vil antakeligvis dette krasje litt med mensen, noe som selvsagt er ganske irriterende. Men om jeg starter på pillen allerede nå i dag, er det da sjanse for at jeg vil kunne klare å utsette mensen om ca 3 uker eller vil jeg istede ha større sannsynlighet for å få klusset til menssyklusen veldig med blødninger jevnt og trutt hele sommeren uten noe system? PS: alternativet er å starte på pillen første dag ved neste menstruasjon, slik som er "anbefalt". Er selvsagt klar over at om jeg starter i dag så må man bruke tilleggsprevansjon. Men her er det ikke prevansjonen som føles viktigst akkurat nå, men at jeg kan utsette mensen slik at det ikke ødelegger badeplaner i ferien med barna. Skulle nok ha tenkt på dette før sommeren, og kommet igang med ppiller etter amminga tok slutt litt før... HI
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå