Gå til innhold

Oppstart av p-piller

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal starte på microgynon ppiller. Hadde mensen for 1 uke siden ca, men henter første pakka på apoteket først i dag. Jeg vet at jeg kan starte på de med en gang, men er usikker på om det er det lureste...

Grunnen til at jeg ikke ønsker å vente, er fordi jeg har et lite håp om å kunne utsette mensen litt i sommer. Vi har planlagt ferieturer og badeutflukter med barna, men så vil antakeligvis dette krasje litt med mensen, noe som selvsagt er ganske irriterende. Men om jeg starter på pillen allerede nå i dag, er det da sjanse for at jeg vil kunne klare å utsette mensen om ca 3 uker eller vil jeg istede ha større sannsynlighet for å få klusset til menssyklusen veldig med blødninger jevnt og trutt hele sommeren uten noe system?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Skal starte på microgynon ppiller. Hadde mensen for 1 uke siden ca, men henter første pakka på apoteket først i dag. Jeg vet at jeg kan starte på de med en gang, men er usikker på om det er det lureste...

Grunnen til at jeg ikke ønsker å vente, er fordi jeg har et lite håp om å kunne utsette mensen litt i sommer. Vi har planlagt ferieturer og badeutflukter med barna, men så vil antakeligvis dette krasje litt med mensen, noe som selvsagt er ganske irriterende. Men om jeg starter på pillen allerede nå i dag, er det da sjanse for at jeg vil kunne klare å utsette mensen om ca 3 uker eller vil jeg istede ha større sannsynlighet for å få klusset til menssyklusen veldig med blødninger jevnt og trutt hele sommeren uten noe system?

PS: alternativet er å starte på pillen første dag ved neste menstruasjon, slik som er "anbefalt". Er selvsagt klar over at om jeg starter i dag så må man bruke tilleggsprevansjon. Men her er det ikke prevansjonen som føles viktigst akkurat nå, men at jeg kan utsette mensen slik at det ikke ødelegger badeplaner i ferien med barna. Skulle nok ha tenkt på dette før sommeren, og kommet igang med ppiller etter amminga tok slutt litt før... HI

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...