Anonym bruker Skrevet 18. juni 2012 #1 Skrevet 18. juni 2012 Ungeflokken vokser og vi trenger flere rom. Har lyst til å gjøre det billigst mulig. Vi har en stor veranda (60 kvm), og har begynt på å tenke å ta deler av den til soverom og lekerom. Men er det dumt med tanke på et senere salg? Er en stor og flott veranda viktig for deg?
Anonym bruker Skrevet 18. juni 2012 #2 Skrevet 18. juni 2012 Veranda er viktig for meg. Bor heller litt trangere inne og har veranda enn større inne, men uten veranda. Veranda er så sinnsykt digg
Anonym bruker Skrevet 18. juni 2012 #3 Skrevet 18. juni 2012 Kommer an på om dere har en annen uteplass, terrase eller platting. Om verandaen er den eneste uteplassen dere har, så hadde jeg nok ikke tatt den. Kommer og litt an på hvor mange soverom dere har nå da..
Anonym bruker Skrevet 18. juni 2012 #4 Skrevet 18. juni 2012 Ikke nødvendigvis så viktig med veranda, men uteplass i tilknytning til huset er viktig for meg.
moota m storebror&lillebror Skrevet 18. juni 2012 #5 Skrevet 18. juni 2012 Ikke nødvendigvis så viktig med veranda, men uteplass i tilknytning til huset er viktig for meg. Enig med anonym her. Har dere en del hage utfor huset er det muligheter for å lage terrasse/platting senere Men dere trenger vel ikke 60m2 med soverom, så blir det noe terrasse igjen eller?
Anonym bruker Skrevet 18. juni 2012 #6 Skrevet 18. juni 2012 Kommer an på om dere har en annen uteplass, terrase eller platting. Om verandaen er den eneste uteplassen dere har, så hadde jeg nok ikke tatt den. Kommer og litt an på hvor mange soverom dere har nå da.. Sånn det er i dag så går vi fra stua og ut på en stor firkanta veranda, og derifra kan vi gå rett ut i hagen som er inngjerda og der har ungene sandkasse, husker, trampoline osv. Lurer på å ta deler av hagen til platting som en erstatter for verandaen som går tapt... HI
Anonym bruker Skrevet 18. juni 2012 #7 Skrevet 18. juni 2012 For meg er det viktig med veranda, er nødt til å ha en verandadør og uteplass altså. Vi spiser ute om sommeren, lager nesten hver eneste middag på grillen og er mye ute. Men tar dere hele hagen om dere bygger på et soverom da, er det ikke mulig å bygge ny veranda?
Anonym bruker Skrevet 18. juni 2012 #8 Skrevet 18. juni 2012 Et sted å ha grill og utemøbler, uten at man må gå langt fra huset er viktig. Men det må ikke være en veranda:-)
Alva♂️♂️♂️♀️ Skrevet 18. juni 2012 #9 Skrevet 18. juni 2012 Uteplass er superviktig for meg/oss, men det må ikke nødvendigvis være en terrasse. Ville ikke kjøpt et hus uten en uteplass tett inntil huset der man kan ha hagemøbler og grill.
Anonym bruker Skrevet 18. juni 2012 #10 Skrevet 18. juni 2012 Om dere har enebolig, så får dere uansett ikke godkjent å bygge så stort at dere tar hele tomten. Som regel kan tomten bebygges med 15-30% av arealet, avhengig av hvilken kommune dere bor i. Så lenge dere har uteplass, så spiller det liten rolle om det heter veranda, terrasse eller platting. Jeg tror de fleste som kjøper enebolig (eller rekkehus/tomannsbolig) ønsker å ha tilgang på privat uteområde, hvis ikke kan man like gjerne bo i en blokkleilighet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå