Gå til innhold

4 mndr gammel og bruker strl. 80 i klær!

Anbefalte innlegg

Skrevet

og, hun er ikke veldig stor engang. Jeg skjønner ingenting! Vi har arvet veldig mye tøy da, så kanskje det har krympet veldig? Jeg har også kjøpt noe nytt, men vasker og tromler det alltid før bruk. Kan tørketrommelen vår krympe klær så veldig? Vi har en forholdsvis ny bosch tørketrommel...

Hun er noenog 60 cm lang, og veier vel i overkant av 7 kg nå tenker jeg...

Og, endel av 74 tøyet begynner å bli smått. Særlig bodyene begynner å føles litt korte, mens bukser ikke føles så små..

Hva tenker dere? Er det tørketrommelen som krymper tøy eller er ikke dette så uvanlig? Kanskje hun har veldig lang overkropp?? ;-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hun må være stor (som i enten lang eller "tykk" eller begge deler).

Mine barn har hele tiden ligget på gjennsomsnittet på lengde og vekt. De brukte 80 da de var litt over 1 år

Skrevet

Min datter var 62 cm. og veide 5 kg. da hun var 4 måneder. Jenta di er god og rund :D

Skrevet

Hmmmm.. Om Ungen ikke er kjempebred så tror jeg at jeg ville sluttet å tromle klærne.. str 80 er jo 80cm, og ganske rund liksom, og om det blir for smått, så er det noe galt en plass. :P

Skrevet

og, hun er ikke veldig stor engang. Jeg skjønner ingenting! Vi har arvet veldig mye tøy da, så kanskje det har krympet veldig? Jeg har også kjøpt noe nytt, men vasker og tromler det alltid før bruk. Kan tørketrommelen vår krympe klær så veldig? Vi har en forholdsvis ny bosch tørketrommel...

Hun er noenog 60 cm lang, og veier vel i overkant av 7 kg nå tenker jeg...

Og, endel av 74 tøyet begynner å bli smått. Særlig bodyene begynner å føles litt korte, mens bukser ikke føles så små..

Hva tenker dere? Er det tørketrommelen som krymper tøy eller er ikke dette så uvanlig? Kanskje hun har veldig lang overkropp?? ;-)

Da gutten min var 4 mnd veide han 9 kg og brukte str 74-80 i klær. Noen klær var for trange i fasongen, og de kunne han aldri bruke....

Gjest stårma
Skrevet

Er forskjellig fra merke til.merke. gutten min på 10 mnd bruker fra strl 68 til 86. De klærne er like store. mest i 80, men bruker alle 4 størrelsene. noen klær er små, spesielt dyre franske merker. og klær krymper i vask og tørketrommel ja... og kanskje du liker å bruke litt store klær på babyen i tilegg;)

Skrevet

Jenta mi begynte med 80 ved nærmere 5 mnd - men hun var noen cm lenger enn din jente er. Det er flere faktorer som kan spille inn: Klærne kan være krympet ja (føler også vi har arvet en del "ferdigkrympede" plagg), det er forskjell i størrelse fra plagg til plagg, barn har ulik fasong og ulike proporsjoner - og foreldre har ulike definisjoner av hva som er passe store klær! Noen liker klærne litt romslige, andre at de er akkurat passelige. Kjenner noen som har ei jente som er fysisk omtrent like stor som min jente. Men jenta mi bruker alltid minst 1 størrelse større enn henne. I mine øyne har den andre jenta ofte på seg litt snaue klær - men foreldrene definerer dem antakelig for akkurat passe store :)

Skrevet

Du må aldrig finne på o tromle babyklær. de krymper:P

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...