Gå til innhold

Helsesøster maser fortsatt om vaksiner 2 år etter vi takket nei.


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Det dør 1000 mennesker hver dag av meslinger. 90% er barn.

 

Løsning? Vaksine.

 

Å ikke vaksinere barnet sitt, er Å bevisst øke sjansene for tidlig død. Hvorfor risikere det?

 

Og jeg signerer en annen her, hvorfor kan du ikke komme med ett eneste argument? Har du ingen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det dør 1000 mennesker hver dag av meslinger. 90% er barn.

 

Løsning? Vaksine.

 

Å ikke vaksinere barnet sitt, er Å bevisst øke sjansene for tidlig død. Hvorfor risikere det?

 

Og jeg signerer en annen her, hvorfor kan du ikke komme med ett eneste argument? Har du ingen?

 

Hvor har du dette fra? Kilde?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det dør 1000 mennesker hver dag av meslinger. 90% er barn.

 

Løsning? Vaksine.

 

Å ikke vaksinere barnet sitt, er Å bevisst øke sjansene for tidlig død. Hvorfor risikere det?

 

Og jeg signerer en annen her, hvorfor kan du ikke komme med ett eneste argument? Har du ingen?

 

Hvor har du dette fra? Kilde?

 

Selvfølgelig kan jeg vise til kilde. I motsetning til deg.

 

https://www.unicef.no/Dette+gj%C3%B8r+vi/Barns+overlevelse/Meslinger+er+den+mest+d%C3%B8delige+av+de+vaksinbare+sykdommene+i+verden+i+dag.2156.cms

 

Siterer: " Hvert År dør ca 345 000 mennesker av sykdommen, 90 % av disse er barn. "

Har i tillegg jobbet 5 År i en stor bistandsorganisasjon, hvor vi jobbet tett pÅ slike sykdommer bÅde innenlands og utenlands.Jeg har tre permer med fakta, hvis du ønsker tilsendt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det dør 1000 mennesker hver dag av meslinger. 90% er barn.

 

Løsning? Vaksine.

 

Å ikke vaksinere barnet sitt, er Å bevisst øke sjansene for tidlig død. Hvorfor risikere det?

 

Og jeg signerer en annen her, hvorfor kan du ikke komme med ett eneste argument? Har du ingen?

 

Hvor har du dette fra? Kilde?

 

Selvfølgelig kan jeg vise til kilde. I motsetning til deg.

 

https://www.unicef.n...+i+dag.2156.cms

 

Siterer: " Hvert År dør ca 345 000 mennesker av sykdommen, 90 % av disse er barn. "

Har i tillegg jobbet 5 År i en stor bistandsorganisasjon, hvor vi jobbet tett pÅ slike sykdommer bÅde innenlands og utenlands.Jeg har tre permer med fakta, hvis du ønsker tilsendt.

 

Nei vent! SÅ dumt av meg Å tilby fakta. Du har jo allerede gjort grundig research :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke hun over her, men fra folkehelseinstituttet: (det er riktignok "bare" 164.000 i året (altså 500 barn per dag ikke 1.000)..

 

http://www.fhi.no/eway/default.aspx?pid=233&trg=MainLeft_6039&MainArea_5661=6039:0:15,5078:1:0:0:::0:0&MainLeft_6039=6041:82822::1:6043:78:::0:0

 

Dagens situasjon

 

Selv om situasjonen i Europa ble dramatisk forbedret etter at vaksine mot meslinger ble introdusert på 1960-tallet, er meslinger i dag endemisk i flere land i WHOs Europaregion. På verdensbasis regner WHO med at sykdommen årlig forårsaker ca. 164 000 dødsfall (2008). Dette er en betydelig reduksjon fra tidligere som har vært mulig gjennom store vaksinasjonsinnsatser, særlig i utviklingsland. Fortsatt er meslinger den vanligste dødsårsak av de barnesykdommer som kan forebygges med vaksinasjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm, jeg bare lurer - ville du selv dratt til feks Afrika uten å ta de anbefalte vaksinene man skal dra før du drar dit? Det er jo på samme måte du risikerer ditt egets barn helse (og ikke minst andres barn!!) ved å ikke vaksinere det..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er ikke hun over her, men fra folkehelseinstituttet: (det er riktignok "bare" 164.000 i året (altså 500 barn per dag ikke 1.000)..

 

http://www.fhi.no/ew...1:6043:78:::0:0

 

Dagens situasjon

 

Selv om situasjonen i Europa ble dramatisk forbedret etter at vaksine mot meslinger ble introdusert på 1960-tallet, er meslinger i dag endemisk i flere land i WHOs Europaregion. På verdensbasis regner WHO med at sykdommen årlig forårsaker ca. 164 000 dødsfall (2008). Dette er en betydelig reduksjon fra tidligere som har vært mulig gjennom store vaksinasjonsinnsatser, særlig i utviklingsland. Fortsatt er meslinger den vanligste dødsårsak av de barnesykdommer som kan forebygges med vaksinasjon.

 

Unicef skriver fra 2009. Men da har de tydelig forskjellige tall de jobber utifra. Da jeg var innenfor organisasjoner forholdt vi oss til et relativt høyt tall, på verdensbasis. Det er jo likevel et høyt tall :/

Og selv om man ikke dør, så finnes det jo skumle bivirkninger av sykdommen. For eks hjernehinnebetennelse og varige hjerneskader.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det dør 1000 mennesker hver dag av meslinger. 90% er barn.

 

Løsning? Vaksine.

 

Å ikke vaksinere barnet sitt, er Å bevisst øke sjansene for tidlig død. Hvorfor risikere det?

 

Og jeg signerer en annen her, hvorfor kan du ikke komme med ett eneste argument? Har du ingen?

 

Hvor har du dette fra? Kilde?

 

Selvfølgelig kan jeg vise til kilde. I motsetning til deg.

 

https://www.unicef.n...+i+dag.2156.cms

 

Siterer: " Hvert År dør ca 345 000 mennesker av sykdommen, 90 % av disse er barn. "

Har i tillegg jobbet 5 År i en stor bistandsorganisasjon, hvor vi jobbet tett pÅ slike sykdommer bÅde innenlands og utenlands.Jeg har tre permer med fakta, hvis du ønsker tilsendt.

 

 

Kom ingen motargumenter nei... ;) Egentlig ingenting Å smile av. Blir kvalm av de som sitter pÅ sin høye hest i rike Norge og bare har bestemt seg utifra sin egen trangsynte holdning at deres barn ikke skal ha en vaksine som redder hundretusener av barn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HI, jeg ville sagt meget tydelig fra til hs om at dere har tatt en endelig beslutning og at det skal respekteres. Deretter ville jeg bedt om en ny person å forholde deg til der, eller bli overført til en annen helsestasjon. Helsepersonell er faktisk nødt til å respektere foreldrenes valg når det kommer til dette. Se hva som nå skjedde med hun som overlevde pga blodoverføring ved fødsel - når hun hadde gjort klart på forhånd at hun under ingen omstendigheter skulle ha blodoverføringer. Legen får nå problemer pga dette - fordi han ikke har lov å overprøve dette. Man trenger ikke være enig i beslutningen, men man skal respektere det!

 

Jeg kommer ikke til å vaksinere mine barn, men jeg respekterer at det er hs' jobb å informere om vaksiner. Etter at jeg har hørt på argumentene deres kommer jeg til å informere om at jeg forstår alt som er sagt, men at vi holder på vår beslutning tross det vi har hørt, og at jeg regner med at dette vil bli respektert av hs. Hvis hs fortsetter å mase vil jeg faktisk gå videre med saken, for når de fortsetter å mase slik de gjør med HI nå så grenser det til trakassering - uansett hvor velment det måtte være i utgangspunktet.

 

Og til dere gribbene som med det samme prøver å kaste dere over vaksinedebatten og rive oss som er mot vaksiner i fillebiter... kun fremtiden vil vise hvem som har rett....

 

Det slo meg i dag at vaksinedebatten ligner mye på kostholdsdebatten som har vært de seneste årene. Før var man hysterisk om man ville begrense sukker og kunstige søtningsstoffer i sin og barnas kost - nå kommer mer og mer forskning som viser hvor uheldig dette er og barnehager i hele landet kutter ned på sukkerholdig mat. Helsemyndighetene har i årtier nektet å innrømme at det høykarbo-kostholdet de anbefalte hadde svært uheldige følger for uendelig mange mennesker - nå går de mer og mer i retning av at karbohydrater bør reduseres ift tidligere anbefalinger. Helsemyndighetene anbefalte også svineinfluensavaksina og hevdet at den var ufarlig - hm, de måtte visst snu på det feltet også.

Hva med den "flått-vaksinen" som de nå anbefaler til alle som beveger seg i strøk med flått? Det opplyses dårlig om at den ikke beskytter mot borreliose, kun to typer hjernehinnebetennelser man kan få av flåttbåren smitte. Men de opplyser ikke at hjernebetennelse kan være en av bivirkningene av samme vaksine...

 

Det jeg vil frem til er at det er ikke sikkert at de som anbefaler sitter på den fullstendige sannheten, eller nødvendigvis alltid anbefaler det som er riktigst. Det som er så synd er at det går så stor prestisje i slike store temaer, at tross nyere forskning som viser tydelig at gamle anbefalinger ikke nødvendigvis holder mål lenger - ja, så vil de ikke innrømme at de har tatt feil, og tviholder på det de har sagt.

 

Uansett - dette er et tema man kan diskutere herfra til evigheten her på bim, og vi blir aldri enige!! Vi vurderer risiko ulikt, og vektlegger ulike risikoer ulikt i tillegg.

 

HI tok ikke opp vaksinedebatten, men sin rett til ikke å bli trakassert på hs....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er ikke hastevaksiner de har laget i full fart vet du. Disse er GODT forsket på. Tror sjeldent de som lar seg styre av media og deres noenganger tåplige hysteri og tullball"forskning" har satt seg inn i hvor mye disse vaksinene her er forsket på, og hvor viktige de egentlig er.

Det virker heller ikke som de som er veldig imot vaksinene, har satt seg inn i de sykdomene de beskytter mot. Og disse sykdomene er ikke utryddet.

 

Dere tror vel kanskje dette er vaksiner som mot svineinfluensa,hastverklaget.... ikke ta alle vaksiner over en kam. Legevitenskapen er ikke bare humbug!!! Det redder faktisk liv!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du sier " Kun fremtiden vil vise". Vel, vi har jo relativt gode bevis på hva som skjer når man IKKE vaksinerer sine barn.

Og man har nok av historier hvor barn ikke har blitt vaksinert, og har slitt hele livet med sykdommer og ettervirkninger.

 

Siterer en person her:

 

Jeg ble ikke vaksinert mot meslinger

 

Holdt på å dø når jeg fikk det. Høy feber, koma, sykehusinnleggelse etc. Alt fordi mor og far var i mot vaksiner og "unødvendig" medisinbruk.

Glad jeg slapp unna uten varige men. Får jeg barn skal de vaksineres. Noe annet er helt utelukket. Denne sykdommen leker man ikke med, og jeg unnder ikke min verste fiende å bli så syk. Det er ikke bevist at vaksinen er skadelig, mao indisiene for at den er det opptrer sannsynligvis mindre hyppig en skader etter sykdomen. At vaksiner man har brukt i årevis er en "oljebrønn" for produsentene stiller jeg meg svært tvilende til. I så fall må de ha enerett på oppfinnelsen og det tror jeg neppe siden de også har råd til dette i den 3. verden.

 

Jeg etterspør fortsatt en kilde, link, motargument osv. Igjen, fordi jeg er oppriktig interessert i å vite hva som holder deg tilbake.

Hvis du har det rette svaret, skulle man jo tro du var interessert i å dele visdommen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du kan ikke sammenligne MMR vaksinen med svineinfluensavaksninen! MMR vaksinen har vært i bruk i 30 år! (og andre typer mot bl.a meslinger siden 60- tallet). "Fremtiden vil vise", nå har vi første som fikk den vaksinen blitt 30 år og det er enda ikke bevist særlig mye bivirkninger... Men for all del har dere fakta om dette så kom med det!

 

Og å sammenligne vaksinedebatt med sukkerhysteri...? Spar meg a.. Det er vel ingen i det offentlige helsevesenet som noen gang har sagt at det bare er å kjøre på med sukker og kunstig søtning..? og kosthold handler om generell livsstil - ikke en epidemi som plutselig kan bryte ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du sier " Kun fremtiden vil vise". Vel, vi har jo relativt gode bevis på hva som skjer når man IKKE vaksinerer sine barn.

Og man har nok av historier hvor barn ikke har blitt vaksinert, og har slitt hele livet med sykdommer og ettervirkninger.

 

Siterer en person her:

 

Jeg ble ikke vaksinert mot meslinger

 

 

Holdt på å dø når jeg fikk det. Høy feber, koma, sykehusinnleggelse etc. Alt fordi mor og far var i mot vaksiner og "unødvendig" medisinbruk.

Glad jeg slapp unna uten varige men. Får jeg barn skal de vaksineres. Noe annet er helt utelukket. Denne sykdommen leker man ikke med, og jeg unnder ikke min verste fiende å bli så syk. Det er ikke bevist at vaksinen er skadelig, mao indisiene for at den er det opptrer sannsynligvis mindre hyppig en skader etter sykdomen. At vaksiner man har brukt i årevis er en "oljebrønn" for produsentene stiller jeg meg svært tvilende til. I så fall må de ha enerett på oppfinnelsen og det tror jeg neppe siden de også har råd til dette i den 3. verden.

 

Jeg etterspør fortsatt en kilde, link, motargument osv. Igjen, fordi jeg er oppriktig interessert i å vite hva som holder deg tilbake.

Hvis du har det rette svaret, skulle man jo tro du var interessert i å dele visdommen?

 

Det var jeg som skrev nr 60, og jeg er ikke en av de andre som har sagt de er mot vaksiner... bare en av mange andre.

 

Du spør selv etter seriøse kilder og så siterer du en navnløs person som bruker begrep som "sannsynligvis", "stiller jeg meg svært tvilende til", "tror jeg neppe"....

 

En av grunnene til at mange av oss som er mot vaksiner ikke lenger gi ut lenker er fordi disse blir sablet ned av mange her - uten at de en gang gidder å lese dem selv, eller at de faktisk ikke har forstått det som står der. Det virker som om det å "få" linker på en slik måte bare gjøres for å hisse opp en diskusjon, ikke nødvendigvis pga sak, men kun for å få ut en del galle.

Min erfaring er at de som er oppriktig interessert, slik du hevder du er Gulltopp&Lillebjørn, har mye større utbytte og læring i å lete tak i kildene selv. Når man leter på den måten som mange av oss som etter hvert har blitt mot vaksiner, så lærer man veldig mye i prosessen, og dette er mye som er viktig for å kunne bedømme risikoen (uansett hvilket standpunkt man ender på).

Så til de som virkelig er oppriktig interessert, les, søk, lær - og ikke minst, bruk tid på det. Dette er et altfor viktig tema og en altfor viktig beslutning til at man skal ta den etter å ha lest litt.

Jeg har lest om temaet i ca 10 år nå, og lærer stadig mer....

 

Her på bim er IKKE riktig sted å lære mer om vaksiner, men om du søker en del av de nyeste trådene ang vaksiner de siste månedene så finner du en del kilder nevnt der. Resten kan du søke videre fra ut fra disse kildene igjen, samt finne dine egne.

:)

 

Ps... jeg har hatt alle barnesykdommene i tur og uorden. Noen fikk jeg før jeg selv ble vaksinert, andre fikk jeg ETTER at jeg ble vaksinert mot nettopp de sykdommene da ble vaksinert for. Jeg har opplevd bivirkninger selv og sett det på nært hold hos både mange barn og voksne - og jeg har opplevd at en ungdom døde under ett døgn etter en vaksine, nettopp av den sykdommen ungdommen ble vaksinert mot. Så vidt jeg vet har dette dødsfallet aldri kommet i noen norske statistikker....

Disse opplevelsene har gjort at jeg har lest om vaksiner i 10 år og fortsetter å oppdatere meg og lære mer om temaet...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har tatt et bevisst valg om å ikke vaksinere, etter lang tid med grundig research. Om noen hadde fortsatt å mase, er det det samme som å ikke ta oss på alvor som voksne, oppegående mennesker med fri vilje.

 

 

Da spør jeg igjen. Hva er grunnene til at dere ikke vil vaksinere? Spør av oppriktig nysgjerrighet.

 

Jeg er ikke HI, og har ingen plikt til å opplyse deg om dette. Det var som sagt et bevisst valg basert på grundig research. Vi har forskningsjournalister i nettverket vårt som hjalp oss med kildekritikk. En samtale med fastlegen vår var imidlertid det som til slutt fikk oss til å ta den endelige avgjørelsen.

merkelig fastlege i såfall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har tatt et bevisst valg om å ikke vaksinere, etter lang tid med grundig research. Om noen hadde fortsatt å mase, er det det samme som å ikke ta oss på alvor som voksne, oppegående mennesker med fri vilje.

 

 

Da spør jeg igjen. Hva er grunnene til at dere ikke vil vaksinere? Spør av oppriktig nysgjerrighet.

 

Jeg er ikke HI, og har ingen plikt til å opplyse deg om dette. Det var som sagt et bevisst valg basert på grundig research. Vi har forskningsjournalister i nettverket vårt som hjalp oss med kildekritikk. En samtale med fastlegen vår var imidlertid det som til slutt fikk oss til å ta den endelige avgjørelsen.

Kom fort at du ikke hadde plikt til å opplyse om dette. Du sier at dere har tatt et bevist valg som dere står inne for, grunnet grundig research? Hvis dere har gjort en grundig undersøkelse og i tillegg fått hjelp til kildekritikk så slår det meg virkelig som underlig at dere ikke valgte å vaksinere etter det. Spesielt siden vaksinering er noe som blir anbefalt alle barn, hvis de ikke skulle ha noe i sin medisinske historie som tilsier de ikke burde.

 

Jeg har ikke til hensikt å starte en atter en vaksinedebatt her. Temaet var helsesøsters ignorering av at voksne mennesker har tatt et bevisst og helt fritt valg. Det er det vi diskuterer.

Jeg har tatt et bevisst valg utfra de omstendigheter og opplysninger jeg har skaffet meg, og jeg er som voksent menneske i min fulle rett til å stå ved dette, selv om andre har andre oppfatninger. Det er ikke vaksineplikt i Norge.

Hvorfor jeg har kommet fram til avgjørelsen, vedkommer verken saken eller dere i dette tilfellet.

jada, smaken er som baken. men jeg tenker motsatt av deg. jeg som voksen gir mine barn vaksine for å gi dem bedre forsvar mot evt sykdommer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vaksiner eller ei - først og fremst bør man vel styrke immunforsvaret til barna sine? Det er tross alt der hele nøkkelen ligger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kosthold og generell livsstil, som noen nevner her, har uendelig mye med vaksinedebatten å gjøre, for hva vi spiser og hvordan vi velger å leve livene våre avgjør i stor grad hvilket immunforsvar vi har - noe som igjen er direkte knyttet til evt nytteverdi av vaksiner.... å hevde noe annet viser lite kunnskap om emnet, eller at man ikke ønsker å se sammenhengene - men det provoserer vel også, fordi det krever så uendelig mye mer enn "to stikk" gjør....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HI, jeg ville sagt meget tydelig fra til hs om at dere har tatt en endelig beslutning og at det skal respekteres. Deretter ville jeg bedt om en ny person å forholde deg til der, eller bli overført til en annen helsestasjon. Helsepersonell er faktisk nødt til å respektere foreldrenes valg når det kommer til dette. Se hva som nå skjedde med hun som overlevde pga blodoverføring ved fødsel - når hun hadde gjort klart på forhånd at hun under ingen omstendigheter skulle ha blodoverføringer. Legen får nå problemer pga dette - fordi han ikke har lov å overprøve dette. Man trenger ikke være enig i beslutningen, men man skal respektere det!

 

Jeg kommer ikke til å vaksinere mine barn, men jeg respekterer at det er hs' jobb å informere om vaksiner. Etter at jeg har hørt på argumentene deres kommer jeg til å informere om at jeg forstår alt som er sagt, men at vi holder på vår beslutning tross det vi har hørt, og at jeg regner med at dette vil bli respektert av hs. Hvis hs fortsetter å mase vil jeg faktisk gå videre med saken, for når de fortsetter å mase slik de gjør med HI nå så grenser det til trakassering - uansett hvor velment det måtte være i utgangspunktet.

 

Og til dere gribbene som med det samme prøver å kaste dere over vaksinedebatten og rive oss som er mot vaksiner i fillebiter... kun fremtiden vil vise hvem som har rett....

 

Det slo meg i dag at vaksinedebatten ligner mye på kostholdsdebatten som har vært de seneste årene. Før var man hysterisk om man ville begrense sukker og kunstige søtningsstoffer i sin og barnas kost - nå kommer mer og mer forskning som viser hvor uheldig dette er og barnehager i hele landet kutter ned på sukkerholdig mat. Helsemyndighetene har i årtier nektet å innrømme at det høykarbo-kostholdet de anbefalte hadde svært uheldige følger for uendelig mange mennesker - nå går de mer og mer i retning av at karbohydrater bør reduseres ift tidligere anbefalinger. Helsemyndighetene anbefalte også svineinfluensavaksina og hevdet at den var ufarlig - hm, de måtte visst snu på det feltet også.

Hva med den "flått-vaksinen" som de nå anbefaler til alle som beveger seg i strøk med flått? Det opplyses dårlig om at den ikke beskytter mot borreliose, kun to typer hjernehinnebetennelser man kan få av flåttbåren smitte. Men de opplyser ikke at hjernebetennelse kan være en av bivirkningene av samme vaksine...

 

Det jeg vil frem til er at det er ikke sikkert at de som anbefaler sitter på den fullstendige sannheten, eller nødvendigvis alltid anbefaler det som er riktigst. Det som er så synd er at det går så stor prestisje i slike store temaer, at tross nyere forskning som viser tydelig at gamle anbefalinger ikke nødvendigvis holder mål lenger - ja, så vil de ikke innrømme at de har tatt feil, og tviholder på det de har sagt.

 

Uansett - dette er et tema man kan diskutere herfra til evigheten her på bim, og vi blir aldri enige!! Vi vurderer risiko ulikt, og vektlegger ulike risikoer ulikt i tillegg.

 

HI tok ikke opp vaksinedebatten, men sin rett til ikke å bli trakassert på hs....

 

*applaus* :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde alle opplysninger kommet opp hadde nok flere tenkt seg om ang vaksiner.

 

Min gutt fikk en sjelden sykdom, kan være etter en vaksine.

Og han fikk vaksinenekt etter dette.

 

Har to barn til som har hatt bivirkninger som gjør at de må ha tre leger til stede ved vaksiniering.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å ikke vaksinere barna sine med godt kjente vaksiner er galskap i vÅrt multikulturelle samfunn.... Sykdommer som vi tidligere har utryddet er pÅ full fart tilbake... Det er ekstremt fÅ som reagerer pÅ vaksine. HÅper inderlig HI slipper Å sitte der med et sykt barn og angre.... For du vil garantert ikke ha det sÅ godt med deg selv....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men vi snakker jo om de til småbarn, de "gode,gamle". Jeg er fullstendig klar over risikoen noen har av å ta vaksiner. Som skrevet tidligere, jeg døde nesten av den første vaksinen, da det viste seg at jeg er hyperallergisk. Og kunne aldri ta en ny vaksine.

 

Men konsekvensene av å få en av de sykdomene er veldig alvorlig, og egentlig større sjansje å ta tross alt.

Og jo flere som ikke vil vaksinere barna sine pga hysteri, jo mer vanlige vil sykdomene igjen bli, og setter de av oss som faktisk vaksinene kan være livstruende for, i større fare.

Jeg er jo f.eks også super allergisk mot de fleste antibiotikaer, farlig kombinasjon, men mange allergikere er det!

 

Så sønnen min har fått de alle, mmr vaksinen for noen uker siden. Og det er jeg glad for, jeg venter nytt barn, og poden begynner i bhg samtidig. Jeg er engstlig for det, siden jeg kan plukke opp sykdomer fra f.eks barn som ikke er vaksinert, også smitte nye babyen før den rekker å bli vaksinert.

 

Men som sagt før, jeg var SUPERSKEPTISK til vaksinene. Men hvis man leser seriøse rapporter og forskningsdokumenter om disse barnesykdomsvaksinene, og også om de forskjellige sykdomene, så er man temmlig dum om man fortsatt ikke vil la barna sine vaksineres.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mafan

Jeg er glad helsesøster fortsetter å snakke om vaksiner.. Hadde alle tatt det samme valget som deg hadde vi vært ille ute.. Slik det er i dag flyter ditt barn på at alle andre er vaksinert, og er det rettferdig?

Endret av Mafan
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men vi snakker jo om de til småbarn, de "gode,gamle". Jeg er fullstendig klar over risikoen noen har av å ta vaksiner. Som skrevet tidligere, jeg døde nesten av den første vaksinen, da det viste seg at jeg er hyperallergisk. Og kunne aldri ta en ny vaksine.

 

Men konsekvensene av å få en av de sykdomene er veldig alvorlig, og egentlig større sjansje å ta tross alt.

Og jo flere som ikke vil vaksinere barna sine pga hysteri, jo mer vanlige vil sykdomene igjen bli, og setter de av oss som faktisk vaksinene kan være livstruende for, i større fare.

Jeg er jo f.eks også super allergisk mot de fleste antibiotikaer, farlig kombinasjon, men mange allergikere er det!

 

Så sønnen min har fått de alle, mmr vaksinen for noen uker siden. Og det er jeg glad for, jeg venter nytt barn, og poden begynner i bhg samtidig. Jeg er engstlig for det, siden jeg kan plukke opp sykdomer fra f.eks barn som ikke er vaksinert, også smitte nye babyen før den rekker å bli vaksinert.

 

Men som sagt før, jeg var SUPERSKEPTISK til vaksinene. Men hvis man leser seriøse rapporter og forskningsdokumenter om disse barnesykdomsvaksinene, og også om de forskjellige sykdomene, så er man temmlig dum om man fortsatt ikke vil la barna sine vaksineres.

 

Jeg respekterer dine erfaringer og dine meninger og de beslutningene du tar for dine barn.... men alt du sier faller på sin egen urimelighet idet du kaller de som ikke har kommet til samme konklusjon som deg for "temmelig dum"......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...