Gå til innhold

Noen med to tette som deler rom?

Anbefalte innlegg

Gjest <3Barn&Engler<3
Skrevet

Det er 12,5 mnd mellom ungene våre. Storebror (16 mnd) er nok så "basete" av seg, liker å tulle og tøyse i senga si før han sovner for kvelden, men når han først sover, så sover han tungt, tror vi kunne sluppet inn en elefant der uten at han reagerte.

Lillesøster på 3 mnd+ er ikke helt den samme. Eller, hun reagerer fort på at jeg eller faren hennes kommer inn i soverommet når hun sover, og hun sover jo på vårt rom. Men når hun sover nede i stua i vugga si på dagtid, så kan storebror hyle og bråke som han vil, uten at hun reagerer.

Vi vurdere nå å flytte henne inn til han, hun sover 12-14 timer på natt, har ikke våknet på natt siden hun var 2 uker.

Lurer på om noen med to tette kunne dele erfaringer?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hos oss sov vi alle 4 på samme rom frem til minste barnet var 1 år, noe som nok plagde meg mer enn ungene;-)

Da vi så flyttet så fikk ungene dele rom og vi fikk eget rom, og det fungerte suuupert. Nå skal det sies at det er over 2 år mellom barna våre da, og at eldste barnet alltid har vært veldig forståelsesfull og enkel å ha med å gjøre.

Tror nok jeg ville forsøkt det for noen netter i hvert fall, så er det jo ikke verre enn å flytte henne tilbake om det ikke går. Men vet av erfaring at jeg sover elendig når jeg deler rom med ungene, så om det blir flere her får nok den babyen dele rom med ett av søsknene ganske tidlig;-)

Gjest <3Barn&Engler<3
Skrevet

Her er det lillesøster og jeg som sover elendig på rommet sammen, hun snorker betydelig, som sin far og bror. Samboeren er jo enkel, gi han neseplaster, eller et dult i ryggen, så opphører snorkingen, men med ungen kan man jo ikke gjøre dette, broren hennes sover godt uansett om det er fult leven eller muse stille, og hun liker vist godtå svoe til alle hans lyder, men det gjelder jo dagtiden for henne.

Hun våkner av at vi kommer inn i rommet, uansett hvor stille vi er, vi kan ikke prate sammen etter at vi har lakt oss lenger, jeg kan ikke lese bok eller spille på telefonen for å få sove (noe jeg har stort behov for, for å få sove) sex på soverommet etter legge tid er ikke katuelt, da hun blir reagerende bare for at vi puster ol.

Fatter ikke hva som er så stor forskjell på storebror og oss, men noe er det tydeligvis :-o

Får vel bare hoppe inn i det og flytte henne over til broren, jeg er alene 4 netter i uka, så spørs om jeg ikke skal ta de 4 nettene neste uke, jeg klarer meg med minimalt av søvn, men ikke så lite som 2 timer, som det har blitt siden lillesøster startet å reagere på meg og samboeren i rommet.

Skrevet

Våre to gutter sover på samme rom. Minsten sov på vårt rom til han var 1 år, dette fordi jeg ikke stolte på storebror i forhold til å gjøre noe galt. Storebror er 2 år og 3 mnd større. Det var en innkjøringsperiode på leggerutiner men etter det så sover de faktisk mye bedre begge to.

Skrevet

15 mnd mellom guttene våre. De deler rom, og har elsket det fra første stund. En sjelden gang de tuller rundt litt på kvelden, men da har de det så gøy og koselig at det er bare greit. Stort sett så sovner de momentant begge to. Ikke våkner de av hverandre heller, selv om en kanskje står opp og kommer inn til oss eller en har mareritt eller annet.

Lillebror sov hos oss til han var ca 6 mnd, det hadde nok ikke vært nødvendig, men jeg var redd for at det skulle bli trøblete når de flyttet sammen. Som sagt, det ble det ikke.

Gjest <3Barn&Engler<3
Skrevet

15 mnd mellom guttene våre. De deler rom, og har elsket det fra første stund. En sjelden gang de tuller rundt litt på kvelden, men da har de det så gøy og koselig at det er bare greit. Stort sett så sovner de momentant begge to. Ikke våkner de av hverandre heller, selv om en kanskje står opp og kommer inn til oss eller en har mareritt eller annet.

Lillebror sov hos oss til han var ca 6 mnd, det hadde nok ikke vært nødvendig, men jeg var redd for at det skulle bli trøblete når de flyttet sammen. Som sagt, det ble det ikke.

Jeg og min søster delte rom fra jeg var 19 dager gammel, det er 16 mnd mellom oss, men min mor husket ikke så veldig mye av hvordan det var i starten ;) Så man må jo spøre de som spøres kan :)

Blir nok så lillesøster flytter inn til storebror veldig snart, blir tomt på rommet uten henne, men tror nok det er bedre for både henne og meg, så slipper hun å bli vekket flere turer enn nødvendig ol. Blir ensomt for meg tror jeg. Samboeren er borte 4 dager og 4 netter hver uke, og jeg liker ikke å sove alene, trøsta er jo jentungen, så spørs velom det ikke blir værre for meg enn for noen av ungene ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...