Gå til innhold

Dere som har barn i 1. klasse.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan ligger de an nå faglig sett? Jeg er så imponert over barnet mitt, synes han er så flink på skolen. Men jeg vet ikke helt hva som er vanlig. Han leser veldig godt, så og si helt flytende. Han skriver og er allerede veldig flink til rettskriving, har sjelden skriverfeil.

Han er også flink i matte, og kan pluss, minus og gangetabellen. Han kan plusse ganske store tall også, ikke bare tall opp til ti som de stort sett har jobbbet med.

Jeg tror ikke at han er eksepsjonelt flink altså, men jeg vet ikke hvordan han ligger an i forhold til normalen.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gangetabellen har dem ikke begynt med hos oss, så den er han nok tidlig ute med. Høres ut som om han er over gjennomsnittet flink til å lese og skrive også.

Min 1.klassing er født i romjulen og dermed nesten 1 år yngre enn flere andre i klassen. Han sliter med konsentrasjonen, faller fort av "lasset". Jeg synes han er flink til å lese og flink i matte. Men tror han er gjennomsnittlig flink. Ikke verst men heller ikke best om du skjønner.

Synes også dem har mye lekser. Lesing, skriving og to A4 sider matte hver uke. Blir som regel til at man lokker og lurer for at han skal gjøre leksene sine. Han er sliten etter en lang dag med skole og SFO jeg har ikke muligheten til hente han tidligere enn tidligst kl. 16.30. Har han på leksehjelp en gang i uka men opplever til stadighet at han ikke har gjort stort der og ofte må han gjøre det om igjen fordi han har slurvet.

Håper inderlig det blir bedre til høsten.

Skrevet

Jeg er også stolt over 1. klassingen min. Han kan ikke gangetabellen, men er i alle fall blant de tre beste i norsk og matematikk. Neste år tas han ut for å følge tredjeklassematematikk. Han lærte seg selv å lese da han var fire, og leser nå svært bra. Han er født i desember, og har en veldig skoleflink storebror i andreklasse som han til stadighet sammenlikner seg med. Jeg synes det er sårt å se at han nedvurderer seg selv så mye, når vi alle rundt ham ser hvor flink han er. Prøver å få opp selvtilliten hans, men det er ikke så lett når storebror er suverent best i alt han foretar seg.

Skolen er veldig flink til å tilrettelegge med vanskeligere undevisning, lekser og skolebøker for de som trenger mer utfordring, og vi har vært utrolig fornøyd med læreren hans. Uheldigvis for ham slutter hun neste år, så nå håper vi hun som overtar er like flink :)

Skrevet

Veldig stolt over min1.klassing.

I hennes klasse har de til nå jobbet med tall opp til 20.

Ellers fikk hun veldig god skår på disse prøvene de hadde i norsk og matte :)

Hun er også flink i engelsk og ivrig på å gjøre lekser.

Hun gleder seg til å begynne i 2.klasse.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...