Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå har vi nettop vært gjennom en flytting. før dette hadde jeg hodepine i 1 1/2 uke. den varte totalt 3 uker (før og etter flytting) hadde et lite opphold på noen dager, men på fredag begynte den på igjenn:-( i går var den så kraftig at jeg ikke fikk gjort noe som helst.. tidligere tok jeg pinex forte for smertene, men nå som jeg har hørt at en av bivirkningene er kraftig hodepine tørr jeg ikke ta mer av den..

men hva ville dere gjort? Legen? Se det an? Er velig i tvil siden jeg har sønnen hjemme uten bhg-plass..

Også må jeg beklage alle skrivefeil.. skriver fra tlf og det er ikke så enkelt å se igjennom det jeg har skevet

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dette er helt klart mer enn gyldig grunn for å ringe legen. Forklar i telefon som du forklarte det her.

Skrevet

Jeg hadde gått til legen for lenge siden! Hvorfor har du ventet så lenge? Kan vel ta med deg barnet.

Skrevet

Takk for svar begge to:-) grunnen til at jeg ikke har snakket med lege om dette er fordi jeg er redd dette ikke har gode resultater (forrige gang jeg var til lege havnet jeg på operasjonsbordet)

Min stemor har nevnt migrene, men jeg har aldri vært plaget med det før og føler legen ikke kan gjøre noe med det...

Skrevet

Migrene er ikke konstant i 3 uker, mest sannsynlig er det en form for stresshodepine eller spenningshodepine. Men siden det kan være alvorligere ting også bør du ta en tur til lege...

Du kan få hodepine av alt fra lavt blodtrykk til at du mangler noe, kanskje du må tilskudd av mineraler, vitaminer e.l.

Jeg har slitt mye med hodepine oppgjennom, har migrene (som kommer i anfall) og spenningshodepine som kan være kronisk i ukesvis. Lengste jeg har gått med spenningshodepine uten opphold er 3 mnd.

Det som har hjulpet meg best er naprapat, anbefaler virkelig å prøve. Er det muskelknuter i nakke/rygg, låsninger e.l. som gir hodepinene blir det løst opp hos naprapaten. Jeg har gått dit uten å vite at det er noe galt med nakken min, også klemmer han på en knute bar der og det stråler opp i hodet. Når han har massert vekk knuten (som ikke var vond i utgangspunktet) forsvinner hodepinen.

Men ta deg en tur til lege for sikkerhets skyld du, også tar du turen til naprapat, eller kiropraktor om det ikke finnes naprapat der du bor. Jeg har prøvd begge deler, og føler naprapaten som jobber litt mer med musklene har best effekt på hodepine.

Skrevet

Tusen takk for svar. vet ikke hvilke tilbud de har her siden vi ikke har bodd her lenge desverre.. skal se om jeg får mannet meg opp til å ha meg til legen:-P så du tror ikke det kan være migrene, men stress som har bygget seg opp over tid? Noen som har forslag til smertestillende når paracet og ibux ikke funker?:-s

Skrevet

Tusen takk for svar. vet ikke hvilke tilbud de har her siden vi ikke har bodd her lenge desverre.. skal se om jeg får mannet meg opp til å ha meg til legen:-P så du tror ikke det kan være migrene, men stress som har bygget seg opp over tid? Noen som har forslag til smertestillende når paracet og ibux ikke funker?:-s

Hvis paracet og Ibux ikke funker er det hvertfall på tide med legebesøk! Ikke begynn med selvmedisinering etter tilfeldige anbefalinger fra nettforum...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...