Gå til innhold

Knipse

Alva♂️♂️♂️♀️

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har egentlig aldri tenkt over dette, men knipsing er blitt det nye store her hjemme nå, så lurer litt på når barn normalt lærer seg dette?

Her var det minstegutten som på 5 årsdagen tidligere i uken plutselig fikk til å knipse. Storebrødrene ble mektig imponert siden de ikke kunne dette, og konkurranseinstinktet til mellomste på 7,5 år våknet umiddelbart. Så etter noen dager kunne han det også og går nå og knipser i vei. Den mer late 9,5 åringen vår kan det ikke, men han gidder ikke øve heller ;)

Hvordan er dette hos deres barn? Er bare nysgjerrig.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Min treåring knipser ikke ihvertfall ;-) he he... Men, jeg lurer på når man lærer å plystre også...

Skrevet

Min eldste klarte å plystre som 4 åring, mens å glemte han det igjen og lærte det ikke på nytt før han ble 7-8 år. 7 åringen min kan plystre og har kunnet det i ca 1 år. 5 åringen min får det ikke helt til enda, og selvsagt ikke vesla på 2,5 år heller ;)

Skrevet

Min åtteåring prøver med jevne mellomrom å knipse, men hun får ikke til med ordentlig snæpp i lyden. Plystre har hun gjort siden hun var 3 år :)

Skrevet

Og noen lærer det aldri, jeg er 30 og har aldri fått til å knipse :P

Skrevet

Det er vel som for eksempel det å rulle med tunga. Noen kan det bare ikke, uansett hva. Kanskje din eldste ikke er lat, men bare ikke klarer?

Skrevet

Jeg har aldri lært meg å plystre;)

Skrevet

Tror de tre eldste barna mine alle lærte å knipse i 4-5 års alderen, nå er det bare yngste på 3 som ikke klarer lage lyd. 5-åringen knipser med begge hender og lager lyd med både langefingeren og ringefingeren på høyrehånden.

Plystre har de også begynt med i 4-5 års alderen, de ha hatt en periode hvor det er vanskelig å få fin lyd pga manglende fortenner da ;)

Minstejenta på 3 år er prøver veldig på både plystring og knipsing siden storesøster som akkurat har fylt 5 mestrer begge deler..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...