Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.. Viste ikke helt hvordan forum jeg skulle skrive til, men prøver her jeg:p

Hadde et grusomt opphold på sykehuset etter fødelsen til nr 1, venter nå nr to, og lurer på om di faktisk kan holde meg på sykhuset i 5 dager etter fødsel, pga at jeg ikke får melk?

Fikk beskjed sist at puppene mine var alt for små til å kunne amme, men at de måtte prøve uansett..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei.. Viste ikke helt hvordan forum jeg skulle skrive til, men prøver her jeg:p

Hadde et grusomt opphold på sykehuset etter fødelsen til nr 1, venter nå nr to, og lurer på om di faktisk kan holde meg på sykhuset i 5 dager etter fødsel, pga at jeg ikke får melk?

Fikk beskjed sist at puppene mine var alt for små til å kunne amme, men at de måtte prøve uansett..

Jeg har hørt at puppestørrelsen i seg selv ikke skal ha noen innvirkning på melkeproduksjonen? Det er sjeldent at 2-gangs fødende blir "holdt igjen" på sykehuset:)

Her har fleregangsfødende kortere opphold enn førstegangsfødende i utgangspunktet. Med mindre det blir keisersnitt. Da er liggedøgnene de samme.

Du kan uansett velge å reise hjem når du ønsker, men de kan fraråde deg å reise/anbefale deg å vente.

Skrevet

Liggedøgn er ikke de samme på ks. Jeg var på sykehuset i 4 netter med første ks og 2 netter med andre ks, (og da hadde ikke melka kommet enda).

Har også hørt at puppestr ikke har noe og si.

Jeg hadde heller ikke et bra opphold på sykehuset første gang. Så grua meg veldig til denne ganga. Men ble veldig positivt overrasket. Hadde d kjempe fint denne ganga :)

Skrevet

Det går helt sikkert an å få snakke med noen på avdelingen på forhånd. Fortelle om hvordan du hadde det sist gang - så blir det helt sikkert annerledes denne gangen!

Skrevet

Herregud. For en påstand :P Før neste gang anbefaler jeg deg å lese masse inne på www.ammehjelpen.no

Jeg er ikke ammehjelper selv, men vurderte å bli det siden jeg har lest så mye om det. Melka kommer bare man er tålmodig og ammer regelmessig. Da vil det regulere seg av seg selv. Helt vanlig å amme 1 gang i timen i starten f eks. :) Hvis ungen sliter med å ta tak går det jo an å prøve ammeskjold, og prøve forskjellige stillinger. :)

Håper du får en bedre opplevelse neste gang!

Skrevet

Hjelpes meg hva er det for slags ting å si til en kvinne??? Jeg er ammehjelper selv, og kan fortelle deg at det ikke finnes noen pupper som er for små til å amme sit eget barn :) jeg anbefaler at du skriver et ønske rev til sykehuset og informerer om dette, og kanskje i tillegg tar en telefon til fødestedet og forteller om situasjonen. Ingen skal gå å grue seg til å være på sykehuset :) du kan dra hjemakkurat når du føler for det. Jeg tok selv keisersnitt med førstemann men dro hjem etter andre dagen fordi jeg følte meg mer avslappet hjemme :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...