Anonym bruker Skrevet 17. juni 2012 #1 Skrevet 17. juni 2012 Hver eneste dag. Jeg prøver å snakke positivt om barnehagen når vi er hjemme, men hun vil aldri. Det er ganske kjipt å levere noen som ikke har lyst til å være der. Er det noen andre her som har det sånn?
nusse72 Skrevet 17. juni 2012 #3 Skrevet 17. juni 2012 Jeg ville jobbe for å finne ut hvorfor hun ikke vil. Trives hun ikke? Har selv erfaring med at bytte av barnehage hjalp veldig for vårt barn. Byttet fra basebarnehage til avdelingsbarnehage, og barnet trivdes fra dag 1.
Anonym bruker Skrevet 17. juni 2012 #4 Skrevet 17. juni 2012 Hva sier barnehagen? Ser de at hun mistrives, eller at hun trives? Noen barn er slik hver dag hjemme, men når de først kommer i barnehagen så har de det supert Barn er ikke helt som voksne, og tenker mye mer her og nå enn vi voksne gjør. Kan være at hun er "redd" for at du skal gjøre noe mye mer morsomt mens hun er i barnehagen Og noen barn er bare så småvoksne/veslevoksne, at de ikke klarer å leke med barn på en barnemåte og på en helt normal måte. Vi har en slik en i familien. Den ungen slet med barnehagen, for det var visstnok ikke like gøy som å være hjemme med foreldrene. Men alt i livet er ikke gøy. Noe må man bare. Sånn er det også for barn.
Gulltopp&Lillebjørn Skrevet 17. juni 2012 #5 Skrevet 17. juni 2012 Da ville jeg prøvd å finne ut hvorfor hun ikke liker seg. Og om man kunne funnet en løsning på det Prøv å snakk med personalet.
Anonym bruker Skrevet 17. juni 2012 #6 Skrevet 17. juni 2012 Dette var vi også ute for og årsaken var fæl. Viste seg at barnet mitt ble mobbet av to jevnaldrende barn, men på det tidspunktet var barnet mitt for liten til å kunne forklare det. Ble barnehagebytte og siden har alt fungert fint. Var litt styr i starten, da barnet var veldig utrygg på andre barn, ikke så rart med baggasjen fra den forrige barnehagen. Ville prøvd å finne ut hvorfor barnet ditt ikke vil gå, og tatt det derfra
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå